A meg nem valósuló óriás-törpe

Mopedautó-szörnyeteg

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.02. 06.00

Itthon gyakorlatilag nem létezik az új mopedautók (segédmotor-jogsival is vezethető törpeautók) piaca. Franciaországban viszont nagy a választék ezekből, a gyártók még show-cart is építenek időnként, hogy felhívják kis gyöszeikre a figyelmet.

A mopedautók Magyarországon afféle fura csodabogárnak számítanak. Hivatalos importőre egyik törpeautó-gyártónak sincs, a piac így-úgy behozott használt járművekből áll. Négy éve írtam egy cikket a témában egy törökbálinti kereskedés segítségével, kipróbáltunk egy-két négykerekű apróságot, és a helyzet azóta nálunk mit sem változott.

Franciaországban viszont nagyon is népszerűek az autójogsinál egyszerűbben és hamarabb, már 14 évesen megszerezhető papírral is vezethető kiskocsik. Olyannyira, hogy az egyik meghatározó gyártó, a Microcar márkát is birtokló Ligier a 2016-os Párizsi Autószalon egyik leglátványosabb koncepciómodelljét hozta ki, hadd bámulják a népek:

Ennél menőbb segédmotor-jogsival vezethető járgányt még nem látott a világ!

A hatalmas kerekű, nagyon vicces szörnyből sajnos soha nem lesz igazi, megvásárolható jármű. Sőt, mint maga Ligier úr, a gyártó cég épp kint lófráló ügyvezetője elárulta, még ez az egy példány sem képes gurulni, nem lehet vezetni, csak egy vicc az egész. Ezen elszomorodtunk, de azért beültünk egy vadiúj mopedautóba, hogy megnézzük, az utastérben történtek-e forradalmi változások az elmúlt években:

Egy új, 18,5 lóerős, 95 km/h végsebességre képes, 2+2 üléses Microcar M.Go árlistája 14 ezer eurónál, 4,3 millió forintnál kezdődik. Ezek az apróságok ugyanis nem olcsó szükségmegoldások autó helyett, hanem nagyon is gondosan megtervezett, minden előírásnak megfelelő járművek azoknak, akiknek ezért-azért még vagy már nem szabad normál méretű és erejű autót vezetniük.

Kommentek

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.