Az új, elektromos Opelt Ampera-e-nek hívják. E, mint elektromos, ugyanis ebben a modellben nincs benzinmotor, ami töltené az akkut vagy energiát termelne a villanymotoroknak, mint az első Amperában. Van viszont a padlóban egy 60 kWh-s akkumulátor, ami az új európai szabvány szerint 500 km-es hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel. Meglepően nagy szám ez, az Opel óvatosan oda is írta a közleményükbe, hogy csak előzetes, becsült adatról van szó. Az viszont biztos, hogy közúton, normál körülmények között 417 km-t meg lehet tenni az Ampera-e-vel. Ez ugyanis a London-Párizs út szárazföldi része, amit egy Amperával már le is zavartak.

Már nem csak szedán lehet az Ampera: kompakt, ötajtós elektromos modell viszi tovább a nevet

Az Ampera-e 7,3 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, végsebessége elektronikusan 150 km/h-ban korlátozott. Az utastér amolyan kis egyterűs, a hangulata inkább Meriva, mint Corsa vagy Astra, a 381 literes csomagtér meglepően tágas. És meglepő az utastérben tapasztalható minőségérzet is. Amilyen friss és csinos az Ampera-e kívül, annyira egyszerű, műanyagos, túlkönnyített odabent. Az előző Ampera eleganciájának, luxy hangulatának nyoma sincs, kisautós, hétköznapias minden ebben a kocsiban:

Az új Ampera piaci megjelenésének időpontjával kapcsolatban nincs információnk, de az áráról hallottunk egy teljesen megalapozatlan, ellenőrizetlen, belsős sutyorgásból származó, hozzánk is hallomásból eljutott információt: 23 ezer euró, mai árfolyamon kb. hétmillió forint. Ha ez igaz, már meg is van magyarázva a közel sem impresszív minőség az utastérben.