Kisebb, egyszerűbb, de messzire jut füst nélkül az új Opel Ampera

Beleültünk: Opel Ampera-e

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.01. 06.00

A Párizsi Szalonon az Opel standjának legnagyobb attrakciója az új elektromos autó, az Ampera-e. Látványos display-t is építettek a kocsi köré, ami egy töltéssel jött Londonból Párizsba.

Az új, elektromos Opelt Ampera-e-nek hívják. E, mint elektromos, ugyanis ebben a modellben nincs benzinmotor, ami töltené az akkut vagy energiát termelne a villanymotoroknak, mint az első Amperában. Van viszont a padlóban egy 60 kWh-s akkumulátor, ami az új európai szabvány szerint 500 km-es hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel. Meglepően nagy szám ez, az Opel óvatosan oda is írta a közleményükbe, hogy csak előzetes, becsült adatról van szó. Az viszont biztos, hogy közúton, normál körülmények között 417 km-t meg lehet tenni az Ampera-e-vel. Ez ugyanis a London-Párizs út szárazföldi része, amit egy Amperával már le is zavartak.

Már nem csak szedán lehet az Ampera: kompakt, ötajtós elektromos modell viszi tovább a nevet

Az Ampera-e 7,3 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, végsebessége elektronikusan 150 km/h-ban korlátozott. Az utastér amolyan kis egyterűs, a hangulata inkább Meriva, mint Corsa vagy Astra, a 381 literes csomagtér meglepően tágas. És meglepő az utastérben tapasztalható minőségérzet is. Amilyen friss és csinos az Ampera-e kívül, annyira egyszerű, műanyagos, túlkönnyített odabent. Az előző Ampera eleganciájának, luxy hangulatának nyoma sincs, kisautós, hétköznapias minden ebben a kocsiban:

Az új Ampera piaci megjelenésének időpontjával kapcsolatban nincs információnk, de az áráról hallottunk egy teljesen megalapozatlan, ellenőrizetlen, belsős sutyorgásból származó, hozzánk is hallomásból eljutott információt: 23 ezer euró, mai árfolyamon kb. hétmillió forint. Ha ez igaz, már meg is van magyarázva a közel sem impresszív minőség az utastérben.

Kommentek

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.