Kisebb, egyszerűbb, de messzire jut füst nélkül az új Opel Ampera

Beleültünk: Opel Ampera-e

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.10.01. 06.00

A Párizsi Szalonon az Opel standjának legnagyobb attrakciója az új elektromos autó, az Ampera-e. Látványos display-t is építettek a kocsi köré, ami egy töltéssel jött Londonból Párizsba.

Az új, elektromos Opelt Ampera-e-nek hívják. E, mint elektromos, ugyanis ebben a modellben nincs benzinmotor, ami töltené az akkut vagy energiát termelne a villanymotoroknak, mint az első Amperában. Van viszont a padlóban egy 60 kWh-s akkumulátor, ami az új európai szabvány szerint 500 km-es hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel. Meglepően nagy szám ez, az Opel óvatosan oda is írta a közleményükbe, hogy csak előzetes, becsült adatról van szó. Az viszont biztos, hogy közúton, normál körülmények között 417 km-t meg lehet tenni az Ampera-e-vel. Ez ugyanis a London-Párizs út szárazföldi része, amit egy Amperával már le is zavartak.

Már nem csak szedán lehet az Ampera: kompakt, ötajtós elektromos modell viszi tovább a nevet

Az Ampera-e 7,3 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, végsebessége elektronikusan 150 km/h-ban korlátozott. Az utastér amolyan kis egyterűs, a hangulata inkább Meriva, mint Corsa vagy Astra, a 381 literes csomagtér meglepően tágas. És meglepő az utastérben tapasztalható minőségérzet is. Amilyen friss és csinos az Ampera-e kívül, annyira egyszerű, műanyagos, túlkönnyített odabent. Az előző Ampera eleganciájának, luxy hangulatának nyoma sincs, kisautós, hétköznapias minden ebben a kocsiban:

Az új Ampera piaci megjelenésének időpontjával kapcsolatban nincs információnk, de az áráról hallottunk egy teljesen megalapozatlan, ellenőrizetlen, belsős sutyorgásból származó, hozzánk is hallomásból eljutott információt: 23 ezer euró, mai árfolyamon kb. hétmillió forint. Ha ez igaz, már meg is van magyarázva a közel sem impresszív minőség az utastérben.

Kommentek

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.