Számomra az idei Párizsi Autókiállítás eddig legnagyobb meglepetése a Nissan Micra. Az ötödik generáció egészen más jellegű autó, mint elődje volt. Az előző Micra egyoldalúan városi használatra szánt, elég primitív autó lett konkurenseihez képest.

Rövid utakra fordulékonyságával, könnyű vezethetőségével, a 80 lóerős háromhengeres egészséges nyomatékával és csekély fogyasztásával jól megfelelt, de nagyon olcsó hatású belső tere, zajossága miatt erősen lemaradt igényesebb vetélytársai mögött.

Sokkal jobb belül

Ezzel szemben az itt kiállított autók minőségérzete kitűnő, puha anyagú a műszerfal teteje, szép a bőr üléskárpit. Mintha egészen más igénnyel készült volna az új Nissan Micra, mint elődje.

Össze sem hasonlítható a minőségérzet az elődmodellével

Kívül-belül sokkal mutatósabb, de tágasabb aligha lett, hiába nőtt a hossza négy méter körülire. (Sajnos részletes műszaki adatok még nincsenek az autóról, így súlyát sem tudjuk.) A kilátás és az áttekinthetőség is rosszabb az eddiginél. A magasra kanyarított övvonal és a kis hátsó ablak miatt a tolatókamera megrendelésére érdemes lesz figyelni a Nissan-márkakereskedésekben.

Mit tud a Bose-hangrendszer?

Nagymenő újdonság a Micrához rendelhető Bose (e: bóz) audiorendszer. Az amerikai audiospecialistának nehéz dolga volt, mert árban és a hangszóróknak jutó térben is szigorú korlátokat szab a kategória. A három évig fejlesztett új rendszer hat hangszóróval dolgozik. A térbeli hangélményt a vezető fejtámlájába épített két hangsugárzó teremti meg, az ajtókban van egy-egy hangszóró és oldalanként egy magashangsugárzó működik az első tetőoszlopban.

A vezető fejtámlájában lévő két hangszóró teremti meg a térhatást

A vezető fejtámlájában lévő két hangszóró teremti meg a térhatást

A Párizsban kiállított új Nissan Micrában hangszeres és elektronikus zenével is meghallgattuk, mit tud a rendszer. Az autóban tömörítetlen fájlok szóltak, olyan tisztán és jó minőségben, amit kiskocsiban még sosem hallottam. A rendszer külön mélynyomó nélkül is képes korrekt basszust produkálni.

Információink szerint a Nissan egy évnyi kizárólagosságot élvez a rendszer értékesítésében. Ha szerencsénk van, a határidő után más autógyártók is elérhetővé teszik a hangrendszert városi autóikban. A kisautók között emlékeim szerint más márka nem kínál Bose-hangrendszert, a kis SUV-k között a Mazda CX-3-hoz érhető el egy héthangszórós audioberendezés.

Rejtett hátsó kilincseivel az új Nissan Micra a Renault Clióra hasonlít oldalról, amellyel egy üzemben készül. A Nissan ugyanis az indiai helyszín helyett Franciaországban, a Szajna-menti Flins-ben gyártja az autót, Párizstól észak-nyugatra.

Áprilistól kapható

Felszereltségtől függően az autó nemcsak a járművek, de a gyalogosok felismerésre is képes, és ha a vezető nem tesz semmit, automatikus vészfékezéssel reagál. Lesz holttérfigyelés, táblafelismerés, 360 fokos, valószínűleg négy kamerával működő parkolássegítő berendezés és az új Nissan Micra a nem szándékos sávelhagyást is megakadályozhatja.

Bámulatosan jó, 0,29 az autó laktényezője. Ez nagy szó, mert a rövid és meredek farú modellekkel sokkal nehezebb 0,3 alá vinni ezt az együtthatót, mint nyúlánk limuzinokkal

Bámulatosan jó, 0,29 az autó laktényezője. Ez nagy szó, mert a rövid és meredek farú modellekkel sokkal nehezebb 0,3 alá vinni ezt az együtthatót, mint nyúlánk limuzinokkal

Gyakorlatilag ugyanazokkal a motorokkal lesz kapható az autó, mint a Dacia Sandero. A 73 lóerős, egyliteres és háromhengeres belépőmodell értékesítése kicsit később indul, tehát a 2017. április elsejére tervezett bevezetéskor a 0,9 literes, 90 lóerős, turbós háromhengeres és a 90 lóerős 1,5 dCi szerepe majd a választékban. Ha az autó menet közben is tartani tudja azt, amit utastere ígér, akkor a kiskategória legjobbjainak is komolyan kell venniük az új Nissan Micrát.