Párizsban a Suzuki standján egy vidám, mokány terepjáró a fő attrakció, az Ignis harmadik generációja. 3,7 méteres hossza jóval rövidebb a Peugeot 2008, a Renault Captur és a Vitara szegmensénél, az újdonság amolyan városi mini-SUV. 18 centis hasmagasságával nem lesz gond járdára állni vele, ahogy a földutakon sem ér le túl könnyen az alja.

A Cervo ihlette

Élőben mutatós autó, a terepjárók masszívságával együtt barátságos és színes újdonság: 14-féle fényezéssel választható és öt árnyalata elérhető kontrasztos fekete tetővel is. C-oszlopán három párhuzamos sávval. Ez nem Adidas-imitáció, hanem az 1977-tő l gyártott Suzuki Cervóról átvett dizájnelem (kép róla a galériában). A kocsi farát ugyanis a kupészerű kisautó első nemzedéke ihlette, de korábbi Swift és az első Vitara is felfedezhető benne. Állítólag.

Érdekes konstrukció: merev tengely három lengőkarral megvezetve. Az elöl hajtó Ignisek hátsó futóműve csatolt hosszlengőkaros, mint a legtöbbb kisautóé

370 centis hossza alapján az új Suzuki Ignis valamivel rövidebb a 377 centis, nálunk anno nagyon népszerű Ignác-generációnál, amely 2003-tól a Swiftet váltotta Esztergomban. Hosszához mérten az autó rendkívül tágas belül, két magas ember minden további nélkül ülhet egymás mögé. A hátsó ülések hosszirányban állíthatók, de nem minden modellben.

A Suzuki a legnagyobb gyártó a japán törpeautók világában, amit az új Ignis helykihasználásán is érezni. A szellős belső tér mögött a standon látható leírás szerint 204 literes a csomagtartó, a sajtóanyag viszont a 4×4-esben 227-1086, az elöl hajtóban 267-1100 literes csomagtérről mesél. Ezekben a számokban nincs trükk, szemben a Balenóval, ahol a VDA-szabvány szerinti 320 liter kisebb, mint a gyár által kommunikált 355.

Képek és video: Kovács Miklós

A párizsi standra kiállított autóban elfogadható a minőségérzet, a kemény műanyag műszerfal ellenére. A kormány nem állítható tengelyirányban, amin sokszor spórolnak a japán márkák, de a minik között nemcsak ők.

810-920 kg

A nagy középső érintőképernyő a Vitaráéhoz hasonló menüvel működik, itt jelenik meg a tolatókamera képe és itt használható a navigáció is. Az okostelefon flott használatát segíti az AndroidAuto és az Apple CarPlay szoftvere valamint a képernyőtükrözés, amivel az autó kijelzőjén, szabálytalankodás nélkül vezérelhetjük az okostelefonon futó programokat. Belül az ajtóbehúzók és a középkonzol narancssárga díszítése sokat dob a látványon.

Nemcsak apró, igen könnyű is a legújabb Suzuki: a legcsekélyebb súlyú modell csupán 810 kilót nyom, a a legnehezebb súlya 920 kg. Az autó új padlólemezre épül, de az európai premieren a prezentálók nem részletezték, miben új ez a technika és hogy a Baleno szintén új fejlesztésű alapjairól van-e szó.

Kemény műanyagból van, de nem hat igénytelennek a műszerfal a nagy érintőképernyővel

Kemény műanyagból van, de nem hat igénytelennek a műszerfal a nagy érintőképernyővel

Én alámásztam a kiállított autónak és hátul terepjárós futómű-konstrukciót találtam a merev tengelyben futó féltengelyekkel, akárcsak a Jimnyben. Ez ne tévesszen meg senki, az új Suzuki Ignisnek semmi köze az alvázas, valóban terepjárásra tervezett Jimnyhez.

90 lóerős benzines

Az új Suzuki Ignisből lesz öszkerékhajtású és elsőkerekes is, egyforma motorokkal. A K12C a Balenóból ismert, friss fejlesztésű, magas sűrítésű motor. Az 1,2 literes szívó benzines 90 lóerős és nagyon takarékosan kell működnie, mert a tank mindössze 32 literes (összkerékhajtással csak 30).

Laborban 4,3-5,0 l/100 km a fogyasztás. A K12C benzines valóban takarékos, de túl kicsi a 30-32 literes tank

Laborban 4,3-5,0 l/100 km a fogyasztás. A K12C benzines valóban takarékos, de túl kicsi a 30-32 literes tank

Ugyanekkora a lítiumion-akkumulátoros hibridváltozat teljesítménye, amely az elektromos motorral tehermentesíti a négyhengerest, de nem ad hozzá a rendszer összteljesítményéhez. Érdekes, hogy a villanymotorként szolgáló önindító-generátor egység mellett van sima önindítója is a motornak, mert az indítómotor-generátor a meleg motor újraindítására szolgál az automatikus alapjárati leállítás után. A hibrid jármű fékezéskor és gázelvételkor lítiumion-akkumulátorba tárolja az árammá alakított mozgási energiát, amit gyorsításkor felhasznál az elektromos motor.

Sztereokamera a biztonságért

Sima ötgangos kézi váltó helyett automatizált, tehát a kuplungot és a kapcsolást magától végző, de a kézi váltóra épülő, ún. robotizált váltó is rendelhető. A 4×4-es modell hátsó kerekeinek viszkokuplung ad nyomatékot.

3700 mm az autó hossza, hét centivel rövidebb a második generációs Ignisnél

3700 mm az autó hossza, hét centivel rövidebb a második generációs Ignisnél

Érdekes a sztereo, azaz két optikás kamerával működő biztonsági rendszer, amely az autó előtti területen méri a távolságot és azonosítja a gyalogosokat és a járműveket. A rendszer segít mérsékelni a balesetek súlyosságát a veszélyjelzéssel és automatikus fékezéssel, A kamerák szolgálják a sávelhagyásra figyelmeztető berendezést is. Az új Suzuki Ignis nem kormányozza vissza a sávba magát, csak hang- és műszerfali fényjelzéssel szól a vezetőnek, hogy elkalandozott a figyelme vagy épp alszik.

Az autó Japánból érkezik, ami a japán munkaerő költségén felül a szállítással is hat a kocsi árára. Hamamacuból az autók először a Csendes-óceánon és az Indiai-óceánon át hajóznak Pireuszig, ahol kisebb hajókra átrakodva érik el Kopert, a szlovén kikötőt.

Ár talán decemberben

Információink szerint a magyar szakemberek már lekötötték a hazai piacra szánt autókat az októberi-novemberi gyártásból, amihez a szállítás időigényét hozzáadva jövő januárban vagy februárban lehet piaci bevezetés.

165-170 km/óra a végsebesség, a gyorsulás 0-ról 100-ra 11,5-12,2 mp

165-170 km/óra a végsebesség, a gyorsulás 0-ról 100-ra 11,5-12,2 mp

Egyelőre a Suzuki belkereskedelmi vezetője sem tudott árat mondani az autóra, akivel kint Párizsban beszélgettem az Ingisről. Tóth Péter kereskedelmi igazgató szerint várhatóan decemberre lesz forintára az új Suzuki Ignisnek.

Támpontként egyvalami biztos: érezhetően a nagyobb és erősebb motorú Vitara alá kell árazni az autót, különben kevés értelme van importálni. A Balenóval szerzett tapasztalatok alapján otthon messze a szívó benzines 90 lóerős esz a hangsúlyos modell, legalábbis az SHVS hibrid aránya a Baleno esetében elhanyagolható.