Párizs az idén kísértetszalonná változott

Hol vannak az emberek az autókiállításról?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.09.30. 13.00

Az autókiállítás második napján reggel tízkor még több a hosztessz és a kocsikat törölgető segéderő, mint a látogató. Hova lettek innen az emberek?

Párizs az idén kísértetszalonná változott

Már az első sajtónapon, csütörtökön se volt nagy tömeg a 2016-os Párizsi Autószalonon, de ma végképp kihaltak a pavilonok. A genfi egymásra taposásos tolongás után egyszerre üdítő és aggasztó ez a helyzet: ugyan kényelmesen járkálhatunk a kiállítók új és kevésbé új autói között, de vajon két év múlva is járkálhatunk majd, vagy inkább hagyják a fenébe ezt a programot a gyártók?

Szellős, kényelmes hely a Párizsi Autószalon, nem kell egymás tyúkszemére taposni

Szellős, kényelmes hely a Párizsi Autószalon, nem kell egymás tyúkszemére taposni

A Ford, a Mazda, a Volvo már most sem jött ki egyébként, ők már úgy vannak vele, hogy elég évente egyszer, Svájcban megmutatni Európának, amit meg akarnak. Az egzotikus manufaktúrák, tuningcégek már elég régóta Genfre fókuszálnak. Az olyan, kevéssé releváns márkák, mint a Tata, Mahindra, a kínai cégek, de mondhatnám a Ladát is, nincsenek sehol, pedig elvileg Párizsban talán inkább eljuthatnának a célközönséghez, mint a svájci éves autós rendezvényen. ( Az is lehetséges, hogy az elmúlt időszakban Franciaországban történt merényletek miatt maradt el a szokásos látogatói roham a Párizsi Autószalonon – a szerk.)

A francia márkák körül azért van nyüzsgés, a helyi sajtó érdeklődik tisztességgel, de a japán, német, koreai gyártóknál pang az élet. Elég látványos, ahogy a második sajtónap reggelén kinéznek a nem-francia nagy pavilonok kiállítóterei:

Megkérdeztük néhány hazai importőr képviselőjét is; egyöntetű a vélemény, hogy ők sem lennének szomorúak, ha egy évben csak egy nagy autószalonon kellene mosolyogni az újságírókra. Hát ti, kedves olvasók, mit gondoltok erről? Kell évi két autókiállítás (Genf ugye minden esztendőben van, kora tavasszal, Párizs és Frankfurt pedig váltja egymás minden ősszel), vagy megelégednétek egy újdonság-dömpinggel évente?

Szavazás

Kell évente két nagy európai autószalon?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

 

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.