Párizs az idén kísértetszalonná változott

Hol vannak az emberek az autókiállításról?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.09.30. 13.00

Az autókiállítás második napján reggel tízkor még több a hosztessz és a kocsikat törölgető segéderő, mint a látogató. Hova lettek innen az emberek?

Párizs az idén kísértetszalonná változott

Már az első sajtónapon, csütörtökön se volt nagy tömeg a 2016-os Párizsi Autószalonon, de ma végképp kihaltak a pavilonok. A genfi egymásra taposásos tolongás után egyszerre üdítő és aggasztó ez a helyzet: ugyan kényelmesen járkálhatunk a kiállítók új és kevésbé új autói között, de vajon két év múlva is járkálhatunk majd, vagy inkább hagyják a fenébe ezt a programot a gyártók?

Szellős, kényelmes hely a Párizsi Autószalon, nem kell egymás tyúkszemére taposni

Szellős, kényelmes hely a Párizsi Autószalon, nem kell egymás tyúkszemére taposni

A Ford, a Mazda, a Volvo már most sem jött ki egyébként, ők már úgy vannak vele, hogy elég évente egyszer, Svájcban megmutatni Európának, amit meg akarnak. Az egzotikus manufaktúrák, tuningcégek már elég régóta Genfre fókuszálnak. Az olyan, kevéssé releváns márkák, mint a Tata, Mahindra, a kínai cégek, de mondhatnám a Ladát is, nincsenek sehol, pedig elvileg Párizsban talán inkább eljuthatnának a célközönséghez, mint a svájci éves autós rendezvényen. ( Az is lehetséges, hogy az elmúlt időszakban Franciaországban történt merényletek miatt maradt el a szokásos látogatói roham a Párizsi Autószalonon – a szerk.)

A francia márkák körül azért van nyüzsgés, a helyi sajtó érdeklődik tisztességgel, de a japán, német, koreai gyártóknál pang az élet. Elég látványos, ahogy a második sajtónap reggelén kinéznek a nem-francia nagy pavilonok kiállítóterei:

Megkérdeztük néhány hazai importőr képviselőjét is; egyöntetű a vélemény, hogy ők sem lennének szomorúak, ha egy évben csak egy nagy autószalonon kellene mosolyogni az újságírókra. Hát ti, kedves olvasók, mit gondoltok erről? Kell évi két autókiállítás (Genf ugye minden esztendőben van, kora tavasszal, Párizs és Frankfurt pedig váltja egymás minden ősszel), vagy megelégednétek egy újdonság-dömpinggel évente?

Szavazás

Kell évente két nagy európai autószalon?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

 

Kommentek

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.