Nehéz bejutni: Renault Trezor tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.29. 18.08

Tegnapi előzetese után a Renault teljes egészében bemutatta Trezor tanulmányát. Ajtómegoldása elgondolkodtató.

A márka aktuális formanyelvének egyes elemeit felhasználva tekint egy talán nem is olyan messzi jövőbe a Trezor elektromos túrakupé-tanulmány. Az extrém lapos (108 cm magas) karosszéria központi acél térvázra szerelt szénszálas idomokból épül fel, üvegfelületei valamiért piros színezetet kaptak, ám ha oldalról tekintünk rá, a legnagyobb rendben vannak az arányai.

További képekért kattints a fotóra!

A féklámpát üvegszál-optikával oldották meg, amely a fékezéskor fellépő erőhatások nyomán különös fényjátékot produkál, az utastérben viszont fa és bőr borítja a felületeket, például a magas küszöböt, amin keresztül az utastér megközelíthető.

A műszerfalat egyenesen fából készítette egy fa kerékpárvázakra szakosodott manufaktúra, a lapos szélvédő alatti felületen pedig csomagtartót alakítottak ki, ahol bőrszíjakkal kötözhetjük le a méretre szabott bőröndöket. A kormánykerék az F1 világát idéző, négyszögletes darab, a központi digitális műszerfal két oldalán egy-egy érintőképernyő helyettesíti a bajuszkapcsolókat.

Renault_82887_global_en

Az autó 4,7 méter hosszú, szélessége 2,18 méter, a tengelytáv 2776 mm.

Ahol az üzemanyag-töltőnyílást keresnénk, csak egy külső kijelző található: ezen mutatja a Trezor hajtáslánca, hogy hány százalékon áll a két akkumulátor töltése – ha kiaknázzuk a 350 lóerős, 380 Nm nyomatékú elektromos hajtáslánc teljes potenciálját, vélhetően gyorsan változnak itt az adatok.

A két akkut egyébként külön helyezték el – az egyiket elöl, a másikat hátul – ami optimális tömegelosztást tesz lehetővé. A hátsókerék-hajtású autó négy másodperc alatt gyorsul százra – ha az autó nem nyomna 1,6 tonnát, lehetne jobb is az érték. A közegellenállási együttható 0,22; a rekuperatív fékrendszer a Forma-E szériából származik.

Renault_82911_global_en

Kommentek

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.