Ötödszörre már nem is olyan kicsi a Nissan Micra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.29. 11.37

Fejlett technológiai tartalommal, modern motorokkal, egyedi megjelenéssel folytatja elődje nyomdokaiban az ötödik Nissan Micra.

Elődeinél alacsonyabb, szélesebb és hosszabb karosszériával kelleti magát a Nissan kisautójának ötödik szériája. A tavaly tavasszal bemutatott Sway tanulmány stíluselemeiből építkező Micra hangsúlyos hűtőráccsal, éles vonalakkal, bumeráng alakú lámpákkal és lebegő tetővel azonosítja magát Nissanként, a C-oszlopba rejtett ajtókilincs és a légterelőben végződő tetővonal pedig sportos karakterrel hivatott felruházni.

Különösebben nagy sportosságra egyelőre nem kell számítani: a márciusi piaci bevezetésnél szó sincs Nismo variánsokról, egy 73 lóerős 1,0 literes benzines szívómotor, valamint két 90 lovas turbó (az egyik 0,9 literes benzines, a másik 1,5-ös dízel) alkotja majd a kínálatot. A 0,29-es közegellenállási együtthatónak köszönhetően vélhetően csendes lesz a kocsi, ha már gyors nem lehet; erre extra zajszigeteléssel erősítettek rá.

A futómű aktív vezérléssel hoz jobb komfortot és vezethetőséget, új a villamos szervokormány, a vezető mélyebben ül, az üléseket nagyobb tartományban lehet állítani. A külső méretnövekedések állítólag belül is éreztetik hatásukat, a szegmens egyik legtágasabb autóbelsőjét kínálja a Micra.

Micra Gen5

Ma már nem léphet piacra fejlett technológiai tartalom nélkül autó: sávelhagyást gátló, gázolást megakadályozó, körkörösen kamerázó, jelzőtáblát felismerő, távfényt automatikusan tompító, holttérre figyelmeztető rendszerek kerültek a kocsiba. A szórakozásról hathangszórós Bose audiorendszer gondoskodik, amelyet a vezető fejtámlájába épített hangszóróval építenek ki, így a sofőr egyrészt intenzívebb élményben részesül, másrészt akkor is hallgathat zenét, ha a többiek nem akarnak (legalábbis ez a mi elméletünk.) Érintőképernyő, Apple CarPlay, navigáció, mobiltelefon-integráció is szerepel a palettán.

Kommentek

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.