Izommotort kap a Kia városi crossovere

Kia Soul 1.6 T-GDI

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.26. 10.00

201 lóerős motorral támogatja meg a Soul kínálatát a Kia. A városi szabadidőjármű egyéb részletei is megújultak.

Elektromos kivitelben már kapható volt, egy igazi, dögös sportverzió viszont még hiányzott a Kia Soul palettájáról, így a koreai márka most beleműtötte a Cee’d GT hajtásláncát városi vadócába.

Az 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor legnagyobb teljesítménye 201 LE, a 265 Nm nyomaték hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez. Mindez 8 másodpercen belüli százas gyorsulást tesz lehetővé, a modell végsebessége a kockaforma ellenére tisztes 196 km/óra.

Arra is ügyelt a Kia, hogy könnyen felismerhető legyen az új csúcsmodell: merészebb első lökhárítót és hűtőrácsot, dupla kipufogóvéget, egyedi 18 colos, 10 küllős keréktárcsát kapott. A lökhárítót, valamint a küszöböket piros betétek vadítják meg. Az utastérben egyedi fekete szövet/bőr üléskárpitozás alkot látványos kontrasztot a narancssárga öltésekkel, utóbbi színe a váltókaron és további elemeken köszön vissza.

A funkcionális változásokra rátérve: nagyobb első féktárcsa gondoskodik a jobb adagolhatóságról és a fáradásmentes fékhatásról – bónuszként 20 centivel megrövidült a fékút, de hát ezt mégsem lehet kommunikálni.

Kia Soul 1.6 T-GDI

Az új csúcsmodell megjelenésével párhuzamosan több ponton a teljes család átalakult. Mindkét lökhárítót újrarajzolták, elöl fémhatású fenékvédő lemez teszi dögösebbé a kocsi megjelenését. Alapárassá vált a bixenon fényszóró, a LED-es nappali fénnyel együtt (ez alighanem piacfüggő ajánlat), a hűtőrács követi a más modelleken elvégzett módosításokat. Hátul újak a ködlámpák és a lámpatestek is.

Az utastérben fényes fekete felületek, fémhatású részletek és metálos csillogású kapcsolók kaptak helyet. Kívül fényes fekete kerékívtoldások, valamint optikai csomag emeli egyes kivitelek megjelenését.

Az infotainment terén 7 és 8 colos érintőképernyőket kap a Soul, teljes körű az okostelefonos integráció, van tolatókamera, és hátra is szerelhető USB töltőcsatlakozó.

Az első utasülés nyolcirányú motoros állítással kérhető, a duplakuplungos váltóhoz üzemmódválasztó funkció dukál. A biztonsági felszereltséget holttérfigyelő és keresztirányú forgalom-felügyeleti rendszerek erősítik.

A frissített modell forgalmazása még az év vége előtt megkezdődik.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.