Terepre viszi szabadidőjárművét a Seat

Seat Ateca X-Perience

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.23. 08.00

Összkerékhajtással, robusztus kiegészítőkkel és vadászbarát fényezéssel tette kóborlásra alkalmasabbá frissen bemutatott szabadidőjárművét a Seat.

Seat Leon X-Perience: így nevezte el annak idején emelt hasú, strapabíróbb családi kombiját a Seat. A túrakedvelő modellcsalád most új taggal bővült: a terepimitátornak született Ateca ezúttal felkészült az offroad-leckéből, és Haldex-kuplungos összkerékhajtását egy sor olyan extrával toldja meg, amelyek kapóra jöhetnek, ha elfogy az aszfaltút.

Ilyenek az egyedi felnikre szerelt, 18 colos, de magas oldalfalú, durva mintázatú abroncsok, a karcállónak mondott fényezés, az olívazöld-narancssárga színkombináció, a karosszéria alsó peremén végigfutó fekete műanyag borítás, a hangsúlyos fenéklemez-védelem.

Semmi köze a terepezéshez, de nagyon is jól mutat a földszínű kárpitokba öltöztetett, LED-es hangulatvilágítással megkoronázott beltér, amely sportülésekkel és a kormányt díszítő XP felirattal is jelzi, hogy nem alapmodellről van szó.

A Seat marketingesei szerint menetideje 25 százalékát az aszfaltutaktól távol töltő Ateca X-Perience jelen kivitelében a 2,0 literes dízelmotor 190 lóerős, 400 Nm nyomatékú változatát kapta, kormányról kapcsolható DSG váltóval.

Seat Ateca X-Perience

Mivel azonban négy kilométerből hármat mégiscsak a civilizációban hivatott megtenni az autó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, távolságtartó tempomattal, a kettő kombinációjából adódó, önálló araszolást engedélyező dugókövető funkcióval, tábla- és gyalogosfelismeréssel, utóbbihoz kapcsolódó automata vészfékezéssel, parkolórobottal és még egy sor modern vezetőtámogató extrával is ellátták.

Terepen ezek közül a 360 fokos panoráma kamerarendszer jöhet kapóra, bár ahol annyira problémás a környezet, hogy centizni kell az akadályokat, kevésnek bizonyulhat az elektronikus elülső sperrdiffivel támogatott összkerékhajtás.

Seat Ateca X-Perience

A Seat Ateca X-Perience egyelőre csupán tanulmányautó; sorozatgyártása visszafogottabb kivitelben már a közeljövőben valószínűsíthető.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.