Dagonyázni küldi nagy kombiját a Mercedes

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.21. 06.30

Frappáns választ adott a Mercedes a Volvo V90 Cross Countryra. Ahhoz képest, hogy ez az első próbálkozásuk a terepkombi szegmensben, meggyőző a sarazós E-osztály.

Alapáras összkerékhajtásával és szintszabályozós légrugózásával a Mercedes E-osztály All-Terrain olyan magabiztossággal lép színre szeptember végén, majd masírozik be a márkakereskedésekbe a jövő év elején, mintha mindig is ezt csinálta volna.

Valójában az autó a Mercedes megkésett, talán még éppen nem idejétmúlt válasza arra a kihívásra, amelynek keretében az Audi és a Volvo generációk óta gyepálja egymást egy nem túl népes, ám annál látványosabb szegmensben.

További képek a Galériában

A könnyed terepjárásra alkalmassá tett luxuskombi (létezik szedán is, de a műfaj valójában puttonyért kiált) maga a tökéletes megoldás a hajókat, lószállító utánfutókat és egyéb költséges hobbitartozékokat vontatni vágyó, vagy csak egyszerűen göröngyös-saras vidéken lakó, tehetős vásárlók számára – eltekintve persze a szabadidőjárművektől, bár a marketingszakemberek alighanem jól el tudják határolni egymástól a két stílusirányzat vevőkörét.

Az E-osztály All-Terrainhez visszakanyarodva, az autó a szokásos stíluselemeket vonultatja fel, a robusztusabb orrkiképzéstől az imitált fenéklemez-védelmen át a fényezetlen kerékívhurkákig. Utóbbiak árnyékában 19-20 colos kerekek lapulnak, a szokásosnál nagyobb oldalfalmagasságú abroncsokkal, így nem kell attól félni, hogy a padkára felállva vagy a kátyúba hajtva megsérül a felni.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain

Az utastérben alumínium-szénszálas, exkluzív dekorfelületek, logózott szőnyegek, és persze a Mercedes kombiktól megszokott praktikum ad okot az elégedettségre.

Bevezetéskor egyetlen motorral: a frissen bevezetett 194 lóerős E 220d kivitelben lesz elérhető az autó; később jön egy hathengeres dízel is, meg aztán nyilván a többi. A kétliteres, négyhengeres motorral 8,0 másodperc alatt gyorsul százra az autó, végsebessége 232 km/óra.

A sárbarát E-osztály alapkivitelben nyújtja a Dynamic Select üzemmódválasztó programot, amelyet a GLE-osztálytól vettek kölcsön a tervezők. Terepfokozatban a légrugózás 2 centit emel az autón (max. 35 km/óráig), és módosulnak az elektronikus menetstabilizáló, kipörgésgátló rendszerek paraméterei.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain

Ebben az állásban olyan információk jelennek meg a műszerfalon, mint a kormányszög, a hasmagasság, a hossz- és keresztirányú dőlésszög, a fojtószelep és a fékrendszer státusza, valamint egy iránytű.

Amúgy a magasabb oldalfalú gumik miatt eleve 14 mm-rel magasabb az autó, erre tesz rá még 15 mm-t a légrugózás alaphelyzete – ha tehát egymás mellett parkolnak, a terepesített E-kombi 29 mm-rel magasabb normál testvérénél. A légrugó innen további két lépcsőben maximum 3,5 centit tud még rátenni a hasmagasságra, amely így 121-156 mm között változhat.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.