Pókháló közepén csücsül a jövő sofőrje

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.16. 13.00

Koncepcióautója mellett egy sajátos üléstanulmányt is elvisz Párizsba a Lexus. A megoldás nagyságrendekkel jobb ergonómiát ígér.

Kinetic seat, azaz kinetikus, mozgó ülés névre keresztelte modern szobornak is beillő koncepcióját a Lexus. A Párizsi Autószalonon debütáló újdonság hagyományos párnázat helyett egy különleges alakú vázra kifeszített pókhálót kínál; ennek közepén foglal helyet a sofőr.

03

A speciális, környezetbarát rostokból készült anyag a terhelési erőkkel összhangban mozog, így elvileg segít a gerincoszlopnak eredeti pozíciójában tartani a fejet – ha ez tényleg így van, jóval pihentetőbb lehet a vezetés, főleg hosszú utakon.

A háttámla középpontjából szerteágazó pókháló-szerkezet pont annyira tartja feszesen a testet, amennyire kell, ugyanakkor a szokásosnál több szabad mozgásteret hagy a vezetőnek, aki vállát is könnyebben forgathatja el, így a tolatás is könnyebben, tornázás nélkül megvalósítható.

02

A mikrobiális erjedés során, fehérje alapú nyersanyagból nyert műselyemrostok könnyűek és erősek, ráadásul igen vékonyak, így maga az ülés is filigránabb lehet, ami javítja az autók helykínálatát.

A kinetikus ülés egyelőre önálló kiállítási tárgy, sorozatgyártásáról nincs szó.

Kommentek

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.