Kívül nagy, belül hatalmas a vadonatúj Peugeot 5008

Peugeot 5008

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.07. 07.00

Megújult a Peugeot kompakt szabadidőjárműve. A név és a formátum maradt, a műszaki tartalom teljesen friss.

Első ránézésre nem sok minden újdonságot hoz a Peugeot kompakt szabadidőjárműve, ám az 5008 ismerős vonalai mögött teljesen új megoldások rejlenek.

Az autó az EMP2 elnevezésű moduláris padlólemezre épül, ugyanarra, mint a 308 és az új 3008. Ennek megfelelően motorválasztéka modern, Euro6-os erőforrásokból áll, vezetőtámogató funkciókban bővelkedik, és főleg továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági jellemzőkkel bír.

Az autó 11 centiméterrel nagyobb azonos nevű elődjénél, az új generációs 3008-asnál pedig 19-cel, 4,64 méteres hossza ennek ellenére nem teszi kirívóan naggyá a kategóriában. Annál inkább elismerésre méltó a tekintélyes, 2,84 méteres tengelytáv, amelyhez böszme nagy, 780 literes csomagtartó tartozik.

A Peugeot 5008 igazi aduja azonban nem a méreteiben, hanem a belső tér alakíthatóságában rejlik, ami a gyártó szerint felveszi a versenyt a legjobb buszlimuzinokkal. A második sori ülések különállóak, támlájuk öt pozícióban állítható, az ülések hosszirányban mozgathatók. A harmadik sori ülések nemcsak lehajthatók, de ki is szerelhetők.

PEUGEOT_5008_SUV Allure 0709STYP_012

A 11 kilós üléseket eltávolítva 210 liternyi extra helyet nyerünk a motorizált ajtón át megközelíthető raktérben – ebből könnyen kiderül, hogy hétszemélyes üzemben 360 liternyi poggyász fér a kocsiba. Az első utasülés lehajtható (opció), ilyenkor akár 320 centis tárgyakat is szállíthatunk. A raktér utolsó, nem elhanyagolható trükkje, hogy kérhető hozzá a Peugeot összehajtható elektromos kétkerekűinek (e-Kick roller vagy e-Bike eF01 kerékpár) szállítására szolgáló rögzítőcsomag.

A műszerfal értelemszerűen a Peugeot új i-Cockpit filozófiáját követi, apró kormánnyal, hatalmas érintőképernyővel és még nagyobb, 12,3 colos, széles vásznú digitális műszerfallal. Masszázsülések, tízhangszórós Focal luxushifi, panoráma napfénytető, okostelefon-integráció, 3D online TomTom navigáció szerepelnek az extralistán.

PEUGEOT_5008_SUV GT Line 0709STYP_305

Vezetőtámogatásból több üzemmódban működő ESP, automata vészfékrendszer, sávtartó berendezés, éberség-felügyelet, táblafelismerés, automata távfényszabályozás, holttérfelügyelet, parkolórobot, panoráma külső kamerarendszer, állóra fékező, majd újrainduló adaptív tempomat szerepel a kínálatban.

Az autó háromféle benzines hajtáslánccal (1,2 liter 130 lóerő, kézi vagy automata váltó; 1,6 liter 165 LE, automata váltó) és hatféle dízelkombinációval (1,6 liter 100 és 120 LE, utóbbi akár automatával; 2,0 liter 150 lóerős kézi, vagy 180 lóerős automata váltós kivitelben) kérhető.

PEUGEOT_5008_SUV GT 0709STYP_005

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.