Jön a vadonatúj, de hagyománytisztelő Kia Rio

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.01. 14.04

Szeptember végén minden részletet megtudunk a vadonatúj Kia Rióról, bár nagyon sok titkot aligha rejt már a kisautó.

Néhány napja rajzokkal harangozta be városi kisautóját a Kia, most egy maroknyi fotót hoztak nyilvánosságra, így a szeptember végi világpremierre nem sok minden maradt, de annyi baj legyen.

Külső megjelenésében nem, hoz forradalmian újat a Rio, inkább az előd megjelenését cizellálja. A tigrisorr-hűtőmaszk valamivel laposabb, szélesebb lett, a lámpatestek projektoros kialakításúak, U alakú nappali LED-fénycsíkkal. A ködfények az autó szélei felé költöztek, ami optikailag szélesebbé teszi a járművet – tegyük hozzá, nem csal a szemünk, hiszen az autó valóban szélesebb lett, 1720 helyett 1725 mm.

Az autó hossza 15, tengelytávja 10 mm-rel nőtt, előbbi 4065, utóbbi 2580 mm-en áll most. Ehhez 1455-ről 1450 mm-re csökkentett magasság társul – a szokásos recept dinamikusabb, elegánsabb autót varázsolt a Fiesta és a Polo vetélytársából. Az eddig sportosan döntött hátfal szinte függőlegesbe ment át, a hátsó túlnyúlás minimális, a lámpatesteket nyíl alakú LED-betétek díszítik.

Az utastér ergonomikusabb, tetszetősebb, modernebb lesz. Az új kialakítású műszerfal szélesebbnek láttatja a belteret, a középkonzol a vezető felé hajlik, az elsődleges kezelőfelület egy ‘lebegő’ érintőképernyő, aminek köszönhetően csökkent a nyomógombok száma a műszerfalon.

4th Generation Kia Rio_interior

 

Kárpitozásból szürke és fekete, szövet és műbőr áll rendelkezésre, de lesz egy piros műbőr-csomag is azoknak, akik nem férnek a bőrökbe.

Az autó gyártása már 2016 végén elkezdődik, a forgalmazás átcsúszik a jövő évre.

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.