Testet öltött a Citroën új zászlóshajója

Citroën CXperience Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.08.29. 13.00

Futurisztikus hibrid luxusautó-tanulmányt mutatott be a Citroën. A CXperience Concept nevében a márka egyik legendás típusát idézi, formájában pedig a jövőt vetíti előre.

Testet öltött a Citroën új zászlóshajója

Párizsban mutatkozik be hivatalosan, de a Citroën márkakereskedői már megleshették a márka legújabb tanulmányautóját, a CXperience Concept szedánt. A 485 centiméteres jármű annak a Citroën Advanced Comfort programnak az eddigi vívmányait vonultatja fel, ami a márka zászlóshajóira egykoron jellemző, extrém utazási komfortot hivatott visszahozni a köztudatba.

 

Az autó orra nem annyira előremutató, a márka jelenlegi palettájába betagozódó autót mutat, a legfrissebb divat szerinti, kétsoros fényszóró átértelmezésével és a lámpatesteket összekötő, kettős krómsávval. Az autón ugyanakkor olyan aerodinamikai elemek jelentek meg, amelyek nem csak a hűtést és a turbulenciák kiküszöbölését szolgálják, hanem állítólag a manőverezést is segítik. Hátul újabb klasszikus Citroën-stíluselem, a homorú szélvédő tér vissza; alatta állítható légterelő.

A 3 méteres tengelytávon osztozó oldalajtók kétfelé nyílnak, mint egy ruhásszekrény; ez és a 90 fokos nyitási szög megkönnyíti a beszállást (kivéve persze szűk parkolókban, ahol az összes ilyen megoldás csődöt mond).

A beltérben friss sárga színvilág és egyküllős kormánykerék kacsint vissza a hetvenes évekre. Az ülések töltete memóriahabos, a központi monitor extrém szélesvásznú és gigantikus, 19 colos méretű, de a fedélzeti funkciók egy része mobiltelefonról vagy tabletről vezérelhető. Tükör helyett panorámakamera dolgozik a fedélzeten, a dashcam gyári tartozék, mint az új generációs C3-asnál.

Az első fejtámlákban hangszórók és mikrofonok találhatók, amik nem csak a telefon-kihangosítást támogatják, hanem a hátsó utasokkal való kommunikációt, vagy a privát zenehallgatást is.

Citroën CXperience Concept

A hidraulikus rugózással szerelt modell hátsó kerekeinek a hajtásáról egy benzinmotor, valamint egy villanymotor gondoskodik, ezek összteljesítménye elérheti a 307 lóerőt. A konnektoros hibrid rendszer hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátora egy feltöltéssel (akár csupán 150 perc) 60 kilométernyi emissziómentes hatótávolságot biztosít. A két erőforrás között nyolcfokozatú automata váltó helyezkedik el.

 

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.