Jön a Toyota hidrogénautója

Szériaérett FCV Párizsban

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 15.25

Genfben még a szemünket takargattuk a hidrogénes Toyota prototípusa előtt, hogy ki ne süljön. Párizsban már jobban nézett ki a kocsi, ha igazán szép nem is lett.

A Toyota nemes egyszerűséggel FCV-nek keresztelte első, sorozatgyártásba kerülő hidrogénüzemű autóját. Az FCV a Fuel Cell Vehicle (üzemanyagcellás jármű) kifejezés rövidítése, szóval a névadással tényleg nem erőltette meg magát a világ legnagyobb autógyártója.

Bezzeg a formatervvel, azzal alaposan. Ez volt az első változat, még 2013-ból, FCV-R néven:

Egy korábbi koncepció, még elképesztőbb megjelenéssel. Ha van az autók között is reptilian, ez az

Ez az, amit Genfben láttunk tavasszal, és már akkor esküdtek rá, hogy ilyen lesz az utcai autó is:

Tavasszal még így nézett ki az FCV, tükör és valódi kilincs nélkül, plexi-kopoltyúval a fényszórók alatt

Ez pedig itt a párizsi fazon, ami már tényleg, istókuccse a szériaautó:

A végső, gyártásérett verzió, Párizsban. Igazi tükör, igazi kilincs, rendszámtábla-tartó - viszont sötét üveg, hogy a közönség még ne lássa a belteret


Profilból is fura az európai szemnek, van benne valami eltúlzott keletiesség


Ezt a fart meg aztán végképp nem kommentálnám, a Subaru is megirigyelhetné


Az amerikai verzió utastere ilyen a gyári fotók szerint. Színestévé mindenütt

Az FCV adatait nézve nem sok fejlődés látszik a Honda régi-régi, 2007-es fejlesztésű hidrogénautójához, az FCX-hez képest (amit öt éve már nem csak nézegettünk, de vezettük is). Ez is 100 kW teljesítményű, ez is középkategóriás méretű (4,87×1,81×1,54 méter) – még az utastere is éppúgy négy személyre formázott. A kocsi hatótávolsága a benzines autókéhoz hasonló, kb. 700 kilométer, a menetteljesítményeiről viszont csak sejtések vannak; 10 másodperc körüli 0-100 és 160 km/h-ban limitált végsebesség valószínű, a konkurens modellek technikájának ismeretében.

Japánban átszámítva 17 millió forint a hidrogénüzemű FCV ára, vélhetőleg Európában sem bír majd olcsóbb lenni az autó. Az igazi Európában persze ettől még bizonyára számos kocsit eladnak (vagy, ami valószínűbb, lízingbe adnak) majd, hiszen nem kis PR-értékkel bír, ha valaki olyan kocsival jár, ami vízpárát pöfög. Magyarországon megtippelni se merjük, mikor látunk az úton FCV-t, hiszen egy ilyen autót nálunk egyelőre megtankolni se nagyon lehet. 2009-ben bejelentette ugyan a Paksi Atomerőmű, hogy nyit egy hidrogénkutat, de úgy tudjuk, ez eddig nem valósult meg (egyébként miért is valósult volna, amikor gyakorlatilag nincs hidrogénjármű az országban).

A Toyota FCV-fejlesztéséről ide kattintva egy remek gyári oldal, nyílik angol nyelven. A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.