Jön a Toyota hidrogénautója

Szériaérett FCV Párizsban

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 15.25

Genfben még a szemünket takargattuk a hidrogénes Toyota prototípusa előtt, hogy ki ne süljön. Párizsban már jobban nézett ki a kocsi, ha igazán szép nem is lett.

A Toyota nemes egyszerűséggel FCV-nek keresztelte első, sorozatgyártásba kerülő hidrogénüzemű autóját. Az FCV a Fuel Cell Vehicle (üzemanyagcellás jármű) kifejezés rövidítése, szóval a névadással tényleg nem erőltette meg magát a világ legnagyobb autógyártója.

Bezzeg a formatervvel, azzal alaposan. Ez volt az első változat, még 2013-ból, FCV-R néven:

Egy korábbi koncepció, még elképesztőbb megjelenéssel. Ha van az autók között is reptilian, ez az

Ez az, amit Genfben láttunk tavasszal, és már akkor esküdtek rá, hogy ilyen lesz az utcai autó is:

Tavasszal még így nézett ki az FCV, tükör és valódi kilincs nélkül, plexi-kopoltyúval a fényszórók alatt

Ez pedig itt a párizsi fazon, ami már tényleg, istókuccse a szériaautó:

A végső, gyártásérett verzió, Párizsban. Igazi tükör, igazi kilincs, rendszámtábla-tartó - viszont sötét üveg, hogy a közönség még ne lássa a belteret


Profilból is fura az európai szemnek, van benne valami eltúlzott keletiesség


Ezt a fart meg aztán végképp nem kommentálnám, a Subaru is megirigyelhetné


Az amerikai verzió utastere ilyen a gyári fotók szerint. Színestévé mindenütt

Az FCV adatait nézve nem sok fejlődés látszik a Honda régi-régi, 2007-es fejlesztésű hidrogénautójához, az FCX-hez képest (amit öt éve már nem csak nézegettünk, de vezettük is). Ez is 100 kW teljesítményű, ez is középkategóriás méretű (4,87×1,81×1,54 méter) – még az utastere is éppúgy négy személyre formázott. A kocsi hatótávolsága a benzines autókéhoz hasonló, kb. 700 kilométer, a menetteljesítményeiről viszont csak sejtések vannak; 10 másodperc körüli 0-100 és 160 km/h-ban limitált végsebesség valószínű, a konkurens modellek technikájának ismeretében.

Japánban átszámítva 17 millió forint a hidrogénüzemű FCV ára, vélhetőleg Európában sem bír majd olcsóbb lenni az autó. Az igazi Európában persze ettől még bizonyára számos kocsit eladnak (vagy, ami valószínűbb, lízingbe adnak) majd, hiszen nem kis PR-értékkel bír, ha valaki olyan kocsival jár, ami vízpárát pöfög. Magyarországon megtippelni se merjük, mikor látunk az úton FCV-t, hiszen egy ilyen autót nálunk egyelőre megtankolni se nagyon lehet. 2009-ben bejelentette ugyan a Paksi Atomerőmű, hogy nyit egy hidrogénkutat, de úgy tudjuk, ez eddig nem valósult meg (egyébként miért is valósult volna, amikor gyakorlatilag nincs hidrogénjármű az országban).

A Toyota FCV-fejlesztéséről ide kattintva egy remek gyári oldal, nyílik angol nyelven. A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.