Jön a Toyota hidrogénautója

Szériaérett FCV Párizsban

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 15.25

Genfben még a szemünket takargattuk a hidrogénes Toyota prototípusa előtt, hogy ki ne süljön. Párizsban már jobban nézett ki a kocsi, ha igazán szép nem is lett.

A Toyota nemes egyszerűséggel FCV-nek keresztelte első, sorozatgyártásba kerülő hidrogénüzemű autóját. Az FCV a Fuel Cell Vehicle (üzemanyagcellás jármű) kifejezés rövidítése, szóval a névadással tényleg nem erőltette meg magát a világ legnagyobb autógyártója.

Bezzeg a formatervvel, azzal alaposan. Ez volt az első változat, még 2013-ból, FCV-R néven:

Egy korábbi koncepció, még elképesztőbb megjelenéssel. Ha van az autók között is reptilian, ez az

Ez az, amit Genfben láttunk tavasszal, és már akkor esküdtek rá, hogy ilyen lesz az utcai autó is:

Tavasszal még így nézett ki az FCV, tükör és valódi kilincs nélkül, plexi-kopoltyúval a fényszórók alatt

Ez pedig itt a párizsi fazon, ami már tényleg, istókuccse a szériaautó:

A végső, gyártásérett verzió, Párizsban. Igazi tükör, igazi kilincs, rendszámtábla-tartó - viszont sötét üveg, hogy a közönség még ne lássa a belteret


Profilból is fura az európai szemnek, van benne valami eltúlzott keletiesség


Ezt a fart meg aztán végképp nem kommentálnám, a Subaru is megirigyelhetné


Az amerikai verzió utastere ilyen a gyári fotók szerint. Színestévé mindenütt

Az FCV adatait nézve nem sok fejlődés látszik a Honda régi-régi, 2007-es fejlesztésű hidrogénautójához, az FCX-hez képest (amit öt éve már nem csak nézegettünk, de vezettük is). Ez is 100 kW teljesítményű, ez is középkategóriás méretű (4,87×1,81×1,54 méter) – még az utastere is éppúgy négy személyre formázott. A kocsi hatótávolsága a benzines autókéhoz hasonló, kb. 700 kilométer, a menetteljesítményeiről viszont csak sejtések vannak; 10 másodperc körüli 0-100 és 160 km/h-ban limitált végsebesség valószínű, a konkurens modellek technikájának ismeretében.

Japánban átszámítva 17 millió forint a hidrogénüzemű FCV ára, vélhetőleg Európában sem bír majd olcsóbb lenni az autó. Az igazi Európában persze ettől még bizonyára számos kocsit eladnak (vagy, ami valószínűbb, lízingbe adnak) majd, hiszen nem kis PR-értékkel bír, ha valaki olyan kocsival jár, ami vízpárát pöfög. Magyarországon megtippelni se merjük, mikor látunk az úton FCV-t, hiszen egy ilyen autót nálunk egyelőre megtankolni se nagyon lehet. 2009-ben bejelentette ugyan a Paksi Atomerőmű, hogy nyit egy hidrogénkutat, de úgy tudjuk, ez eddig nem valósult meg (egyébként miért is valósult volna, amikor gyakorlatilag nincs hidrogénjármű az országban).

A Toyota FCV-fejlesztéséről ide kattintva egy remek gyári oldal, nyílik angol nyelven. A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.