Így működik a hibrid Lamborghini

Képes a tisztán elektromos üzemre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 08.00

Magasra tette a lécet hárommotoros, 910 lóerős hiperhibridjével a Lamborghini. Az Asterion működését videón ismertették.

A múlt hét egyik legnagyobb autós szenzációja volt a hibrid Lamborghini Asterion bemutatása. A gyártó pusztán elméleti ujjgyakorlatnak szánta a villamosított szupersportkocsit, a sorozatgyártás nem szerepel a tervek között, a hajtáslánc azonban már csak azért is izgalmas, mert a Lamborghini tulajdonosa, az Audi, sőt, konszerntársuk, a Bentley is profitálhat még az impozáns technológiából. De nem kell ilyen messzire menni: hamarosan érkezik a Lamborghini Urus szabadidőjármű; elképzelhető, hogy abban hasznosítják a technológia egyes elemeit. 

Az Asterion hajtásának működését az alábbi videóról ismerhetjük meg. Hibrid üzemmódban az autó elektromos hajtással indul útnak; ilyenkor csak első kerekei hajtottak. A belsőégésű motor 50 km/óra felett kapcsolódik be; innentől összkerékhajtású az autó. Hibrid üzemmódban az átlagfogyasztás 4,2 l/100 km, az autó végsebessége eléri a 320 km/órát, a 0-100 km/óra gyorsulás 3 mp alatt lezajlik. 
Utóbbi érték vélhetően nem hibrid, hanem sport üzemmódban értendő, amelyben végig működik a belső égésű motor, de ez nem derült ki a gyári kommunikációból.
A kormánykerékről választható Zero gomb megnyomásával teljesen kiiktatható az 5,2 literes, 610 lóerős V10-es; ilyenkor kizárólag három villanymotorja segítségével halad az autó, akár 50 kilométeren át, legfeljebb 125 km/óra sebességgel.

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.