Így működik a hibrid Lamborghini

Képes a tisztán elektromos üzemre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 08.00

Magasra tette a lécet hárommotoros, 910 lóerős hiperhibridjével a Lamborghini. Az Asterion működését videón ismertették.

A múlt hét egyik legnagyobb autós szenzációja volt a hibrid Lamborghini Asterion bemutatása. A gyártó pusztán elméleti ujjgyakorlatnak szánta a villamosított szupersportkocsit, a sorozatgyártás nem szerepel a tervek között, a hajtáslánc azonban már csak azért is izgalmas, mert a Lamborghini tulajdonosa, az Audi, sőt, konszerntársuk, a Bentley is profitálhat még az impozáns technológiából. De nem kell ilyen messzire menni: hamarosan érkezik a Lamborghini Urus szabadidőjármű; elképzelhető, hogy abban hasznosítják a technológia egyes elemeit. 

Az Asterion hajtásának működését az alábbi videóról ismerhetjük meg. Hibrid üzemmódban az autó elektromos hajtással indul útnak; ilyenkor csak első kerekei hajtottak. A belsőégésű motor 50 km/óra felett kapcsolódik be; innentől összkerékhajtású az autó. Hibrid üzemmódban az átlagfogyasztás 4,2 l/100 km, az autó végsebessége eléri a 320 km/órát, a 0-100 km/óra gyorsulás 3 mp alatt lezajlik. 
Utóbbi érték vélhetően nem hibrid, hanem sport üzemmódban értendő, amelyben végig működik a belső égésű motor, de ez nem derült ki a gyári kommunikációból.
A kormánykerékről választható Zero gomb megnyomásával teljesen kiiktatható az 5,2 literes, 610 lóerős V10-es; ilyenkor kizárólag három villanymotorja segítségével halad az autó, akár 50 kilométeren át, legfeljebb 125 km/óra sebességgel.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.