A múlt segít eladni a jövőt

Veteránok a Párizsi Autószalonon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.05. 12.00

A sok műanyagcsoda között idén is üdítő színfolt volt egy-egy klasszikus autóremek. Nézzük, milyen veteránokat hoztak a kiállítók Párizsba!

Autós újságíróként és autóbuziként elég kiábrándító tud lenni, amikor rá-rádöbbenünk, hogy az autóipart épp ugyanazok a marketing-mechanizmusok, globalizációs trendek és költséghatékonysági szempontok irányítják, mint bármely más, számunkra kevéssé érdekes tömegtermék piacát, legyen az akár üdítőital-biznisz, divatipar vagy, mittudomén, műtrágyagyártó szektor.

A fejlesztések, az elektronikai modulok gyártásának egyre nagyobb részét az egész autóipart ellátó nagy cégek végzik (Continental, Valeo, Bosch és társaik), a környezetvédelmi szabványok egyre inkább megkötik az autógyártók kezét, a diverzitás csökken, az egyes autók közti hasonlóság egyre kiábrándítóbb. Egyforma érintőképernyők és TFT-műszeregységek kerülnek a vezetők orra elé, ugyanolyan multikormányok ugyanolyan funkciókra programozott gombokkal, és az aerodinamika kívülről is egyre hasonlóbbra alakítja a kocsikat.

Berliet nyergesvontató. 1967-ben szűnt meg a márka (ami 1957-ben még a világ legnagyobb kamionjának gyártója volt

A kisebb márkák nem bírják a versenyt, nagy konszernek csomagolják ugyanazt a technikát kicsit más papírba (Golf-Octavia-Leon-A3). Lassan tényleg kezdünk igazat adni azoknak a váteszeknek, akik már 20-30 éve megjósolták: minden afelé tart, hogy oligopol piaccá váljon az autóipar: lesz 2-3 nagy gyártó, mint a Pepsi meg a Coke, aztán ihatjuk a Zerót, Twistet, Lightot, Cherryt, Maxot ugyanabból az egyendobozból.

Ebben a nagy műszaki és formai uniformizálódásban felértékelődik a múlt, felfokozódik a bezzeg-régen hangulat. Ezért is örültünk meg oly nagyon egy-egy öreg csodának a sok újdonság között Párizsban. Íme, örüljetek ti is.

A képre kattintva nyílik a galéria:

Renault Alpine A110, 1961-1977. Nekünk Ferjáncz Attila egykori autójaként dobogtatja meg a szívünket

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.