A múlt segít eladni a jövőt

Veteránok a Párizsi Autószalonon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.05. 12.00

A sok műanyagcsoda között idén is üdítő színfolt volt egy-egy klasszikus autóremek. Nézzük, milyen veteránokat hoztak a kiállítók Párizsba!

Autós újságíróként és autóbuziként elég kiábrándító tud lenni, amikor rá-rádöbbenünk, hogy az autóipart épp ugyanazok a marketing-mechanizmusok, globalizációs trendek és költséghatékonysági szempontok irányítják, mint bármely más, számunkra kevéssé érdekes tömegtermék piacát, legyen az akár üdítőital-biznisz, divatipar vagy, mittudomén, műtrágyagyártó szektor.

A fejlesztések, az elektronikai modulok gyártásának egyre nagyobb részét az egész autóipart ellátó nagy cégek végzik (Continental, Valeo, Bosch és társaik), a környezetvédelmi szabványok egyre inkább megkötik az autógyártók kezét, a diverzitás csökken, az egyes autók közti hasonlóság egyre kiábrándítóbb. Egyforma érintőképernyők és TFT-műszeregységek kerülnek a vezetők orra elé, ugyanolyan multikormányok ugyanolyan funkciókra programozott gombokkal, és az aerodinamika kívülről is egyre hasonlóbbra alakítja a kocsikat.

Berliet nyergesvontató. 1967-ben szűnt meg a márka (ami 1957-ben még a világ legnagyobb kamionjának gyártója volt

A kisebb márkák nem bírják a versenyt, nagy konszernek csomagolják ugyanazt a technikát kicsit más papírba (Golf-Octavia-Leon-A3). Lassan tényleg kezdünk igazat adni azoknak a váteszeknek, akik már 20-30 éve megjósolták: minden afelé tart, hogy oligopol piaccá váljon az autóipar: lesz 2-3 nagy gyártó, mint a Pepsi meg a Coke, aztán ihatjuk a Zerót, Twistet, Lightot, Cherryt, Maxot ugyanabból az egyendobozból.

Ebben a nagy műszaki és formai uniformizálódásban felértékelődik a múlt, felfokozódik a bezzeg-régen hangulat. Ezért is örültünk meg oly nagyon egy-egy öreg csodának a sok újdonság között Párizsban. Íme, örüljetek ti is.

A képre kattintva nyílik a galéria:

Renault Alpine A110, 1961-1977. Nekünk Ferjáncz Attila egykori autójaként dobogtatja meg a szívünket

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.