Nagyra nőtt az új Škoda Fabia

Hogy ez mekkora!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés  Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.04. 06.00

Ötajtós és kombi változatban is bemutatkozott a Škoda Fabia a Párizsi Autószalonon. Megint szépek, a kombi pedig elképesztően tágas.

Az első generációs, 1999-es Fabia helyes kis autó volt, sőt: még mai szemmel (és mai női szemmel is) tetszetős. A kombit sem sikerült elrontani a ráakasztott puttonnyal, gömbölyű farával talán még arányosabb is volt, mint az alapmodell. A második széria (2007-től) ellenben elég csúnyácskára sikerült, derűs kacajra fakadt az autós újságírók hiénahada, amikor rájött, hogy a kétszínű fényezéssel is rendelhető kisautóhoz a MINI adta a mintát. A kombiról pedig ne is beszéljünk, szörnyen idomtalan lett szegény.

Nagyra nőtt az új Škoda Fabia 1
Fabia Combik lefelé az időegyenesen

Az új Fabia Combi tágasabb elődeinél, de nem egy felpuffadt szörnyeteg, hanem – szerintünk – kifejezetten szép, arányos autó. Szlogenje a Simply Clever (egyszerűen okos) Škoda-jelmondat után: Simply More Car, azaz Egyszerűen Több Autó. És valóban, az elődjénél kilenc centivel szélesebb, tengelytávban ugyan csak fél centivel hosszabb új modell érezhetően tágasabb, szellősebb, már vállban sem szorít a – még kimondani is fura a kocsiban ülve – kisautó.  Ha az ára nem száll az égbe, az eddigi 3,5 milliós Fabia-eladások alaposan megugranak majd a harmadik generációs modell gyártása során.

Kívül szép és érdekes, belül csúnya, de nem unalmas. Bármilyen szürke ás jellegtelen az utastér, a Fabia nemhogy nem szükségszerűen fapados autó, hanem a legkorszerűbb kiskocsik egyike is lehet. Az új Fabia olyan korszerű elektronikai szolgáltatásokat is megkapott, amelyekkel – ha a vevőnek van pénze és igénye rájuk – már nehéz a VW Csoport másodmárkájának tekinteni. Kulcs nélküli nyitás-indítás, ütközés-elkerülő automatikus fékrendszer, éberség-ellenőrző, elektronikus differenciálzár-funkcióval kiegészített menetstabilizáló, az arra alkalmas mobiltelefon képét az érintőképernyőre adó Mirror Link funkció – aki bemegy régi Fabiáját újra cserélni egy Škoda-szalonba, egyik ámulatból a másikba esik majd.

Az új Fabia négy benzines és három dízelmotorral mutatkozik be. Mindegyik Euro 6-os, alapáras a start-stop és a fékenergia-visszanyerő rendszer. A háromhengeres 1.0 MPI feltöltő nélkül, míg az 1,2 literes négyhengeres turbóval (TSI) érkezik, a teljesítményskála 60-110 lóerő között lesz. Az új közvetlen befecskendezéses, 1,4 literes dízel három teljesítményváltozata adja a gázolajos kínálatot. Csakúgy, mint a Fabia második generációjánál, 75 és 105 lóerő között alakul a motorok teljesítménye, de 1,6 literes lökettérfogat helyett most 1,4 literből hoztak ki ugyanennyit.

Kombiként is arányos, már-már sportos az új Fabia Combi

980 kilós induló tömegével és áramvonalas idomaival, korszerű VW-motorokkal nem sokat kell a Fabia étvágyára költeni a családi kasszából. A legtakarékosabb Fabia GreenLine 2015 vége felé érkezik a kereskedésekbe, 3,1 literes katalógus szerinti átlagfogyasztással. Az új Fabia felszereltségtől függően akár 65 kilogrammal könnyebb és 17 százalékkal takarékosabb lehet elődjénél, az 1.0 MPI háromhengeres motorral szerelt alapváltozat vezető nélküli önsúlya 980 kilogramm.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.