Nagyra nőtt az új Škoda Fabia

Hogy ez mekkora!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés  Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.04. 06.00

Ötajtós és kombi változatban is bemutatkozott a Škoda Fabia a Párizsi Autószalonon. Megint szépek, a kombi pedig elképesztően tágas.

Az első generációs, 1999-es Fabia helyes kis autó volt, sőt: még mai szemmel (és mai női szemmel is) tetszetős. A kombit sem sikerült elrontani a ráakasztott puttonnyal, gömbölyű farával talán még arányosabb is volt, mint az alapmodell. A második széria (2007-től) ellenben elég csúnyácskára sikerült, derűs kacajra fakadt az autós újságírók hiénahada, amikor rájött, hogy a kétszínű fényezéssel is rendelhető kisautóhoz a MINI adta a mintát. A kombiról pedig ne is beszéljünk, szörnyen idomtalan lett szegény.

Nagyra nőtt az új Škoda Fabia 1
Fabia Combik lefelé az időegyenesen

Az új Fabia Combi tágasabb elődeinél, de nem egy felpuffadt szörnyeteg, hanem – szerintünk – kifejezetten szép, arányos autó. Szlogenje a Simply Clever (egyszerűen okos) Škoda-jelmondat után: Simply More Car, azaz Egyszerűen Több Autó. És valóban, az elődjénél kilenc centivel szélesebb, tengelytávban ugyan csak fél centivel hosszabb új modell érezhetően tágasabb, szellősebb, már vállban sem szorít a – még kimondani is fura a kocsiban ülve – kisautó.  Ha az ára nem száll az égbe, az eddigi 3,5 milliós Fabia-eladások alaposan megugranak majd a harmadik generációs modell gyártása során.

Kívül szép és érdekes, belül csúnya, de nem unalmas. Bármilyen szürke ás jellegtelen az utastér, a Fabia nemhogy nem szükségszerűen fapados autó, hanem a legkorszerűbb kiskocsik egyike is lehet. Az új Fabia olyan korszerű elektronikai szolgáltatásokat is megkapott, amelyekkel – ha a vevőnek van pénze és igénye rájuk – már nehéz a VW Csoport másodmárkájának tekinteni. Kulcs nélküli nyitás-indítás, ütközés-elkerülő automatikus fékrendszer, éberség-ellenőrző, elektronikus differenciálzár-funkcióval kiegészített menetstabilizáló, az arra alkalmas mobiltelefon képét az érintőképernyőre adó Mirror Link funkció – aki bemegy régi Fabiáját újra cserélni egy Škoda-szalonba, egyik ámulatból a másikba esik majd.

Az új Fabia négy benzines és három dízelmotorral mutatkozik be. Mindegyik Euro 6-os, alapáras a start-stop és a fékenergia-visszanyerő rendszer. A háromhengeres 1.0 MPI feltöltő nélkül, míg az 1,2 literes négyhengeres turbóval (TSI) érkezik, a teljesítményskála 60-110 lóerő között lesz. Az új közvetlen befecskendezéses, 1,4 literes dízel három teljesítményváltozata adja a gázolajos kínálatot. Csakúgy, mint a Fabia második generációjánál, 75 és 105 lóerő között alakul a motorok teljesítménye, de 1,6 literes lökettérfogat helyett most 1,4 literből hoztak ki ugyanennyit.

Kombiként is arányos, már-már sportos az új Fabia Combi

980 kilós induló tömegével és áramvonalas idomaival, korszerű VW-motorokkal nem sokat kell a Fabia étvágyára költeni a családi kasszából. A legtakarékosabb Fabia GreenLine 2015 vége felé érkezik a kereskedésekbe, 3,1 literes katalógus szerinti átlagfogyasztással. Az új Fabia felszereltségtől függően akár 65 kilogrammal könnyebb és 17 százalékkal takarékosabb lehet elődjénél, az 1.0 MPI háromhengeres motorral szerelt alapváltozat vezető nélküli önsúlya 980 kilogramm.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.