Nagyra nőtt az új Škoda Fabia

Hogy ez mekkora!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés  Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.04. 06.00

Ötajtós és kombi változatban is bemutatkozott a Škoda Fabia a Párizsi Autószalonon. Megint szépek, a kombi pedig elképesztően tágas.

Az első generációs, 1999-es Fabia helyes kis autó volt, sőt: még mai szemmel (és mai női szemmel is) tetszetős. A kombit sem sikerült elrontani a ráakasztott puttonnyal, gömbölyű farával talán még arányosabb is volt, mint az alapmodell. A második széria (2007-től) ellenben elég csúnyácskára sikerült, derűs kacajra fakadt az autós újságírók hiénahada, amikor rájött, hogy a kétszínű fényezéssel is rendelhető kisautóhoz a MINI adta a mintát. A kombiról pedig ne is beszéljünk, szörnyen idomtalan lett szegény.

Nagyra nőtt az új Škoda Fabia 1
Fabia Combik lefelé az időegyenesen

Az új Fabia Combi tágasabb elődeinél, de nem egy felpuffadt szörnyeteg, hanem – szerintünk – kifejezetten szép, arányos autó. Szlogenje a Simply Clever (egyszerűen okos) Škoda-jelmondat után: Simply More Car, azaz Egyszerűen Több Autó. És valóban, az elődjénél kilenc centivel szélesebb, tengelytávban ugyan csak fél centivel hosszabb új modell érezhetően tágasabb, szellősebb, már vállban sem szorít a – még kimondani is fura a kocsiban ülve – kisautó.  Ha az ára nem száll az égbe, az eddigi 3,5 milliós Fabia-eladások alaposan megugranak majd a harmadik generációs modell gyártása során.

Kívül szép és érdekes, belül csúnya, de nem unalmas. Bármilyen szürke ás jellegtelen az utastér, a Fabia nemhogy nem szükségszerűen fapados autó, hanem a legkorszerűbb kiskocsik egyike is lehet. Az új Fabia olyan korszerű elektronikai szolgáltatásokat is megkapott, amelyekkel – ha a vevőnek van pénze és igénye rájuk – már nehéz a VW Csoport másodmárkájának tekinteni. Kulcs nélküli nyitás-indítás, ütközés-elkerülő automatikus fékrendszer, éberség-ellenőrző, elektronikus differenciálzár-funkcióval kiegészített menetstabilizáló, az arra alkalmas mobiltelefon képét az érintőképernyőre adó Mirror Link funkció – aki bemegy régi Fabiáját újra cserélni egy Škoda-szalonba, egyik ámulatból a másikba esik majd.

Az új Fabia négy benzines és három dízelmotorral mutatkozik be. Mindegyik Euro 6-os, alapáras a start-stop és a fékenergia-visszanyerő rendszer. A háromhengeres 1.0 MPI feltöltő nélkül, míg az 1,2 literes négyhengeres turbóval (TSI) érkezik, a teljesítményskála 60-110 lóerő között lesz. Az új közvetlen befecskendezéses, 1,4 literes dízel három teljesítményváltozata adja a gázolajos kínálatot. Csakúgy, mint a Fabia második generációjánál, 75 és 105 lóerő között alakul a motorok teljesítménye, de 1,6 literes lökettérfogat helyett most 1,4 literből hoztak ki ugyanennyit.

Kombiként is arányos, már-már sportos az új Fabia Combi

980 kilós induló tömegével és áramvonalas idomaival, korszerű VW-motorokkal nem sokat kell a Fabia étvágyára költeni a családi kasszából. A legtakarékosabb Fabia GreenLine 2015 vége felé érkezik a kereskedésekbe, 3,1 literes katalógus szerinti átlagfogyasztással. Az új Fabia felszereltségtől függően akár 65 kilogrammal könnyebb és 17 százalékkal takarékosabb lehet elődjénél, az 1.0 MPI háromhengeres motorral szerelt alapváltozat vezető nélküli önsúlya 980 kilogramm.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Két percnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.