Helypróba az új Renault Espace-ban

Egyterűből crossover

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 15.00

Az új Espace szinte semmiben nem emlékeztet elődeire, már azon kívül, hogy mennyire jellegzetesen francia stílusban készült el a beltere.

Nem gyakran fordul elő az autóiparban, hogy egy modellváltás kategóriaváltást is jelentsen egyben. A Renault most egy ilyen változással lepett meg bennünket Párizsban. (Na jó, olyan nagyon nem lepődtünk meg, mert már korábban is kaptunk pár képet a gyártótól, hogy ne legyen túl nagy a kultúrsokk.)

Harminc évvel ezelőtt a modern MPV (nagy családi egyterű) kategória megteremtőjeként robbant ki az autópiacra az első Renault Espace és a Chrysler/Plymouth Voyager. A Voyager jelenlegi formájában már az ötödik generációs modell. Az Espace most érkezett meg az ötödik átalakuláshoz, de az autó, amit pár perce mutattak be a világnak Párizsban, úgy fest, mintha génállományának semmi köze nem lenne felmenőiéhez. Ez már nem is MPV, hanem egy úgynevezett crossover, egy olyan kocsi, ami megjelenésében átmenet a személyautók és a szabadidőautók között.

A Renault futó modellpalettájától alaposan elrugaszkodott a beltér kialakítása

Szó se róla, hatásos a forma. Szemből, mintha a Clio szigorú nagybácsija volna (de a Latitude is ott van benne), profilból lapos, magasan vezetett övvonalú, ugrásra készen előre dőlő, energiától feszülő behemót, hátulról meg, hát, egy kicsit semmilyenke, de nem rossz. Bizonyos szögekből nézve meglepően erősen emlékeztet a mai koreai SUV-kre, crossoverekre (Kia Sportage, Hyundai Santa Fé). Odabent pedig végképp elszabadult a francia fantázia.

Eddig sem volt szokványos az Espace utastere, főleg az elülső szekcióban, a szélre tolt klímakonzolokkal, de az új, függőlegesen tájolt, termetes, 8,7 colos érintőképernyő, a fura formájú váltókar és a keskeny pálcákra osztott A-oszloppal, a hatalmas üvegtetővel kialakított buborékban ülve teljes a sci-fi hangulat.

A Tesla adhatta az ötletet a jókora, vertikálisan tájolt képernyőhöz

A szolgáltatások terén is alaposan felkészült az autó: minden Espace LED-es világítással készül, a vezető előtt két méterre fókuszált képpel vetíti ki a színes HUD a fontosabb információkat. A belső világítás színvilága változtatható, a műszeregységet nagy felbontású LCD-monitorral helyettesítették. Természetesen az összes friss biztonsági fejlesztést belapátolták az autóba, a sávelhagyásra figyelmeztetéstől a táblafelismerő rendszerig.

Bár az új Espace jó hat centivel alacsonyabb a kifutó modellnél, a térérzet kiváló. Rakodóhelyből is akad bőven, a háromdecistől a 12 literesig. A megnyújtott tengelytávon a középső üléseken nem tűnik rosszabbnak a helyzet, mint a Grand Espace-ban volt, de a harmadik sor érezhetően szűkebb. Ötszemélyesként 660 literes a csomagtartó, ami crossoveres viszonylatban derekas érték.

A szétszabdalt autón jól látszik, mennyire szűk szükségkutrica a harmadik sor, ha van egyáltalán az Espace-ban

Az új Espace alaktényezője 0,30, ami a crossovereknél parádés érték. A kocsi negyed tonnával könnyebb elődjénél, így a fogyasztás a katalógusban – és valószínűleg majd a teszteken is – sokkal barátságosabb, mint a kifutó autóé volt. Három motorváltozat rendelhető az Espace-hoz – de mindhárom 1,6 literes. A dízelmotor 130 vagy dupla turbóval 160 lóerős változatban elérhető, utóbbi 380 Nm-t tud. Aki gyűlöli a gázolaj szagát, benzines turbómotort is vehet, 200 lóerővel és 260 Nm-rel. Az erősebb motorokhoz dupla kuplungos automata is kérhető.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.