Helypróba az új Renault Espace-ban

Egyterűből crossover

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 15.00

Az új Espace szinte semmiben nem emlékeztet elődeire, már azon kívül, hogy mennyire jellegzetesen francia stílusban készült el a beltere.

Nem gyakran fordul elő az autóiparban, hogy egy modellváltás kategóriaváltást is jelentsen egyben. A Renault most egy ilyen változással lepett meg bennünket Párizsban. (Na jó, olyan nagyon nem lepődtünk meg, mert már korábban is kaptunk pár képet a gyártótól, hogy ne legyen túl nagy a kultúrsokk.)

Harminc évvel ezelőtt a modern MPV (nagy családi egyterű) kategória megteremtőjeként robbant ki az autópiacra az első Renault Espace és a Chrysler/Plymouth Voyager. A Voyager jelenlegi formájában már az ötödik generációs modell. Az Espace most érkezett meg az ötödik átalakuláshoz, de az autó, amit pár perce mutattak be a világnak Párizsban, úgy fest, mintha génállományának semmi köze nem lenne felmenőiéhez. Ez már nem is MPV, hanem egy úgynevezett crossover, egy olyan kocsi, ami megjelenésében átmenet a személyautók és a szabadidőautók között.

A Renault futó modellpalettájától alaposan elrugaszkodott a beltér kialakítása

Szó se róla, hatásos a forma. Szemből, mintha a Clio szigorú nagybácsija volna (de a Latitude is ott van benne), profilból lapos, magasan vezetett övvonalú, ugrásra készen előre dőlő, energiától feszülő behemót, hátulról meg, hát, egy kicsit semmilyenke, de nem rossz. Bizonyos szögekből nézve meglepően erősen emlékeztet a mai koreai SUV-kre, crossoverekre (Kia Sportage, Hyundai Santa Fé). Odabent pedig végképp elszabadult a francia fantázia.

Eddig sem volt szokványos az Espace utastere, főleg az elülső szekcióban, a szélre tolt klímakonzolokkal, de az új, függőlegesen tájolt, termetes, 8,7 colos érintőképernyő, a fura formájú váltókar és a keskeny pálcákra osztott A-oszloppal, a hatalmas üvegtetővel kialakított buborékban ülve teljes a sci-fi hangulat.

A Tesla adhatta az ötletet a jókora, vertikálisan tájolt képernyőhöz

A szolgáltatások terén is alaposan felkészült az autó: minden Espace LED-es világítással készül, a vezető előtt két méterre fókuszált képpel vetíti ki a színes HUD a fontosabb információkat. A belső világítás színvilága változtatható, a műszeregységet nagy felbontású LCD-monitorral helyettesítették. Természetesen az összes friss biztonsági fejlesztést belapátolták az autóba, a sávelhagyásra figyelmeztetéstől a táblafelismerő rendszerig.

Bár az új Espace jó hat centivel alacsonyabb a kifutó modellnél, a térérzet kiváló. Rakodóhelyből is akad bőven, a háromdecistől a 12 literesig. A megnyújtott tengelytávon a középső üléseken nem tűnik rosszabbnak a helyzet, mint a Grand Espace-ban volt, de a harmadik sor érezhetően szűkebb. Ötszemélyesként 660 literes a csomagtartó, ami crossoveres viszonylatban derekas érték.

A szétszabdalt autón jól látszik, mennyire szűk szükségkutrica a harmadik sor, ha van egyáltalán az Espace-ban

Az új Espace alaktényezője 0,30, ami a crossovereknél parádés érték. A kocsi negyed tonnával könnyebb elődjénél, így a fogyasztás a katalógusban – és valószínűleg majd a teszteken is – sokkal barátságosabb, mint a kifutó autóé volt. Három motorváltozat rendelhető az Espace-hoz – de mindhárom 1,6 literes. A dízelmotor 130 vagy dupla turbóval 160 lóerős változatban elérhető, utóbbi 380 Nm-t tud. Aki gyűlöli a gázolaj szagát, benzines turbómotort is vehet, 200 lóerővel és 260 Nm-rel. Az erősebb motorokhoz dupla kuplungos automata is kérhető.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.