Helypróba az új Renault Espace-ban

Egyterűből crossover

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 15.00

Az új Espace szinte semmiben nem emlékeztet elődeire, már azon kívül, hogy mennyire jellegzetesen francia stílusban készült el a beltere.

Nem gyakran fordul elő az autóiparban, hogy egy modellváltás kategóriaváltást is jelentsen egyben. A Renault most egy ilyen változással lepett meg bennünket Párizsban. (Na jó, olyan nagyon nem lepődtünk meg, mert már korábban is kaptunk pár képet a gyártótól, hogy ne legyen túl nagy a kultúrsokk.)

Harminc évvel ezelőtt a modern MPV (nagy családi egyterű) kategória megteremtőjeként robbant ki az autópiacra az első Renault Espace és a Chrysler/Plymouth Voyager. A Voyager jelenlegi formájában már az ötödik generációs modell. Az Espace most érkezett meg az ötödik átalakuláshoz, de az autó, amit pár perce mutattak be a világnak Párizsban, úgy fest, mintha génállományának semmi köze nem lenne felmenőiéhez. Ez már nem is MPV, hanem egy úgynevezett crossover, egy olyan kocsi, ami megjelenésében átmenet a személyautók és a szabadidőautók között.

A Renault futó modellpalettájától alaposan elrugaszkodott a beltér kialakítása

Szó se róla, hatásos a forma. Szemből, mintha a Clio szigorú nagybácsija volna (de a Latitude is ott van benne), profilból lapos, magasan vezetett övvonalú, ugrásra készen előre dőlő, energiától feszülő behemót, hátulról meg, hát, egy kicsit semmilyenke, de nem rossz. Bizonyos szögekből nézve meglepően erősen emlékeztet a mai koreai SUV-kre, crossoverekre (Kia Sportage, Hyundai Santa Fé). Odabent pedig végképp elszabadult a francia fantázia.

Eddig sem volt szokványos az Espace utastere, főleg az elülső szekcióban, a szélre tolt klímakonzolokkal, de az új, függőlegesen tájolt, termetes, 8,7 colos érintőképernyő, a fura formájú váltókar és a keskeny pálcákra osztott A-oszloppal, a hatalmas üvegtetővel kialakított buborékban ülve teljes a sci-fi hangulat.

A Tesla adhatta az ötletet a jókora, vertikálisan tájolt képernyőhöz

A szolgáltatások terén is alaposan felkészült az autó: minden Espace LED-es világítással készül, a vezető előtt két méterre fókuszált képpel vetíti ki a színes HUD a fontosabb információkat. A belső világítás színvilága változtatható, a műszeregységet nagy felbontású LCD-monitorral helyettesítették. Természetesen az összes friss biztonsági fejlesztést belapátolták az autóba, a sávelhagyásra figyelmeztetéstől a táblafelismerő rendszerig.

Bár az új Espace jó hat centivel alacsonyabb a kifutó modellnél, a térérzet kiváló. Rakodóhelyből is akad bőven, a háromdecistől a 12 literesig. A megnyújtott tengelytávon a középső üléseken nem tűnik rosszabbnak a helyzet, mint a Grand Espace-ban volt, de a harmadik sor érezhetően szűkebb. Ötszemélyesként 660 literes a csomagtartó, ami crossoveres viszonylatban derekas érték.

A szétszabdalt autón jól látszik, mennyire szűk szükségkutrica a harmadik sor, ha van egyáltalán az Espace-ban

Az új Espace alaktényezője 0,30, ami a crossovereknél parádés érték. A kocsi negyed tonnával könnyebb elődjénél, így a fogyasztás a katalógusban – és valószínűleg majd a teszteken is – sokkal barátságosabb, mint a kifutó autóé volt. Három motorváltozat rendelhető az Espace-hoz – de mindhárom 1,6 literes. A dízelmotor 130 vagy dupla turbóval 160 lóerős változatban elérhető, utóbbi 380 Nm-t tud. Aki gyűlöli a gázolaj szagát, benzines turbómotort is vehet, 200 lóerővel és 260 Nm-rel. Az erősebb motorokhoz dupla kuplungos automata is kérhető.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.