Fiat, ami egy Jeep – beültünk az 500X-be

Fiat 500X Párizsban

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 10.00

A Fiat csodálatos érzékkel adott új életet az egykori legendának, az 500-asnak, és most kiváló stílusérzékkel fejlesztgeti tovább a koncepciót.

A Fiat és a Chrysler együttműködésének ikergyümölcse a Jeep Renegade (amit már vezetett is Gajdán kolléga nemrég) és a Fiat 500X. Ez utóbbi még nem vezettük, de egy gyors vizuális és tomporális tesztnek alávetettük Párizsban.

A kocsi sokkal arányosabb, könnyedebb, mint a Jeep-emblémás testvérke, ráadásul öt ajtóval és magas építésével együtt is hatásosan tükrözi vissza az 500-as alapformát. A tágas 500-asnak szánt 500L modelleknél sokkal egységesebb a forma, az utastérben pedig a megszokott, gömbölyded, vidám, de ergonómiailag se rossz megoldásokkal találkozhatunk:

A világ több mint száz országában, így az USA-ban is forgalmazott Fiat 500X kétféle alaphangulatban érhető el – elegánsabb városi és macsóbb off road változatban. Egyelőre három motor és három váltó kerülhet az autóba – köztük a még mindig egzotikumnak számító kilencfokozatú automatával a ZF-től. A motor az 1,4 literes MultiAir 140 lóerős, az 1,6 literes dízel 120 vagy a kétliteres dízel 140 lovas verziója lehet (utóbbihoz adják a kilencgangos automatát és összkerékhajtás is csak ehhez rendelhető).

A későbbiekben elérhető lesz a 110 lóerős 1,6 E-torQ benzinmotor (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerék-hajtással), a  170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás), valamint egyes piacokon a nagyteljesítményű 184 lóerős Tigershark 2.4 (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

Városi és offroad-kivitelben, temérdek motorral, három váltóval, 4x4-gyel vagy anélkül - egy 500X konfigurálása fárasztó meló lesz

A 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II ugyancsak elérhető lesz elsőkerék-hajtással, 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval. Turbódízel motorból jön majd a 95 lóerős 1.3 MultiJet II (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerék-hajtás), és 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, összkerékhajtással).

Az új Fiat crossover négykerék-hajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó tengely leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, ezáltal hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. Az új 500X üzemmódválasztó funkciója a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési mintát valósít meg, igazodva a helyzethez vagy az útviszonyokhoz leginkább alkalmas vezetési stílushoz.

Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik. Az off-road változatoknál  a négyévszakos üzemmódot “Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre.

Városi és offroad-kivitelben, temérdek motorral, három váltóval, 4x4-gyel vagy anélkül - egy 500X konfigurálása fárasztó meló lesz

Minden modellváltozatnál alapfelszerelés a hat darab légzsák, opció a sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a holttérfigyelő rendszer, a tolatókamera, vagy az ütközés-elkerülést segítő autonóm fékrendszer.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.