Beültünk az új magyar Suzukiba

Suzuki Vitara, Párizs, 2014

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.10.03. 11.10

Alaposan megváltozott a Suzuki Vitara. Sokkal korszerűbb, mint kifutó elődje, de sokkal kevésbé terepjáró.

Hiába kelleti itt magát a Lamborghini, Infiniti, Jaguar legújabb csodája, vagy akár a hamarosan nálunk is kapható új Ford Mustang, a magyar újságíró szívét leginkább az a kocsi dobogtatja meg, amit az ő sokat szenvedett kis hazájában szerelnek majd össze honfitársai. Az idei Párizsi Autószalonon a Suzuki Vitara az, amire leginkább kíváncsiak voltunk.

Furcsa változásokon ment át a kocsi, a típusjelzésen kívül nem sokat hoz magával a Vitarák családi vérvonalából. Ez már nem terepjáró, ami közúton sem rossz, hanem utcai autó, ami terepen is elboldogul. Persze így sokkal-sokkal sikeresebb, a tömegigényeknek megfelelni sokkal alkalmasabb modell lesz majd, mint elődje lehetett. Hasmagassága másfél centivel csökkent az ötajtós Grand Vitaráéhoz képest, egyharmad méterrel rövidebb is nála. Csomagtere is szűkebb (375 liter 398 helyett), egyáltalán, az egész autó kompaktabb, tömörebb és kicsit nőiesebb.

Hossz: 4175 mm
Szélesség: 1775 mm
Magasság: 1610 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Nyomtáv: elöl 1535 mm, hátul 1505 mm
Minimális hasmagasság: 185 mm
Csomagtér (VDA): 375 liter
Abroncsméret: 215/60R16 vagy 215/55R17
Benzinmotor: 1,6 l, 120  LE/6000 fordulat, 156 Nm/4400 fordulat
Dízelmotor: 1.6 l 120 LE /3750 fordulat, 320 Nm/1750 fordulat

Erdőkerülők kedvence és hegyen lakók téli autója helyett az új Vitara már általánosan használható, korszerű családi autó

Utastere pedig sokkal szellősebb, vidámabb, modernebb, komfortosabb. Vannak ugyan vitatható részletek a kabinban (a csúf analóg óra egyenesen felhívás keringőre az újságíróknak), de az biztos, hogy a kifutó Vitarák dinoszauruszok az új modell mellett. Az extralistára pedig olyan tételek kapaszkodtak fel, mint a követőradaros sebességtartó automatika vagy az ütközés-elkerülő automatikus vészfékrendszer.

A technika szinte egy az egyben az SX4 S-Crossból jön, ugyanaz a  két 1,6-os motor, a 120 lóerős turbódízel vagy az ugyanekkora teljesítményű szívó benzinmotor kérhető a Vitarához. Az összkerékhajtás is ugyanaz az ALLGRIP névre keresztelt, teljesen automatikus rendszer, üzemmód-választóval, alapértelmezésben a takarékos fronthajtásra törekvő vezérléssel, de akár fixre is zárható hátsó hajtással – felező nincs többé. A sebességváltó lehet ötgangos kézi vagy hatfokozatú automata a benzinmotorhoz, a dízel csak hatfokozatú kézi váltóval kapható.

Terepképessége elmarad a régi Grand Vitaráétól, pláne a rövidétől

Az új Vitara gyártása 2015 elején indul – árakról egyelőre nincs információnk.

A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.

Kommentek

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.