Szupersport-szedán az Auditól

Brutális motor, lézerfényszóró

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.02. 06.30

Négyszemélyes, ötajtós kupélimuzinként álmodta újra győri gyártású sportkocsiját az Audi. A TT Sportback egyelőre csupán tanulmány

Az előzetes híreszteléseknek megfelelően 400 lóerős motor hajtja azt a nehezen beskatulyázható tanulmányt, amellyel sikeres TT családját szeretné bővíteni az Audi. A mély tömegközéppontú, alumínium szerkezetű jármű félelmetes 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. 

Az alapját adó kupénál 29 centiméterrel hosszabb (447 cm), hattal szélesebb (189 cm) és ugyanakkor hárommal még annál is alacsonyabb (138 cm) a TT Sportback tanulmány. Tengelytávja értelemszerűen megnyúlt, hiszen kellett a hely a hátsó üléseknek, és a plusz két ajtónak: 251 helyett 263 centiméterre van egymástól a két tengely. 
Természetesen a dizájnerek munkája nem merült ki az átméretezésben. Az orr-részt vízszintes tagolás uralja, a jellegzetes hűtőmaszk szélesebb, laposabb, mint a kétajtós esetében, a szélső és alsó légbeömlőt különösen agresszív módon formálták meg. 
A fényszórók csak látszólag egyeznek meg a TT-ével: noha a futófényes index megmaradt, a LED-es távolsági fényszórót lézeres szpotfény egészíti ki: a 60 km/óránál aktiválódó, négy elemből álló rendszer több száz méterre elvilágít, kitolva a látási tartományt. A vakításgátlásról a pászma kamera alapú, aktív maszkolása gondoskodik. 
Az egyetlen egységet alkotó hátsó lámpatestek az R18 versenyautó hatását is magukon viselik. 
A beltér egy szedán funkcionalitását ötvözi a kupé sportosságával, a kárpitok és felületek különleges kidolgozást kaptak, az utastér teljes hosszában kézzel varrott öltés fut végig, egészen az ülések ledöntésével bővíthető csomagtartóig. 
A kezelőfelületek lényegében nem térnek el a TT-étől, a klíma- és ülésfűtés-vezérlő kapcsolók a légbeömlők középpontjában kaptak helyet, a központi kijelzőt pedig a VW-csoporton belül egyre szélesebb körben alkalmazott digitális műszerfalpanel váltja ki. 
A hajtásláncra visszatérve:a 2,0 literes TFSI motor 400 lóerőt és 450 Nm nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, ebből 300 Nm már 1900/perces fordulattól elérhető. Az átlagfogyasztás ugyanakkor csupán 7,0 l/100 km. A blokk kétoldali változó vezérléssel, kipufogóoldali változó emeléssel, vegyesen alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel, a hengerfejbe integrált leömlővel, és egy sor további trükkel készült fel a 200 LE/liter fajlagos teljesítmény elérésére. 
A különleges alumínium dugattyúk belső hűtésűek, a forgattyútengely kovácsolt acél, a hengerfej kialakítása jobb gázáramlást tesz lehetővé, a gyorsan felpörgő turbófeltöltő 1,8 bar töltőnyomásra alkalmas. A nyomatékfolyam háromtengelyes, hétfokozatú DSG (S Tronic) sebességváltón keresztül jut el a négy hajtott kerékhez. 
A futómű geometriája nem változott (elöl MacPherson, hátul négylengőkaros a felfüggesztés), ám a rugózatlan tömegeket alumínium komponensekkel csökkentették, a kanyarvételi képességeket az ESP szelektív fékfunkciója segíti. 
Az MQB padlólemezre épülő autó nagy szilárdságú acél karosszériaelemekből áll, több komponens, így a nyílászárók vagy az utastér szerkezete, alumínium.
TT

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.