Az előzetes híreszteléseknek megfelelően 400 lóerős motor hajtja azt a nehezen beskatulyázható tanulmányt, amellyel sikeres TT családját szeretné bővíteni az Audi. A mély tömegközéppontú, alumínium szerkezetű jármű félelmetes 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. 

Az alapját adó kupénál 29 centiméterrel hosszabb (447 cm), hattal szélesebb (189 cm) és ugyanakkor hárommal még annál is alacsonyabb (138 cm) a TT Sportback tanulmány. Tengelytávja értelemszerűen megnyúlt, hiszen kellett a hely a hátsó üléseknek, és a plusz két ajtónak: 251 helyett 263 centiméterre van egymástól a két tengely. 
Természetesen a dizájnerek munkája nem merült ki az átméretezésben. Az orr-részt vízszintes tagolás uralja, a jellegzetes hűtőmaszk szélesebb, laposabb, mint a kétajtós esetében, a szélső és alsó légbeömlőt különösen agresszív módon formálták meg. 
A fényszórók csak látszólag egyeznek meg a TT-ével: noha a futófényes index megmaradt, a LED-es távolsági fényszórót lézeres szpotfény egészíti ki: a 60 km/óránál aktiválódó, négy elemből álló rendszer több száz méterre elvilágít, kitolva a látási tartományt. A vakításgátlásról a pászma kamera alapú, aktív maszkolása gondoskodik. 
Az egyetlen egységet alkotó hátsó lámpatestek az R18 versenyautó hatását is magukon viselik. 
A beltér egy szedán funkcionalitását ötvözi a kupé sportosságával, a kárpitok és felületek különleges kidolgozást kaptak, az utastér teljes hosszában kézzel varrott öltés fut végig, egészen az ülések ledöntésével bővíthető csomagtartóig. 
A kezelőfelületek lényegében nem térnek el a TT-étől, a klíma- és ülésfűtés-vezérlő kapcsolók a légbeömlők középpontjában kaptak helyet, a központi kijelzőt pedig a VW-csoporton belül egyre szélesebb körben alkalmazott digitális műszerfalpanel váltja ki. 
A hajtásláncra visszatérve:a 2,0 literes TFSI motor 400 lóerőt és 450 Nm nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, ebből 300 Nm már 1900/perces fordulattól elérhető. Az átlagfogyasztás ugyanakkor csupán 7,0 l/100 km. A blokk kétoldali változó vezérléssel, kipufogóoldali változó emeléssel, vegyesen alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel, a hengerfejbe integrált leömlővel, és egy sor további trükkel készült fel a 200 LE/liter fajlagos teljesítmény elérésére. 
A különleges alumínium dugattyúk belső hűtésűek, a forgattyútengely kovácsolt acél, a hengerfej kialakítása jobb gázáramlást tesz lehetővé, a gyorsan felpörgő turbófeltöltő 1,8 bar töltőnyomásra alkalmas. A nyomatékfolyam háromtengelyes, hétfokozatú DSG (S Tronic) sebességváltón keresztül jut el a négy hajtott kerékhez. 
A futómű geometriája nem változott (elöl MacPherson, hátul négylengőkaros a felfüggesztés), ám a rugózatlan tömegeket alumínium komponensekkel csökkentették, a kanyarvételi képességeket az ESP szelektív fékfunkciója segíti. 
Az MQB padlólemezre épülő autó nagy szilárdságú acél karosszériaelemekből áll, több komponens, így a nyílászárók vagy az utastér szerkezete, alumínium.