Szupersport-szedán az Auditól

Brutális motor, lézerfényszóró

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.02. 06.30

Négyszemélyes, ötajtós kupélimuzinként álmodta újra győri gyártású sportkocsiját az Audi. A TT Sportback egyelőre csupán tanulmány

Az előzetes híreszteléseknek megfelelően 400 lóerős motor hajtja azt a nehezen beskatulyázható tanulmányt, amellyel sikeres TT családját szeretné bővíteni az Audi. A mély tömegközéppontú, alumínium szerkezetű jármű félelmetes 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. 

Az alapját adó kupénál 29 centiméterrel hosszabb (447 cm), hattal szélesebb (189 cm) és ugyanakkor hárommal még annál is alacsonyabb (138 cm) a TT Sportback tanulmány. Tengelytávja értelemszerűen megnyúlt, hiszen kellett a hely a hátsó üléseknek, és a plusz két ajtónak: 251 helyett 263 centiméterre van egymástól a két tengely. 
Természetesen a dizájnerek munkája nem merült ki az átméretezésben. Az orr-részt vízszintes tagolás uralja, a jellegzetes hűtőmaszk szélesebb, laposabb, mint a kétajtós esetében, a szélső és alsó légbeömlőt különösen agresszív módon formálták meg. 
A fényszórók csak látszólag egyeznek meg a TT-ével: noha a futófényes index megmaradt, a LED-es távolsági fényszórót lézeres szpotfény egészíti ki: a 60 km/óránál aktiválódó, négy elemből álló rendszer több száz méterre elvilágít, kitolva a látási tartományt. A vakításgátlásról a pászma kamera alapú, aktív maszkolása gondoskodik. 
Az egyetlen egységet alkotó hátsó lámpatestek az R18 versenyautó hatását is magukon viselik. 
A beltér egy szedán funkcionalitását ötvözi a kupé sportosságával, a kárpitok és felületek különleges kidolgozást kaptak, az utastér teljes hosszában kézzel varrott öltés fut végig, egészen az ülések ledöntésével bővíthető csomagtartóig. 
A kezelőfelületek lényegében nem térnek el a TT-étől, a klíma- és ülésfűtés-vezérlő kapcsolók a légbeömlők középpontjában kaptak helyet, a központi kijelzőt pedig a VW-csoporton belül egyre szélesebb körben alkalmazott digitális műszerfalpanel váltja ki. 
A hajtásláncra visszatérve:a 2,0 literes TFSI motor 400 lóerőt és 450 Nm nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, ebből 300 Nm már 1900/perces fordulattól elérhető. Az átlagfogyasztás ugyanakkor csupán 7,0 l/100 km. A blokk kétoldali változó vezérléssel, kipufogóoldali változó emeléssel, vegyesen alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel, a hengerfejbe integrált leömlővel, és egy sor további trükkel készült fel a 200 LE/liter fajlagos teljesítmény elérésére. 
A különleges alumínium dugattyúk belső hűtésűek, a forgattyútengely kovácsolt acél, a hengerfej kialakítása jobb gázáramlást tesz lehetővé, a gyorsan felpörgő turbófeltöltő 1,8 bar töltőnyomásra alkalmas. A nyomatékfolyam háromtengelyes, hétfokozatú DSG (S Tronic) sebességváltón keresztül jut el a négy hajtott kerékhez. 
A futómű geometriája nem változott (elöl MacPherson, hátul négylengőkaros a felfüggesztés), ám a rugózatlan tömegeket alumínium komponensekkel csökkentették, a kanyarvételi képességeket az ESP szelektív fékfunkciója segíti. 
Az MQB padlólemezre épülő autó nagy szilárdságú acél karosszériaelemekből áll, több komponens, így a nyílászárók vagy az utastér szerkezete, alumínium.
TT

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.