Lamborghini, négyliteres fogyasztással

Lamborghini Asterion LPI 910-4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.02. 10.00

Három villanymotorral, konnektorról tölthető akkumulátorral teremt precedenst a szupersportkocsik világában a Lamborghini. Az Asterion annyit fogyaszt, mint egy kisautó.

A Huracán belső égésű motorját nem egy, nem kettő, hanem három villanymotorral egészíti ki az Asterion, a Lamborghini technológiai kísérletként aposztrofált, azaz nem sorozatgyártásra szánt prototípusa. Az utastér mögött elhelyezett, hosszában beépített V10-es és a hétfokozatú DSG váltó között található az egyik villanymotor, a másik kettő pedig az első kerekeket hajtja. 

Így megmaradt a márkára jellemző összkerékhajtás, felszabadult viszont a kardánaagút, ami pont alkalmas helynek bizonyult a lítiumion-akkucsomagok biztonságos, kellően mély tömegközéppontú tárolásához. 
A hálózatról feltölthető akkumulátorokkal akár 50 kilométert képes megtenni az Asterion, legfeljebb 125 km/órával, ami nyilván nem a forma és a márkanév diktálta tempó, de nem is baj, hiszen elektromos üzemmódban csak az első két kerék hajtott. 
A három villanymotor egyébként együttesen 300 lóerőt teljesít, a Lamborghini ezért 910 lóerőt ad meg rendszerteljesítményként, ami arra enged következtetni, hogy holmi harmonizáció helyett egyszerűen csak a maximális csúcsteljesítményre hajtottak a hangolás folyamán. Ennek meg is lett az eredménye, az autó 3,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra, ugyanakkor a hivatalos átlagfogyasztás 4,12 l/100km. 
Ami a sallangot illeti, az Asterion különleges, aktív hűtőrendszert kapott, a régi időket idéző, háromküllős kormányról választható a hibrid, elektromos és benzinüzem, és mivel a központi kijelző a digitális műszerfalnak köszönhetően eltűnt, az utas egy hordozható táblaszámítógépen keresztül kezelheti a klímaberendezést és egyéb technológiákat.

Kommentek

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.