Lamborghini, négyliteres fogyasztással

Lamborghini Asterion LPI 910-4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.02. 10.00

Három villanymotorral, konnektorról tölthető akkumulátorral teremt precedenst a szupersportkocsik világában a Lamborghini. Az Asterion annyit fogyaszt, mint egy kisautó.

A Huracán belső égésű motorját nem egy, nem kettő, hanem három villanymotorral egészíti ki az Asterion, a Lamborghini technológiai kísérletként aposztrofált, azaz nem sorozatgyártásra szánt prototípusa. Az utastér mögött elhelyezett, hosszában beépített V10-es és a hétfokozatú DSG váltó között található az egyik villanymotor, a másik kettő pedig az első kerekeket hajtja. 

Így megmaradt a márkára jellemző összkerékhajtás, felszabadult viszont a kardánaagút, ami pont alkalmas helynek bizonyult a lítiumion-akkucsomagok biztonságos, kellően mély tömegközéppontú tárolásához. 
A hálózatról feltölthető akkumulátorokkal akár 50 kilométert képes megtenni az Asterion, legfeljebb 125 km/órával, ami nyilván nem a forma és a márkanév diktálta tempó, de nem is baj, hiszen elektromos üzemmódban csak az első két kerék hajtott. 
A három villanymotor egyébként együttesen 300 lóerőt teljesít, a Lamborghini ezért 910 lóerőt ad meg rendszerteljesítményként, ami arra enged következtetni, hogy holmi harmonizáció helyett egyszerűen csak a maximális csúcsteljesítményre hajtottak a hangolás folyamán. Ennek meg is lett az eredménye, az autó 3,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra, ugyanakkor a hivatalos átlagfogyasztás 4,12 l/100km. 
Ami a sallangot illeti, az Asterion különleges, aktív hűtőrendszert kapott, a régi időket idéző, háromküllős kormányról választható a hibrid, elektromos és benzinüzem, és mivel a központi kijelző a digitális műszerfalnak köszönhetően eltűnt, az utas egy hordozható táblaszámítógépen keresztül kezelheti a klímaberendezést és egyéb technológiákat.

Kommentek

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.