Lamborghini, négyliteres fogyasztással

Lamborghini Asterion LPI 910-4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.02. 10.00

Három villanymotorral, konnektorról tölthető akkumulátorral teremt precedenst a szupersportkocsik világában a Lamborghini. Az Asterion annyit fogyaszt, mint egy kisautó.

A Huracán belső égésű motorját nem egy, nem kettő, hanem három villanymotorral egészíti ki az Asterion, a Lamborghini technológiai kísérletként aposztrofált, azaz nem sorozatgyártásra szánt prototípusa. Az utastér mögött elhelyezett, hosszában beépített V10-es és a hétfokozatú DSG váltó között található az egyik villanymotor, a másik kettő pedig az első kerekeket hajtja. 

Így megmaradt a márkára jellemző összkerékhajtás, felszabadult viszont a kardánaagút, ami pont alkalmas helynek bizonyult a lítiumion-akkucsomagok biztonságos, kellően mély tömegközéppontú tárolásához. 
A hálózatról feltölthető akkumulátorokkal akár 50 kilométert képes megtenni az Asterion, legfeljebb 125 km/órával, ami nyilván nem a forma és a márkanév diktálta tempó, de nem is baj, hiszen elektromos üzemmódban csak az első két kerék hajtott. 
A három villanymotor egyébként együttesen 300 lóerőt teljesít, a Lamborghini ezért 910 lóerőt ad meg rendszerteljesítményként, ami arra enged következtetni, hogy holmi harmonizáció helyett egyszerűen csak a maximális csúcsteljesítményre hajtottak a hangolás folyamán. Ennek meg is lett az eredménye, az autó 3,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 320 km/óra, ugyanakkor a hivatalos átlagfogyasztás 4,12 l/100km. 
Ami a sallangot illeti, az Asterion különleges, aktív hűtőrendszert kapott, a régi időket idéző, háromküllős kormányról választható a hibrid, elektromos és benzinüzem, és mivel a központi kijelző a digitális műszerfalnak köszönhetően eltűnt, az utas egy hordozható táblaszámítógépen keresztül kezelheti a klímaberendezést és egyéb technológiákat.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.