Párizsba ezer okból érdemes elutazni, de autórajongóknak különösen jó célpont minden páros év októberében. Ősszel, Frankfurttal váltásban, itt van az év második nagy európai autó-kiállítása a márciusi Genfi Autószalon után.

Jegyárak: 4400, 2500 Ft

Két sajtónapot követően október 4. és 19. között tart nyitva az autókiállítás, naponta 10-20 óráig, de csütörtökön és pénteken mindkét héten este tízig látogathatók a csarnokok. A belépődíj ára felnőtteknek 14 euró (nagyjából 4400 Ft). Gyermekeknek 10 éves korig ingyenes, utána 8 pénzbe kerül (2500 Ft).
 

Turisták pózolnak az új Lamborghini Hurracan előtt egy belvárosi szállodánál. Ugyanitt állt egy i8-as BMW is, brit rendszámmal

Egy felnőtt egy 10-15 év közötti gyermeket 7000 forintnak megfelelő, két gyermeket kerekítve 9500 forintból vihet be. Jó tudni, hogy otthoni nyomtatással online is vásárolhatunk jegyet ide kattintva.

Ez a világ legnagyobb látogatottságú autószalonja, még a pekingit is megelőzi. A kínai fővárosban idén nagyjából 852 ezren látták a felhozatalt, Párizsnak pedig van esélye, hogy ismét a két évvel ezelőttihez hasonló tömeget, 1 231 416 embert fogadjon az irdatlan nagy kiállítási terület.

Repülővel, kocsival, metróval?

Annyira francia ötlet! Sikerült feldobni a vécét a Roissy-Charles de Gaulle reptéren. Cask olyan fapadossal repüljünk, amely az Orly vagy a CDG reptérre jön. Beauvais nem Párizs, két óra busszal

Annyira francia ötlet! Sikerült feldobni a vécét a Roissy-Charles de Gaulle reptéren. Cask olyan fapadossal repüljünk, amely az Orly vagy a CDG reptérre jön. Beauvais nem Párizs, két óra busszal


Aki ellátogat a kiállításra, üljön bátran metróra! Metróval érkezve a Porte de Versailles megállót keressük a 12-es vonalon vagy a Balard állomást a 8-as metrón.

A metrójeggyel addig utazunk, amíg ki nem jövünk a föld alól, helyesebben el nem hagyjuk a rendszert, mert a magmaközeli vonatok néha előbújnak, aztán visszatérnek az alagutakba.

Megáll itt a 2 és 3 számú villamos, meg a 39-es és a 80-as busz is, ezeken is a Porte de Versailles megállót keressük.

A Párizs bevezetőútjait kitöltő dugó miatt kocsival rosszabb ötlet nekivágni. Ráadásul rámegy 25 euró a parkolásra, de a kiállítási terület parkolóhelyei itt találhatók. Bármivel is jön a látogató, húzzon kényelmes cipőt, mert a kiállítási terület közel 100 000 négyzetméter.

Két kategóriában is nagyon fontos modellek rajtolnak, a kiskocsik között és a középkategóriában. Most jön ki a Hyundai i20, a Mazda2, az Opel Corsa és a Škoda Fabia új generációja. A MINI-ből pedig az ötajtós.

Erős a kis- és a középkategória

Nagy a mozgás a szolgálati és családi autóként is kedvelt középkategóriában, ahol végre Európában is kijön az új Mondeo és megújul a nemrég kipróbált Peugeot 508. Régóta várt premier a Volkswagen Passaté. Az újat B8-nak hívják, de ha a modellfrissítéseket nem vesszük külön szériának, akkor most a hatodik generáció rajtol. A konnektorról tölthető hibridváltozatban is megjelenő újdonságról itt találjátok az első személyes élményeket. A Jaguar az alapjaiban új XE-vel jelentkezik. Erről a modellről részletes bemutató is készül, mert van mit regélni róla, egyelőre jöjjön egy hevenyészett videó a brit reménységről.

Élénk a pörgés a szabadidő-autók illetve SUV-k között. Az új XC90-ben már ültünk, jön a BMW X6 második nemzedéke, a FIAT 500x és a harmadik Kia Sorento. A Land Rover Discovery Sport a Freelander helyére lép a Q5, az X3 és az XC60 osztályában, de opcióként hétüléses verzióban.

Új Vitara Esztergomból

Magyar szemmel az egész szalonon a legfontosabb autó az Esztergomban gyártandó Suzuki Vitara. Az itt látható autók már a prototípusépítés utániak, de messze a szériagyártás előttről valók, a tényleges sorozatgyártás jövő év elején indul. Az SX4 S-Cross 1,6 literes benzines és dízelmotorjával jelenik meg az autó, a hazai márkakereskedésekben 2015. április táján. Nem fogjuk kihagyni.

Jövő februárban vagy márciusban kezdődhet a Vitara sorozatgyártása, egy hónappal később jelenhet meg a márkakereskedésekben

Győrből érkezik az új Audi TT Roadster és ha minden jól alakul, idővel egy másik szériamodell is. Egyelőre tanulmányautó a TT Sportback. 400 lóerős motor hajtja azt a nehezen beskatulyázható modellt, amellyel a TT családot bővítheti az Audi. A mély tömegközéppontú, alumínium szerkezetű jármű 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

Az alapját adó kupénál 29 centiméterrel hosszabb (447 cm), hattal szélesebb (189 cm) és ugyanakkor hárommal még annál is alacsonyabb (138 cm) a TT Sportback tanulmány. Tengelytávja értelemszerűen megnyúlt, hiszen kellett a hely a hátsó üléseknek, és a plusz két ajtónak: 251 helyett 263 centiméterre van egymástól a két tengely.

Hazai pályán a francia márkák

Hazai pályán a francia márkák mindig nagyon kitesznek magukért. A PSA Peugeot Citroën a 208-ba illetve a C4 Cactus Airflow 2L-be építve mutatja meg, hogy további következetes súlycsökkentéssel és a bevezetéshez közeledő, sűrített levegős hibridrendszerükkel mennyire keveset fogyaszthat egy autó. A Peugeot ezen kívül a várhatóan 3008 utódját előrevetítő kompakt crossovert csillantja meg a Quartz tanulmánnyal.

Több SUV világpreierje is itt lesz, köztük van a BMW X6, az XC90-es Volvo és a képen a Szajnán úszó Land Rover Discovery Sport

A 23 colos kerekeken gördülő autó 4,5 méteres hosszához 206 centis szélesség tartozik, és mivel vázszerkezetét mezei acél helyett ultramerev, ragasztott kompozitok adják, a tervezők elvethették a B-oszlopot, és Lambo-ajtót szerkeszthettek, amely mögött sportos ülésekkel tárul fel a négyszemélyes utastér; a beszállást rejtekéből előbújó fellépő segíti. Az üléskárpitokat műanyag palackok újrahasznosításából nyert műszálból készítik, a különleges eljárás hulladékmentes gyártást ígér.

A hajtásrendszer a PSA konszern 270 lóerős, 330 Nm nyomatékú, 1,6 literes, benzines turbómotorja és tengelyenként egy-egy, 115 lovas villanymotor összeházasításából ered. A teljes propulziós erő kisebb mint 500 lóerő, mivel az első villanymotor elsősorban generátorként, illetve a sebességváltásokkor bekövetkező terhelésváltás kiküszöbölésére szolgál.

Egy litert fogyaszt a Renault Eolab tanulmányautó hibrid hajtáslánca

A Renault az új Espace-szal egészen másfelé indul, a szabadidő-autós irányba eltolt családi batár érdekes darab. Az Eolab koncepcióautóba közel 100 újdonságot sűrített a fogyasztás csökkentése érdekében, így a hibridtanulmány elvileg 1 literes fogyasztással beéri. Ugyanannyit eszik, mint a Volkswagen szériaautónak mondott, de aranyárban adott és a kis darabszám miatt rég eladott XL1 szivarja, két üléssel.

Van mit visszahódítania a francia autógyártóknak. Nem mondanám reprezentatív kutatásnak, de érdekes pillanatfelvétel a ma hajnali belvárosi autópark az ablakomból. A szálloda előtt három taxi várt: egy Škoda Octavia II, a másik kettő Toyota Prius III, abból is az öblösebbik Prius Plus. Mind a kettőből elég sokat nyüstölnek erre taxiként. A felvételen egy BMW 1-es, egy háromajtós MINI és a Párizsban különösen népszerű FIAT 500 parkol még, az elsuhanó autó pedig egy Ford Fusion.

Két Prius Plus és egy Octavia áll a szálló előtt, szemben 1-es, MINI és 500. Otthon is visszább szorultak, de erősek a francia márkák

Az újdonságokról részletesen olvashattok a szalonra kicsinosított Párizs rovatunkban, ahová az otthoni hátországon túl négy kint lévő kolléga tölti a videókat és a cikkeket a szalonról.