Frissítik a Honda szabadidőjárművét

Új motor, új sebességváltó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 10.15

Kívülről teljesen átdolgozták, mégis a hajtáslánc változásai a lényegesebbek. Akár ötödével is javult az üzemanyag-fogyasztás.

Néhány nappal észak-amerikai fivére után Európában is bemutatkozott az átdolgozott Honda CR-V. Megjelenésében tökéletesen átalakult a kompakt szabadidőjármű: újak a fényszórók, módosult a hűtőmaszk, a lökhárító és alatta a kartervédő lemez. Hátul újak a LED-es lámpatestek, átrajzolták a hátsó ajtót és a lökhárítót. 

Az eddigi 2,2 literes dízelmotort egy jóval kisebb, 1,6 literes blokk váltja. A vadonatúj erőforrás a Honda Earth Dreams családjába tartozik, 160 lóerős teljesítményére és 350 NM nyomatékára (2,2 i-DTEC: 150 LE, 350 Nm) rácáfolva 130 g/km alatti CO2-kibocsátásra képes, szemben elődje 154 g/km értékével. 
A motor egy szintén új fejlesztésű, kilencfokozatú automata sebességváltóval is társítható, ez 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a 2,2 literes dízel tette automatával. Megmarad a kínálatban a csökkentett üzemanyag-fogyasztású 120 lóerős 1,6-os dízel (elsőkerék-hajtással); a kétliteres benzinmotort nem említette a gyár, így vélhetően változatlan formában szolgál tovább.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.