Brutális csomagtérrel nyit a Fabia kombi!

Új megoldások a kis Škodában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 08.05

Újjászületett a városi kombik legkelendőbbike: a puttonyos Škoda Fabia 530 literes raktérrel és furmányos ötletekkel jön jövőre

Az ezredforduló óta több mint 1,1 millió Fabia kombit adott el a Škoda. Ez a gyár statisztikái szerint rekordnak számít a kategóriában, amit most a harmadik generációs modellnek kell megőriznie. 

Ha csak a puszta számokat nézzük, máris jól áll a kocsi: az eddigi 505 helyett immár 530 literes a csomagtartó, ami akkor is eggyel magasabb kategóriába illő érték, ha úgy sejtjük, defektjavító szett alkalmazásának köszönhető a kiemelkedő érték. Az üléseket lehajtva 1395 liter áll rendelkezésünkre, az extra hosszú rakomány szállítására azonban nem a Fabia az ideális: mivel az ülések a hagyományos séma szerint (előbb az ülőlap, aztán a háttámla) dönthetők előre, csak 155 centiméter hosszú tárgyak fektethetők be az autóba. A csomagtér 960, ajtónyílása 1028 mm széles, a perem 611 mm magasan van. 
Miközben az autó kívül valamivel alacsonyabb elődjénél, maga a fejtér megnőtt; az utastér egyébként 21 mm-rel szélesebb és 8 mm-rel hosszabb. Ha már itt tartunk, az új Fabia kombi egy teljes centit nőtt elődjéhez képest (4257 mm), szélessége 9 centit gyarapodott (1732 mm), magassága 31 mm-t csökkent (1467 mm). 
Dizájnjában követi az új generációs ferdehátút, a far minden eddiginél több síkból áll össze. 
A csomagteret praktikusabbá tevő megoldások sorában a két szinten behelyezhető csomagtérpadló, az önműködően felcsévélődő takaróroló, valamint két akasztó fül áll rendelkezésre, opcióként három rögzítőháló, valamint egy opciós rakományrendező rendszer kérhető. 
A motorok választéka megegyezik a ferdehátúéval: 75-110 lóerő teljesítménytartományban találunk benzinmotorokat, a háromhengeres dízelek 75-105 lóerősek. A futóművet komfortosra hangolták, az autó akár fél mázsával könnyebb elődjénél, a legkisebb, egyliteres motorral tömege alig lépi át az egy tonnát. 
A kényelmi és biztonsági felszereltség újfent az ötajtós modell hozadéka, ahogy a kormányoszlopra ható elektromos szervokormány is. Új opció a panoráma-napfénytető.
A modell értékesítése 2015-ben kezdődik meg.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.