Babaarcú démon

Nissan Juke Nismo RS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.30. 13.15

Tíz százalékkal megnövelt teljesítmény, feljavított futómű, mechanikus sperrdifi – a Juke Nismo RS igazi utcai versenysportautó, ami bevásárlókocsinak álcázza magát.

Tavaly év végén már pedzegették, hogy feljebb csavarja a lángot a Nissan, márciusban tanulmányként színre is lépett a nagy tesó, most pedig jön a szériaváltozat: a Juke Nismo után itt a Nismo RS, amely már-már nevetséges dolgokat ígér. 

Mindenekelőtt a szimpla Nismo 200 lóereje helyett 218-at, amihez 250-ről 280 Nm-re növelt forgatónyomaték társul. Ez elsőkerékhajtással már meghaladja a józan ész határát, ezért a Nissan mechanikus sperrdifit, azaz részlegesen önzáró differenciálművet épített be az első tengelyre. 
Az összkerékhajtású kiviteleknél erre nem volt szükség, részben azért, mert ezek alapáron kínálják a fejlett nyomatékvektor-szabályozást, részben meg azért, mert itt megmaradt 250 Nm a nyomaték, no meg a CVT sebességváltó, amely a kormányon elhelyezett fülekkel nyolc, szimulált fokozatban kézzel is kapcsolható. 
A NISMO RS nagyobb teljesítményéhez nagyobb átmérőjű hangtompító, öblösebb hangzású kipufogórendszer tartozik. Emellett megerősítették a karosszériát, megnövelték az első féktárcsákat, a hátsókat belső hűtésűre cserélték, pirosra festették a féknyergeket, és áthangolták a felfüggesztést. 
A beltérben folytatódik a mutatvány: hasított bőr borítja a műszerfali árnyékolót, a váltógomb és a műszerfal különleges kidolgozást kapott, opcióként pedig akár Recaro kagylóülést is rendelhetünk. Az opciós listán olyan tételeket találunk, mint a xenon fényszóró, a körkörös monitorrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, holtteret figyelő rendszerek, de akkor is riaszthat az autó, ha ráfutásos ütközés fenyeget. 
A mindössze három árnyalatban – fehér, fekete, szürke -, egyetlen belső színharmóniában kapható Nismo RS mélyebbre nyúló első és hátsó lökhárítóval, szélesebb kerékdobokkal, küszöbtoldatokkal és átdolgozott hűtőmaszkkal áll rajthoz. Az aerodinamikai kiegészítők valóban működnek, mindkét tengelyen javítják a leszorítóerőt. Átdolgozták a felső első, illetve a hátsó lámpatesteket, a külső tükörházakba villogó költözött.

Kommentek

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.