Nem épített még ennél extrémebb autót a Honda

Több mint 280 lóerő az új Civic Type R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.29. 08.15

Hosszas várakozás után itt a Honda első turbómotoros utcai sportkocsija. Minden idők legszélsőségesebb Type R-jének ígérik.

A hosszasan adagolt elő-információk során vérévé vált a titokzatoskodás a Hondának: hiába mutatta be immár hivatalosan is a Civic Type R új generációját, továbbra sem közöl pontos teljesítményadatot. 

Azt azonban elárulták, hogy a 280 lóerőnél nagyobb csúcsteljesítmény mellett a most első ízben alkalmazott turbótöltésnek köszönhetően alul is vehemensen fog húzni az autó, míg a piros tartomány csak 7000/percnél kezdődik – igazi tűzijátékot ígér hát a motor. 
Ahhoz, hogy a motor egyszerre teljesítse a fetisiszták elvárásait és a károsanyag-, illetve zajemissziós szabványokat, trükkhöz kellett folyamodnia a Hondának: a motor csak akkor kel teljesen életre, ha a pilóta megnyomja a kormánykeréken elhelyezett ‘+R’ gombot, ami viszont ennek örömére ‘versenypályára méltó személyiséggel’ ruházza fel az autót. 
A teljesítmény persze csak része a képletnek. Mind a négy keréknél adaptív lengéscsillapítókat helyeztek el (a kombi Civicnél csak a hátsó csillapítás állítható), az első futóműbe pedig két segédcsapszeget építettek be, amelyek segítenek minimalizálni a hajtási befolyást, így a Honda ívmenetben sem pazarolja el hajtóerejét. 
A Civic 2015 elejétől kapható Európa-szerte.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.