Itt a szupertakarékos Passat!

Konnektoros hibrid hajtáslánccal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.28. 10.15

Az ígéretekhez híven a Volkswagen Passat is megkapta a cégcsoport bevált benzin-elektromos PHEV hajtásláncát. Menetteljesítményei versenyképesek

A Golf GTE vagy az Audi A3 e-tron után most a Passatba is beépítették a Volkswagen 1,4 literes TSI benzinmotorból (156 LE) és 115 lóerős, 400 Nm nyomatékú villanymotorból álló, konnektorról tölthető hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 218 LE, a hajtáslánc hatfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket. 

Az autó átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,0 liter 100 kilométeren, ami 45 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. Ez persze csak laboratóriumi körülmények között érvényes; az 50 literes üzemanyagtartályhoz 1000 kilométeres hatótávolságot ad meg a gyár, ami ötliteres átlagot jelent – ez sem rossz érték, de a lényeg, hogy amíg van töltés az akkuban, jóval kisebb fogyasztással számolhatunk. Az autó nem egészen 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 220 km-t. Tisztán elektromos üzemben 130 km/óra a maximális tempó.
A Passat GTE nem csak takarékos, de látványos is: a 2015 második félévétől kapható, szedán és kombi kivitelben gyártandó modellt kék hűtőrács-betétek, átrajzolt lökhárítók, C-alakú LED-es nappali fények, nagyméretű alufelnik; a beltérben pedig kék környezeti megvilágítás, új rajzolatú váltógomb és lapos aljú bőrkormány különbözteti meg a hagyományos hajtású kivitelektől.

További képek a Galériában!

Kommentek

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.