Itt a szupertakarékos Passat!

Konnektoros hibrid hajtáslánccal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.28. 10.15

Az ígéretekhez híven a Volkswagen Passat is megkapta a cégcsoport bevált benzin-elektromos PHEV hajtásláncát. Menetteljesítményei versenyképesek

A Golf GTE vagy az Audi A3 e-tron után most a Passatba is beépítették a Volkswagen 1,4 literes TSI benzinmotorból (156 LE) és 115 lóerős, 400 Nm nyomatékú villanymotorból álló, konnektorról tölthető hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 218 LE, a hajtáslánc hatfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket. 

Az autó átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,0 liter 100 kilométeren, ami 45 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. Ez persze csak laboratóriumi körülmények között érvényes; az 50 literes üzemanyagtartályhoz 1000 kilométeres hatótávolságot ad meg a gyár, ami ötliteres átlagot jelent – ez sem rossz érték, de a lényeg, hogy amíg van töltés az akkuban, jóval kisebb fogyasztással számolhatunk. Az autó nem egészen 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 220 km-t. Tisztán elektromos üzemben 130 km/óra a maximális tempó.
A Passat GTE nem csak takarékos, de látványos is: a 2015 második félévétől kapható, szedán és kombi kivitelben gyártandó modellt kék hűtőrács-betétek, átrajzolt lökhárítók, C-alakú LED-es nappali fények, nagyméretű alufelnik; a beltérben pedig kék környezeti megvilágítás, új rajzolatú váltógomb és lapos aljú bőrkormány különbözteti meg a hagyományos hajtású kivitelektől.

További képek a Galériában!

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.