Megvadult Ferrari Spider

Ferrari 458 Speciale Aperta

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.09.27. 09.00

Van 499 szerencsés, aki nyitható tetővel is élvezheti majd a leggyorsabb középmotoros V8-as Ferrarit. Elkészült a Speciale Aperta.

Számos kémfotó után a Ferrari végre bemutatta a 458 sorozat legvadabb nyitott változatát, a 458 Speciale A-t. Az A az Aperta rövidítése, ami nyitottat jelent. 

Bár a világsajtó többfelé a valaha készült legerősebb, leggyorsabb nyitott Ferrariként mutatja be az autót, ez nem igaz. A 2010-ben látott 599 SA Aperta biztosan jobb nála. Az 670 lóerős.

Persze ettől még a 458 Speciale nyitott változata is igazán kívánatos, már csak azért is, mert mindössze 499 darab készül belőle.  

4,5 literes motorja 605 lóerős, maximális nyomatéka 540 Nm. A merevtetős modellhez képest 50 kilóval nehezebb, így a 1340 kilós Aperta 3 másodperc alatt lépes elérni a 100-as tempót, ami több mint impozáns. 200-ig 9,5 másodperc kell neki. Végsebességét még nem tudjuk – valamit hagyni kell a jövő heti leleplezésre is -, várhatóan valamivel lassabb lesz, mint a 325 km/órára képes kupé.

A normál 458 Spider modellkehez képesti 35 lóerős többletteljesítmény csak egyik részlete vadságnak, amit az Aperta kínál, a karosszéria is más. Egyfelől ez a valaha készült legáramvonalasabb nyitott Ferrari, de az egyedi szárnyakkal a leszorítóerő is nőtt. Az alumíniumból készült – 14 másodperc alatt nyíló – tető csak a hab a tortán.

A Ferrari 458 Speciale Aperta világpremierje jövő héten a Párizsi Autószalonon lesz.

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.