Megújul a Honda Civic

Sportváltozat, automata fékrendszer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 09.00

Látványosabb külsővel, gazdagabb technológiai tartalommal és egy vadonatúj, sportos modellváltozattal frissül a Honda alsó-középkategóriás ötajtósa és kombija

A közelgő Type R stíluselemeivel öltözteti fel újonnan bevezetendő Civic Sport modellváltozatát a Honda. A 120 lóerős 1,6-os, illetve a 142 lóerős 1,8-as motorral választható új variáns fényezett hátsó szárnyat, egyedi, 17 colos felniket, valamint vadonatúj, mélyre nyúló, méhsejt-rácsos első lökhárítót kap, a beltérben fekete tetőkárpit fokozza a sportos hangulatot. 

Ez a kínálatbővítés a leglátványosabb, de nem a legfontosabb újdonság a Civic októberben színre lépő modellfrissítésében. A ferdehátú és a kombi modellek egyaránt új, integrált nappali fényes lámpatesteket, valamint új hátsó lökhárítót kapnak. Az ötajtós emellett oldalsó kötényekkel és fekete hátsó szárnnyal gazdagodik, a hátsó lámpatestben mostantól LED-ek világítanak. 
A beltérben új szövetkárpitok, elegánsabb öltések, krómozott belső kilincsek, valamint fémhatású fekete kezelőfelület jellemzi a 2015-ös modelleket. 
Míg az alapvető funkcionalitás nem változik (a csomagtartó például marad 477, illetve 624 literes), vadonatúj audiorendszerrel debütál a jövő évi modell. Ez egyetlen egységben tömöríti a kihangosító, rádió, médialejátszó és tolatókamera funkcióit, felárért navigációval is felszerelhető. A 7 colos monitorral szerelt infotainment-rendszer Android operációs rendszerű, és pontosan úgy kezelhető, mint egy okostelefon. 
Fontos újdonság a minden 2015-ös Civic modellen alapáron kínált, városi automatikus fékrendszer (CTBA). A rendszer 30 km/óra alatti sebességeknél radarral figyeli az utat, és automatikusan fékez, ha akadályt észlel.

Kommentek

  • menőmanó

    Valóban csinálhatnának már egy sportos változatot, mert ez a kettő harmatgyenge.
    A Type-R szinte már túlmotorizált lesz (280-300Le), így kellene egy “földön járó” 200-220 lovas változat is.

  • ACC.600

    ejj de gusztustalan egy csótány ez a honda. jó sokat el is adtak belőle. :D
    az az ótvar belső, azokkal a ’90-es évek kapcsolóival az ajtón stb.
    plusz kívűl szorult belé egy jó nagy adag kína. :)
    igazi jackpot!

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Mihez képest túlmotorizált a Type-R?
    Hozzád képest?A te kocsidhoz képest?
    Mert a vetélytársakhoz képest biztos nem!

  • menőmanó

    Vorserie

    Érdekes, hogy állítólagos hozzáértő lévén nem érzékeled, hogy egy közel 300 lovas esőkerekes autó túlmotorizált.
    Teljesen felesleges és normál közlekedésben kiautózhatatlan.
    Ez már nem az ésszerűségre, hanem a rivalizálásra megy háttérbe szorítva a felhasználót. Egy átlag sofőrnek még a 200 ló is sok.
    Nem is kell messzire menni a példáért és ott még a lóerő is jóval kevesebb volt. :)

  • Vorserie

    Menőmanó!

    A normál közlekedésben a te 192 lóerős elsőkerekesed is kiautózhatatlan!
    Hát még a hátsó kerekes 5-600 lóerősek.
    Mégis gyártják,mégis megveszik!
    Ez a lényeg.
    Az autogyártás üzlet!
    Nem érzelmi vagy ésszerűségi kérdés.
    Egyébként 2009-ben kaptam fél év használatra egy OPC Vectrát,az 280 lóerő volt elsőkeréken és elég jól használható volt,nem sikerült összetörni.
    Pedig én csak egy átlag felhasználó vagyok aki ráadásul már tört is autót!;)

    Majd ha egyszer ki tudsz szállni a TS-ből és lesz lehetőséged kipróbalni más autókat is akkor majd leálhatsz vitatkozni másokkal!
    Amig te 10éve ücsörögsz egy autóban úgy hogy sosem próbálsz ki másikat mert szerinted az a legjobb addig ne akard megmagyarázni, hogy a többi milyen!

  • menőmanó

    Nagyon szerencsés vagy, hogy tudod, hogy én ki tudom e autózni a 192 lóerőt vagy sem. Azt is tudod, hogy milyen autókat vezettem és hogy mikor és kivel állhatok le vitatkozni.
    Sőt, állítod, hogy szerintem a TS a világ legjobb autója.
    Ehhez csak gratulálni tudok! Lehet, hogy rossz szakmát választottál. :)

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Tehát te ki tudod autózni a 200lóerőt de más nem?! :)
    Be fér az arcod a volán mögé? :)

    Minden cikk alatt hangoztatod,hogy minden ma gyártott autónak a megbízhatósága kérdéses,bezzeg a tiéd az nagyon megbízható,így aztán azt gondolom,hogy szerinted az a legjobb autó ami neked van.
    De tudod ha nem így van,nyugodtan ki nyilváníthatod a véleményed! :)
    Szerinted neked melyik lenne a legmefelelőbb autó?

  • Vorserie

    Menőamnó!

    ha már itt tartunk ,áruld el mitől nem sorolod magad az átlag sofőrök közé?
    Mitől érzed magad átlagon felülinek?

    Van fogalmad mennyi olyan gyökér szaladgál 3-4-5-600 l,óerős autókkal akik azt hiszik,hogy átlagon felüli sofőrők?! :)

    A szerénység és a realitás számodra ismeretlen szavak!

  • menőmanó

    Vorserie

    Szerintem egy fontos dolgot figyelmen kívül hagytál. A 200le és a 300le között van egy kis különbség. :)
    Az autóm valóban az átlagnál jóval megbízhatóbb. Ennyi. Kár többet belemagyarázni.
    Nem szeretnék és nem is tartozom az átlag sofőrök közé. Azok nem így, nem annyit és leggyakrabban nem ott (országutakon) autóznak ahol én.
    Tetszik nem tetszik az erős autó nagyon kevés az igazán gyors, de aránylag biztonságos autózáshoz. Ahhoz kell nagyon sok tapasztalat, körültekintés, előre látó képesség, figyelem, önuralom és az autó maximális ismerete.
    A több mint 24 év alatt sok olyannal autóssal találkoztam főleg országúton, akik azt hitték, hogy a sok lóerő elég. Tévedtek.

    “A szerénység és a realitás számodra ismeretlen szavak!”

    Ha ismernél, akkor nem írnál ekkora hülyeséget. :)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.