Iszonyú helyes tereptörpe a Citroëntől

Citroën C1 Urban Ride

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 14.00

Városi terepjárócskát faragna Toyotával közös miniautójából a Citroën. Azt mondjuk, rajta, rajta!

Az égvilágon semmi információt nem közölt két hét múlva bemutatandó tanulmányautójáról a Citroën. Minek is tette volna: a C1 Urban Ride magáért beszél. 
Az alapok adottak: a Citroën C1 nem egészen 3,5 méter hosszú, 1,6 méter széles apróság, alaphelyzetben 197 literes csomagtartóval, négyszemélyes utastérrel, 2,34 méteres tengelytávval. A rövid orrban kétféle háromhengeres motor berreghet, az e-VTi 68 Airdream 68, az 1.2 VTi PureTech blokk 82 lóerős, fogyasztásuk négy liter körüli. 
Ezt a műszaki bázist toldaná meg műanyag panelekkel, fémhatású alvázburkolattal, és a korábbi, hasonló Citroën modellekből kiindulva talán megemelt futóművel a gyár. 
A vászontető szintén nem újdonság a C1-es világában, az viszont igen, hogy ezt a C-oszloppal együtt ezüst színűre festették, míg a szélvédő kerete megmaradt feketének, ami a sötétített ablaküvegekkel párosítva valószínűtlenül hetyke, már-már férfias megjelenést kölcsönöz az apróságnak. 
A beltérről ezúttal nem készültek fényképek, de ha megvalósul, az Urban Ride alighanem csúcskivitelben kényezteti majd a járdán parkolást sportnak tekintő vásárlókat: MirrorLink rendszerrel felszerelt, 7 colos érintőképernyő, kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, tolatókamera és automata klíma várható a ponyvás parányban. 
Ehhez persze az kellene, hogy valaha elkezdjék gyártani – erről legkorábban október elején, a Párizsi Autószalon alkalmával tudunk információt mondani.
C1

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.