Kigyúrták a kis Adamot

150 lóerő, OPC fékek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 15.00

A városhatárig fürge és rámenős, onnan apró és fordulékony: a modern urbánus európai vásárlók ideális kisautója lehet az Abarth 500 babérjaira törő Opel Adam S.

Hosszasan lehetne elmélkedni arról, hogy mi értelme van a túlmotorizált törpeautóknak, de felesleges: amíg az emberek megveszik őket, nem kell bonyolult okfejtésekbre belemenni, örülni kell és gyártani őket. 

Így lehetett ezzel az Opel is, amely ha OPC programját nem is terjesztette ki legkisebb modelljére, az Adamra, alaposan felpaprikázta a 3,7 méteres jószágot. 
A lényeget értelemszerűen lábai, akarom mondani első kerekei között hordja az autó: az 1,4 literes turbómotor 150 lóerős kiadása több mint elegendő kraftot biztosít az egy tonnánál alig nehezebb járgány mozgatásához. 220 Nm nyomatékát mozgósítva álló helyzetből 8,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, a száguldásnak a gyár szerint “bőven 200 km/óra felett” van vége. 
Ilyen dinamikánál már nem árt, ha meg is tud állni az ember, ezért az Opel sportrészlege, az OPC fejlesztett féket az autóra. A sportos hangolású futómű 17 vagy akár 18 colos felnikben végződik, így attól aligha kell félni, hogy a pihe-puha rugózástól elalszunk a volán mögött. 
A dögös megjelenésről egyedi tetőgrafika, valamint további választható kiegészítők gondoskodnak. 
A modell novembertől rendelhető, az első példányok jövőre érkeznek meg a kereskedésekbe.

Kommentek

  • Joskabacsi

    Na! Ki gyurta ki a Kiss Adamot?

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.