Félezer lóerős Peugeot terepes

Peugeot Quartz tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 15.00

Nehéz eldönteni, melyik az izgalmasabb: az 500 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc, vagy a márkától eddig soha nem (illetve egyszer) látott, agresszív formavilág.

Első pillantásra azt hihetnénk, a tavasszal bemutatott 2008 DKR tért vissza újracivilizált fizimiskával, pedig a Quartz nem erre, hanem a 308-as padlólemezére épül, így nagyobb, mint a városi kisterepes. 

A 23 colos kerekeken gördülő autó 4,5 méteres hosszához 206 centis szélesség tartozik, és mivel vázszerkezetét mezei acél helyett ultramerev, ragasztott kompozitok adják, a tervezők elvethették a B-oszlopot, és Lambo-ajtót szerkeszthettek, amely mögött sportos ülésekkel tárul fel a négyszemélyes utastér; a beszállást rejtekéből előbújó fellépő segíti. Az üléskárpitokat műanyag palackok újrahasznosításából nyert műszálból készítik, a különleges eljárás hulladékmentes gyártást ígér. 
A hajtás a PSA konszern 270 lóerős, 330 Nm nyomatékú, 1,6 literes, benzines turbómotorja és tengelyenként egy-egy, 115 lovas villanymotor összeházasításából ered. A teljes propulziós erő kisebb mint 500 lóerő, mivel az első villanymotor elsősorban generátorként, illetve a sebességváltásokkor bekövetkező terhelésváltás kiküszöbölésére szolgál. 
Az is igaz viszont, hogy a három választható üzemmód között ott van a versenymódus, amikor mindhárom erőforrás teljes erőbedobással dolgozik. Ennek ellenpólusa az elektromos üzem, amelyben akár 50 kilométert képes megtenni az autó. 
A Quartz mutatványai ezzel még nem értek véget. Egyrészt ott a futómű, amely egy kamera alapú érzékelőtől kapott jelek alapján felméri az utat, és automatikusan szabályozza a szabad hasmagasságot 30 és 35 centi között, másrészt különleges a műszerfal is: a kezelőszervek szinte kivétel nélkül a kormánykeréken kaptak helyet, a hagyományos műszerparkot pedig egy head-up kivetítő egészíti ki.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.