Félezer lóerős Peugeot terepes

Peugeot Quartz tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 15.00

Nehéz eldönteni, melyik az izgalmasabb: az 500 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc, vagy a márkától eddig soha nem (illetve egyszer) látott, agresszív formavilág.

Első pillantásra azt hihetnénk, a tavasszal bemutatott 2008 DKR tért vissza újracivilizált fizimiskával, pedig a Quartz nem erre, hanem a 308-as padlólemezére épül, így nagyobb, mint a városi kisterepes. 

A 23 colos kerekeken gördülő autó 4,5 méteres hosszához 206 centis szélesség tartozik, és mivel vázszerkezetét mezei acél helyett ultramerev, ragasztott kompozitok adják, a tervezők elvethették a B-oszlopot, és Lambo-ajtót szerkeszthettek, amely mögött sportos ülésekkel tárul fel a négyszemélyes utastér; a beszállást rejtekéből előbújó fellépő segíti. Az üléskárpitokat műanyag palackok újrahasznosításából nyert műszálból készítik, a különleges eljárás hulladékmentes gyártást ígér. 
A hajtás a PSA konszern 270 lóerős, 330 Nm nyomatékú, 1,6 literes, benzines turbómotorja és tengelyenként egy-egy, 115 lovas villanymotor összeházasításából ered. A teljes propulziós erő kisebb mint 500 lóerő, mivel az első villanymotor elsősorban generátorként, illetve a sebességváltásokkor bekövetkező terhelésváltás kiküszöbölésére szolgál. 
Az is igaz viszont, hogy a három választható üzemmód között ott van a versenymódus, amikor mindhárom erőforrás teljes erőbedobással dolgozik. Ennek ellenpólusa az elektromos üzem, amelyben akár 50 kilométert képes megtenni az autó. 
A Quartz mutatványai ezzel még nem értek véget. Egyrészt ott a futómű, amely egy kamera alapú érzékelőtől kapott jelek alapján felméri az utat, és automatikusan szabályozza a szabad hasmagasságot 30 és 35 centi között, másrészt különleges a műszerfal is: a kezelőszervek szinte kivétel nélkül a kormánykeréken kaptak helyet, a hagyományos műszerparkot pedig egy head-up kivetítő egészíti ki.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.