Miután tavaly egy Peugeot 2008 és egy Citroën C3 fedélzetén is láttuk, most ismét előjött a tanulmányok árnyvilágából a PSA csoport sűrített levegős rásegítésű hibridtechnológiája. Az előzetes információk szerint ezen nem változtatott lényegesen a csoport: továbbra is a háromhengeres, 82 lovas PureTech benzinmotorhoz csatlakozik a mozgási energiát fizikai energia (nyomás) formájában tároló rendszer. 

Éppen ezért a C4 Cactus Airflow 2L esetében (a névben a 2L a megcélzott átlagfogyasztásra utal) izgalmasabb mindaz a kiegészítő munka, amellyel az egyébként önmagában 30 százalékos fogyasztáscsökkentést hozó levegős rendszert megtámogatták. 
Röviden: a C4 áramvonalasabb és könnyebb lett.
  

Közegellenállás

Az autó új első lökhárítót kapott, amelyen három, folyamatosan változó állású nyíláson át áramlik be a motorházba a levegő, amely részben a motor hűtését, részben a kedvezőtlen légörvények elsimítását célozza. Szintén a homogén légáramlást hivatottak biztosítani az oldalfalon elhelyezett, mozgatható légterelők, míg a kerekeken centrifugálisan zárható lamellák csökkentik a légellenállást. 

A kerékívek, amelyek körül stratégiailag elhelyezett nyílások ébresztenek optimalizált légáramlást, különösen keskeny, nagy falmagasságú abroncsoknak ad otthont. A hátsó lökhárító alatt diffúzor segíti a teljesen burkolt fenéklemez alatt áramló levegő hatékony távozását, míg a külső tükröket kamerákra cserélték. Mindez 20 százalékkal kedvezőbb közegellenállási együtthatót eredményezett.
Brutáltakarékos buliautó 1

Tömegcsökkentés

A C4 Cactus jó alany volt a beavatkozásra, hiszen eleve két mázsával könnyebb a normál C4-esnél, ám a francia mérnökök további 100 kilót (avagy 11%-ot) faragtak le róla. 

Ez persze anyagi áldozatokkal járt: számos szerkezeti elemet alumíniumból, nagy szakítószilárdságú acélból vagy éppen kompozit anyagokból alakítottak ki; ezeket vadonatúj folyamatok során szerelték össze. Szénszálas anyagból készültek például a rugók, a nyílászárók (kivéve a motorházfedelet, ami alumínium), a hátsó ülőpad, de a tetőmerevítő, a küszöb és a kerékívek is. 
A motort alumínium bölcsőben helyezték el, a napfénytető üveg helyett áttetsző polikarbonátból készült, a sűrített levegős tartályok pedig szénszálas kompozitból.
 

Hatvan százalékkal kisebb fogyasztás

A C4 Cactus a háromhengeres motorral már eleve igen baráti, 4,3 literes átlagfogyasztást produkált. Ebből harminc százalékot faragott le a hibrid hajtáslánc, a fennmaradó százalékokat pedig a fent említett megoldások tüntették el, hogy összejöjjön az áhított 2 l/100 km érték. csakhogy közben a hajtáslánc teljesítménye durván a 110 lóerős, 4,7 literes átlagfogyasztású modellvariánsénak felel meg – ezt figyelembe véve még tekintélyesebb, mintegy 58 százalék a megtakarítás.