Ez már az európai Honda Jazz!

...bár még csak prototípus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 09.00

Valamivel nagyobb, még tágasabb, de koncepciójában változatlan a Honda Jazz harmadik generációja. Egyféle motorral kínálják.

Noha a világ más piacain már régóta jelen van, Európába még csak most érkezik meg az új Jazz – sőt, még most sem, hiszen az október elején színre lépő autót csupán prototípusként emlegeti a gyár. 

A formai és szerkezeti koncepció változatlan: az ék alakú karosszériában a két tengely között, középen helyezkedik el az üzemanyagtartály, a hátsó üléssor le- és felhajtható. Ugyanakkor 30 mm-rel nőtt a tengelytáv (2495-ről 2525 mm-re), így az eleve nem szűk autóban mostantól még több lesz a férőhely. A komfortot új fejlesztésű futómű hivatott tovább fokozni. 
A karosszéria is hosszabb 15 mm-rel; még így sem éri el azonban a négy métert (3915 mm) a Civic és a közelmúltban beharangozott HR-V padlólemezét hasznosító kisautó. 
Az eddigi bevált, kétmotoros választék átadja a helyét egyetlen erőforrásnak, legalábbis egyelőre. Az 1,3 literes ökomotor i-VTEC változó szelepvezérlést kap, mögé a korábbi ötfokozatú helyett hatos kézi váltót, vagy CVT fokozatmentes automatát akasztanak. 
A harmadik generációs Jazz előfutára október első hetében, a Párizsi Autószalonon lép színre, forgalmazása 2015 derekán veszi kezdetét.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.