Egy litert fogyaszt a Renault kisautó-tanulmánya

Renault Eolab koncepció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 08.00

Aerodinamika, tömegcsökkentés, hibrid hajtáslánc: a Renault megépítette a Volkswagen XL1 méltó ellenfelét, családi csomagolásban.

Utasonként beéri negyed liter üzemanyaggal 100 kilométeren az két üléssoros, négyszemélyes tanulmány, amellyel a Renault saját, extrém fogyasztáscsökkentő kísérleteinek eredményét kívánja prezentálni. 

Az Eolab tanulmány acél, alumínium és kompozit anyagok keverékéből épül fel, a tetőlemeze magnéziumból, szélvédője ultravékony üvegből készült. Mindez jelentős tömegcsökkentést eredményezett, a Renault azonban nem érte be ennyivel: módosították például a beltéri felületeket borító műanyag paneleket, a tetőoszlopoktól a csomagtér oldalfaláig, amivel további 10 kilót faragtak le az autóból. 
A szívócsőnél speciális, nagyon csekély sűrűségű műanyagot alkalmaztak, a háromkilós elemet így 700 grammra fogyasztották. Mindent egybevéve az Eolab 400 kilóval könnyebb, mint egy hasonló méretű Renault Clio. 
A fogyasztáscsökkentés másik oszlopa a csekély közegellenállás. A kiváló, 0,235-ös Cw-értéket (a kétszemélyes Volkswagen XL1 hasonló értéke 0,186) részben aktív első és hátsó légterelőkkel, aktív keréktárcsa-burkolatokkal érték el, de a futómű is változik, folyamatosan a lehetséges minimumon tartva a szabad hasmagasságot. 
Egy litert fogyaszt a Renault kisautó-tanulmánya 1
A fenéklemez speciális burkolatot kapott, a tükröket kamerák helyettesítik. A kiváló aerodinamikai teljesítményhez persze különleges beltéri kialakításra is szükség volt: a speciális, ultravékony héjú ülések például kisebb alapterületen biztosítanak megfelelő helykínálatot. 
A harmadik sarokkő a hajtáslánc: az egyliteres, háromhengeres benzinmotorhoz (75 LE, 95 Nm) háromfokozatú robotváltó csatlakozik, ennek házán belül kapott helyet a kisméretű villanymotor (50 kW, 200 Nm). Az első két fokozat ez utóbbihoz, a harmadik a belsőégésű motorhoz csatlakozik; így 120 kilométer/óra sebességig tisztán elektromos üzemben fut a gépkocsi. Az elektromos hatótávolság 60 kilométer, az átlagfogyasztás 1,0 l/100 km
A modern technika modern kezelőfelületet követelt meg: a 11 colos táblaszámítógép, amelynek alsó részén a klímaberendezés vezérlője található, vízszintesen és függőlegesen is tájolható. Előbbi inkább a vezetőnek, utóbbi az utasoknak is kedvez. 
Az adatmegjelenítés is innovatív: ötágú grafikonon ábrázolja a rendszer, hogy a takarékosság öt fő komponense (légellenállás, emelkedő, abroncsellenállás, elektromos fogyasztók, gyorsítás/lassítás) terén éppen hogyan teljesít az autó, illetve a sofőr.
Nem most először rukkol elő az autózást meghatározó korszakalkotó újdonsággal a Renault, de korábban is tudott ilyet. Kattints a képre és olvasd el a Renault Twingóról szóló különleges anyagunkat!

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.