Egy litert fogyaszt a Renault kisautó-tanulmánya

Renault Eolab koncepció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 08.00

Aerodinamika, tömegcsökkentés, hibrid hajtáslánc: a Renault megépítette a Volkswagen XL1 méltó ellenfelét, családi csomagolásban.

Utasonként beéri negyed liter üzemanyaggal 100 kilométeren az két üléssoros, négyszemélyes tanulmány, amellyel a Renault saját, extrém fogyasztáscsökkentő kísérleteinek eredményét kívánja prezentálni. 

Az Eolab tanulmány acél, alumínium és kompozit anyagok keverékéből épül fel, a tetőlemeze magnéziumból, szélvédője ultravékony üvegből készült. Mindez jelentős tömegcsökkentést eredményezett, a Renault azonban nem érte be ennyivel: módosították például a beltéri felületeket borító műanyag paneleket, a tetőoszlopoktól a csomagtér oldalfaláig, amivel további 10 kilót faragtak le az autóból. 
A szívócsőnél speciális, nagyon csekély sűrűségű műanyagot alkalmaztak, a háromkilós elemet így 700 grammra fogyasztották. Mindent egybevéve az Eolab 400 kilóval könnyebb, mint egy hasonló méretű Renault Clio. 
A fogyasztáscsökkentés másik oszlopa a csekély közegellenállás. A kiváló, 0,235-ös Cw-értéket (a kétszemélyes Volkswagen XL1 hasonló értéke 0,186) részben aktív első és hátsó légterelőkkel, aktív keréktárcsa-burkolatokkal érték el, de a futómű is változik, folyamatosan a lehetséges minimumon tartva a szabad hasmagasságot. 
Egy litert fogyaszt a Renault kisautó-tanulmánya 1
A fenéklemez speciális burkolatot kapott, a tükröket kamerák helyettesítik. A kiváló aerodinamikai teljesítményhez persze különleges beltéri kialakításra is szükség volt: a speciális, ultravékony héjú ülések például kisebb alapterületen biztosítanak megfelelő helykínálatot. 
A harmadik sarokkő a hajtáslánc: az egyliteres, háromhengeres benzinmotorhoz (75 LE, 95 Nm) háromfokozatú robotváltó csatlakozik, ennek házán belül kapott helyet a kisméretű villanymotor (50 kW, 200 Nm). Az első két fokozat ez utóbbihoz, a harmadik a belsőégésű motorhoz csatlakozik; így 120 kilométer/óra sebességig tisztán elektromos üzemben fut a gépkocsi. Az elektromos hatótávolság 60 kilométer, az átlagfogyasztás 1,0 l/100 km
A modern technika modern kezelőfelületet követelt meg: a 11 colos táblaszámítógép, amelynek alsó részén a klímaberendezés vezérlője található, vízszintesen és függőlegesen is tájolható. Előbbi inkább a vezetőnek, utóbbi az utasoknak is kedvez. 
Az adatmegjelenítés is innovatív: ötágú grafikonon ábrázolja a rendszer, hogy a takarékosság öt fő komponense (légellenállás, emelkedő, abroncsellenállás, elektromos fogyasztók, gyorsítás/lassítás) terén éppen hogyan teljesít az autó, illetve a sofőr.
Nem most először rukkol elő az autózást meghatározó korszakalkotó újdonsággal a Renault, de korábban is tudott ilyet. Kattints a képre és olvasd el a Renault Twingóról szóló különleges anyagunkat!

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.