Hiába szerettük volna megismerni a felszereltségét, biztonsági rendszereit vagy a csomagtér méretét, ezekkel nem szolgál a Škoda. Viszont megismerhetjük Jozef Kabaň vezető dizájner gondolatait az autóról, úgyhogy megosztjuk ezeket.

Az elmúlt években a Škoda úgy vette be magát a köztudatba, mint megbízható, tágas járművek gyártója. Ideje továbblépni, mondja a 41 éves szlovák mester: az új Fabia már érzelemgazdag, kifejező formatervet kapott. Szélesebb és alacsonyabb, amit a far vízszintes tagolása is erősít; vonalai élesek, erős a fény-árnyék játék a karosszérián. A hűtőmaszkot és a sarkos fényszórót úgy alakították ki, hogy együtt még markánsabbá tegyék az orr grafikáját. 
Emellett persze a lényeg még mindig a praktikum. Szélesebb és hosszabb az utastér, a csomagtartó állítólag a kategória legnagyobbja. Az üzemanyagtartály nem feltétlenül nagyobb, viszont tovább elég a tartalma: a motorok akár 17 százalékkal takarékosabbak, mint az elődmodellben. 
A kihasználhatóságot különféle funkciókkal erősíti a Škoda: ilyen a MirrorLink, ami a felhasználó mobiltelefonját a középkonzoli monitorra tükrözi, így innen vezérelhető a készülék. A Škoda Fabia tizenötféle színben rendelhető, de – és ez igazán nem mindennapi a tömegpiacon – a felhasználó akár egyedileg is megválaszthatja a tetőlemez, a keréktárcsák és a külső tükörház színét.