Éles formákkal itt az új Škoda Fabia

Fiatalosabb, sportosabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 11.05

A műszaki adatokra még várni kell, de legalább a formában gyönyörködhetünk: a Škoda főtervezője mesél nekünk arról, miért olyan az új Fabia, amilyen.

Hiába szerettük volna megismerni a felszereltségét, biztonsági rendszereit vagy a csomagtér méretét, ezekkel nem szolgál a Škoda. Viszont megismerhetjük Jozef Kabaň vezető dizájner gondolatait az autóról, úgyhogy megosztjuk ezeket.

Az elmúlt években a Škoda úgy vette be magát a köztudatba, mint megbízható, tágas járművek gyártója. Ideje továbblépni, mondja a 41 éves szlovák mester: az új Fabia már érzelemgazdag, kifejező formatervet kapott. Szélesebb és alacsonyabb, amit a far vízszintes tagolása is erősít; vonalai élesek, erős a fény-árnyék játék a karosszérián. A hűtőmaszkot és a sarkos fényszórót úgy alakították ki, hogy együtt még markánsabbá tegyék az orr grafikáját. 
Emellett persze a lényeg még mindig a praktikum. Szélesebb és hosszabb az utastér, a csomagtartó állítólag a kategória legnagyobbja. Az üzemanyagtartály nem feltétlenül nagyobb, viszont tovább elég a tartalma: a motorok akár 17 százalékkal takarékosabbak, mint az elődmodellben. 
A kihasználhatóságot különféle funkciókkal erősíti a Škoda: ilyen a MirrorLink, ami a felhasználó mobiltelefonját a középkonzoli monitorra tükrözi, így innen vezérelhető a készülék. A Škoda Fabia tizenötféle színben rendelhető, de – és ez igazán nem mindennapi a tömegpiacon – a felhasználó akár egyedileg is megválaszthatja a tetőlemez, a keréktárcsák és a külső tükörház színét.

Kommentek

  • cddexter

    Szerencsére visszatértek az I-es Fabiához ami jó jel. Semmi flanc, semmi cicoma vagy dizájnolás. Egyszerű mint a faék de azért látszik, hogy modern. Ez így együtt sokakban szerintem pozitív benyomást kelthet. Ami baj, hogy nem fogják olcsóbban adni mint az elődöt így az első generáció sikere csak álom.

  • v_johny

    Nekem olyan, mint egy újrafésült Stilo… Az 1-es Fabia volt a valóban jól eltalált forma, a mai napig vállalható a külseje…

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.