3,4 litert fogyaszt az új Porsche szabadidőjármű!

Konnektoros hibriddel debütál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 16.00

Jobb menetteljesítmények, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, látványosabb formaterv: bemutatkozott a felfrissített, PHEV hajtáslánccal gazdagított Porsche Cayenne.

A Cayenne S E-Hybrid révén a Porsche robbantott először, és kínál konnektoros hibrid hajtásláncot a prémium szabadidőjárművek szegmensében. Az újdonság 10,8 kWh kapacitású LiIOn akkuja legfeljebb 36 km-es full elektromos hatótávolságot biztosít, ilyenkor 125 km/óra a végsebesség. Hibrid üzemben 243-mal képes haladni a hagyományos hibrid elődénél kétszer erősebb (47 helyett 95 lóerős) villanymotorral szerelt, 416 LE rendszerteljesítményű, 590 Nm rendszernyomatékú hibrid modell. 

A 333 lóerős, kompresszoros V6-os motor az elektromos támogatásnak köszönhetően átlagosan csupán 3,4 liternyi üzemanyagot igényel 100 kilométeren – a konnektoros hibridek esetében a hivatalos fogyasztási adatokat még inkább óvatosan kell kezelni, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt gépkocsiknál, de mindenesetre lenyűgözően hangzik az érték, aztán majd meglátjuk, mit tud a valóságban a modell. 
Az már biztos, hogy a Posche megvalósította a lehetetlent, és kb. 1000 euróval olcsóbban adja majd a konnektoros hibrid verziót, mint az eddigi normál hibridet. 
Az E-Hybrid hajtáslánc a legfontosabb,de nem egyetlen újdonsága az aktuális modellfrissítésnek. Kapott például egy vadonatúj, 3,6 literes V6-os biturbó motort a modell; ez elődjének 400 lóereje helyett 420-at tud, a széria Tiptronic S sebességváltóval 5,5 másodperc alatt gyorsul százra az autó, míg a korábbi Cayenne S modellnek ehhez 5,9 másodpercre volt szüksége. 
Hasonló változásokat mutat a többi motor is. A Porsche Turbo az eddigi 500 helyett 520 lóerős, 4,7 helyett 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 279 km/órára nőtt (+1 km/óra). A háromliteres dízelmotor fogyasztása 6,8 literre csökkent, míg a V8-as dízel 385 lóerejével és 850 (!) Nm nyomatékával 5,4 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet.
(a kétféle dízel és a Turbo) régi formáját hozza. 
A megújult Cayenne futóművét kényelmesebbre hangolták, megőrizve dinamikus jellemzőit. 
Mivel a második generációs Cayenne-ből eddigi rövid élete alatt több fogyott, mint az első szériából hat év alatt, a Porsche nem változtatott lényegesen a modell karakterén, annak ellenére, hogy például a teljes orrszerkezetet átdolgozták. A lökhárító sarkaiban vadonatúj légterelő peremek adagolják az intercoolerek felé a levegőt. Szintén új a 918 Spyder stílusában megrajzolt, négy LED-ből álló nappali világítás, amelyet a szériafelszereltségű bixenon fényszóró egyik eleme köré rendeztek. A Cayenne Turbo alapkivitelben kínálja az adaptív LED-es fényszórót. Megújult az oldalfal vonalvezetés, újak a hátsó részletek, beleértve a lámpatesteket és a kipufogókat is. 
A beltérben elsősorban a vezető környezet változott; a vadonatúj, váltófüles kormánykerék ugyancsak a 918 Spyder stílusát követi. A hátsó ülések komfortosabbak lettek, ráadásul mostantól akár szellőztetéssel is kérhetők.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.