A Cayenne S E-Hybrid révén a Porsche robbantott először, és kínál konnektoros hibrid hajtásláncot a prémium szabadidőjárművek szegmensében. Az újdonság 10,8 kWh kapacitású LiIOn akkuja legfeljebb 36 km-es full elektromos hatótávolságot biztosít, ilyenkor 125 km/óra a végsebesség. Hibrid üzemben 243-mal képes haladni a hagyományos hibrid elődénél kétszer erősebb (47 helyett 95 lóerős) villanymotorral szerelt, 416 LE rendszerteljesítményű, 590 Nm rendszernyomatékú hibrid modell. 

A 333 lóerős, kompresszoros V6-os motor az elektromos támogatásnak köszönhetően átlagosan csupán 3,4 liternyi üzemanyagot igényel 100 kilométeren – a konnektoros hibridek esetében a hivatalos fogyasztási adatokat még inkább óvatosan kell kezelni, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt gépkocsiknál, de mindenesetre lenyűgözően hangzik az érték, aztán majd meglátjuk, mit tud a valóságban a modell. 
Az már biztos, hogy a Posche megvalósította a lehetetlent, és kb. 1000 euróval olcsóbban adja majd a konnektoros hibrid verziót, mint az eddigi normál hibridet. 
Az E-Hybrid hajtáslánc a legfontosabb,de nem egyetlen újdonsága az aktuális modellfrissítésnek. Kapott például egy vadonatúj, 3,6 literes V6-os biturbó motort a modell; ez elődjének 400 lóereje helyett 420-at tud, a széria Tiptronic S sebességváltóval 5,5 másodperc alatt gyorsul százra az autó, míg a korábbi Cayenne S modellnek ehhez 5,9 másodpercre volt szüksége. 
Hasonló változásokat mutat a többi motor is. A Porsche Turbo az eddigi 500 helyett 520 lóerős, 4,7 helyett 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 279 km/órára nőtt (+1 km/óra). A háromliteres dízelmotor fogyasztása 6,8 literre csökkent, míg a V8-as dízel 385 lóerejével és 850 (!) Nm nyomatékával 5,4 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet.
(a kétféle dízel és a Turbo) régi formáját hozza. 
A megújult Cayenne futóművét kényelmesebbre hangolták, megőrizve dinamikus jellemzőit. 
Mivel a második generációs Cayenne-ből eddigi rövid élete alatt több fogyott, mint az első szériából hat év alatt, a Porsche nem változtatott lényegesen a modell karakterén, annak ellenére, hogy például a teljes orrszerkezetet átdolgozták. A lökhárító sarkaiban vadonatúj légterelő peremek adagolják az intercoolerek felé a levegőt. Szintén új a 918 Spyder stílusában megrajzolt, négy LED-ből álló nappali világítás, amelyet a szériafelszereltségű bixenon fényszóró egyik eleme köré rendeztek. A Cayenne Turbo alapkivitelben kínálja az adaptív LED-es fényszórót. Megújult az oldalfal vonalvezetés, újak a hátsó részletek, beleértve a lámpatesteket és a kipufogókat is. 
A beltérben elsősorban a vezető környezet változott; a vadonatúj, váltófüles kormánykerék ugyancsak a 918 Spyder stílusát követi. A hátsó ülések komfortosabbak lettek, ráadásul mostantól akár szellőztetéssel is kérhetők.