3,4 litert fogyaszt az új Porsche szabadidőjármű!

Konnektoros hibriddel debütál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 16.00

Jobb menetteljesítmények, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, látványosabb formaterv: bemutatkozott a felfrissített, PHEV hajtáslánccal gazdagított Porsche Cayenne.

A Cayenne S E-Hybrid révén a Porsche robbantott először, és kínál konnektoros hibrid hajtásláncot a prémium szabadidőjárművek szegmensében. Az újdonság 10,8 kWh kapacitású LiIOn akkuja legfeljebb 36 km-es full elektromos hatótávolságot biztosít, ilyenkor 125 km/óra a végsebesség. Hibrid üzemben 243-mal képes haladni a hagyományos hibrid elődénél kétszer erősebb (47 helyett 95 lóerős) villanymotorral szerelt, 416 LE rendszerteljesítményű, 590 Nm rendszernyomatékú hibrid modell. 

A 333 lóerős, kompresszoros V6-os motor az elektromos támogatásnak köszönhetően átlagosan csupán 3,4 liternyi üzemanyagot igényel 100 kilométeren – a konnektoros hibridek esetében a hivatalos fogyasztási adatokat még inkább óvatosan kell kezelni, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt gépkocsiknál, de mindenesetre lenyűgözően hangzik az érték, aztán majd meglátjuk, mit tud a valóságban a modell. 
Az már biztos, hogy a Posche megvalósította a lehetetlent, és kb. 1000 euróval olcsóbban adja majd a konnektoros hibrid verziót, mint az eddigi normál hibridet. 
Az E-Hybrid hajtáslánc a legfontosabb,de nem egyetlen újdonsága az aktuális modellfrissítésnek. Kapott például egy vadonatúj, 3,6 literes V6-os biturbó motort a modell; ez elődjének 400 lóereje helyett 420-at tud, a széria Tiptronic S sebességváltóval 5,5 másodperc alatt gyorsul százra az autó, míg a korábbi Cayenne S modellnek ehhez 5,9 másodpercre volt szüksége. 
Hasonló változásokat mutat a többi motor is. A Porsche Turbo az eddigi 500 helyett 520 lóerős, 4,7 helyett 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 279 km/órára nőtt (+1 km/óra). A háromliteres dízelmotor fogyasztása 6,8 literre csökkent, míg a V8-as dízel 385 lóerejével és 850 (!) Nm nyomatékával 5,4 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet.
(a kétféle dízel és a Turbo) régi formáját hozza. 
A megújult Cayenne futóművét kényelmesebbre hangolták, megőrizve dinamikus jellemzőit. 
Mivel a második generációs Cayenne-ből eddigi rövid élete alatt több fogyott, mint az első szériából hat év alatt, a Porsche nem változtatott lényegesen a modell karakterén, annak ellenére, hogy például a teljes orrszerkezetet átdolgozták. A lökhárító sarkaiban vadonatúj légterelő peremek adagolják az intercoolerek felé a levegőt. Szintén új a 918 Spyder stílusában megrajzolt, négy LED-ből álló nappali világítás, amelyet a szériafelszereltségű bixenon fényszóró egyik eleme köré rendeztek. A Cayenne Turbo alapkivitelben kínálja az adaptív LED-es fényszórót. Megújult az oldalfal vonalvezetés, újak a hátsó részletek, beleértve a lámpatesteket és a kipufogókat is. 
A beltérben elsősorban a vezető környezet változott; a vadonatúj, váltófüles kormánykerék ugyancsak a 918 Spyder stílusát követi. A hátsó ülések komfortosabbak lettek, ráadásul mostantól akár szellőztetéssel is kérhetők.

Kommentek

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.