Kiszivárgott az új Jaguar sportkocsi

Első kép az F-Type-ról

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.20. 08.00

Szinte egy az egyben a C-X16 tanulmányt küldi utcára a Jaguar, legalábbis a sorozatgyártású változat kiszivárgott képe alapján.

Egy hét múlva a Párizsi Autószalonon leplezi le a Jaguar az F-Type-ot. Csakhogy a roadster hivatalos bemutatója előtt megjelent az első kép a kocsiról. Chris Doane kémfotós osztotta meg a Facebookon, azzal az szöveggel: “valami érdekes landolt a levelezőmben”.

A sorozatgyártású F-Type nagyon hasonlít a tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon kiállított CX-16 tanulmányra azzal a különbséggel, hogy ott kupéként szerepelt az autó, most pedig nyitható tetős. Mindkét változatot gyártják majd, láthatóan a roadster érkezik elsőként.  


Feltehetőleg az autó mérete sem változik számottevően a koncepcióhoz képest, amely 4,4 méter hosszú, 2 méter széles, és csupán 1,3 m magas volt.

A C-X16 tanulmány fő motorja egy 3,0 literes, kompresszoros benzinmotor, amely 380 lóerős teljesítményű, míg nyomatéka eléri a 450 Nm-t. Úgy tudni, ez a motor is átkerül a sorozatgyártásba. Az alapmodellekbe vagy a V6-os feltöltő nélküli változata kerül, vagy a Range Rover Evoque-ban már használt 2,0 literes turbós benzinmotor.

Egyes pletykák szerint a modell gyártásának felfutásakor bekerül a Jaguar 5,0 literes V8-asa is a kis sportkocsiba, így születhet meg az F-Type R és RS. A gyengébb motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó jár alapból, amit – az erősebbekhez szériában kínált – nyolcfokozatú automata vált plusz pénzért.

Hamarosan megtudjuk, mennyi igaz a pletykákból, jövő héten a Párizsi Autószalonon járunk utána a dolgoknak.

Kommentek

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.