Kiszivárgott az új Jaguar sportkocsi

Első kép az F-Type-ról

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.20. 08.00

Szinte egy az egyben a C-X16 tanulmányt küldi utcára a Jaguar, legalábbis a sorozatgyártású változat kiszivárgott képe alapján.

Egy hét múlva a Párizsi Autószalonon leplezi le a Jaguar az F-Type-ot. Csakhogy a roadster hivatalos bemutatója előtt megjelent az első kép a kocsiról. Chris Doane kémfotós osztotta meg a Facebookon, azzal az szöveggel: “valami érdekes landolt a levelezőmben”.

A sorozatgyártású F-Type nagyon hasonlít a tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon kiállított CX-16 tanulmányra azzal a különbséggel, hogy ott kupéként szerepelt az autó, most pedig nyitható tetős. Mindkét változatot gyártják majd, láthatóan a roadster érkezik elsőként.  


Feltehetőleg az autó mérete sem változik számottevően a koncepcióhoz képest, amely 4,4 méter hosszú, 2 méter széles, és csupán 1,3 m magas volt.

A C-X16 tanulmány fő motorja egy 3,0 literes, kompresszoros benzinmotor, amely 380 lóerős teljesítményű, míg nyomatéka eléri a 450 Nm-t. Úgy tudni, ez a motor is átkerül a sorozatgyártásba. Az alapmodellekbe vagy a V6-os feltöltő nélküli változata kerül, vagy a Range Rover Evoque-ban már használt 2,0 literes turbós benzinmotor.

Egyes pletykák szerint a modell gyártásának felfutásakor bekerül a Jaguar 5,0 literes V8-asa is a kis sportkocsiba, így születhet meg az F-Type R és RS. A gyengébb motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó jár alapból, amit – az erősebbekhez szériában kínált – nyolcfokozatú automata vált plusz pénzért.

Hamarosan megtudjuk, mennyi igaz a pletykákból, jövő héten a Párizsi Autószalonon járunk utána a dolgoknak.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.