Nem kell megvárnunk a jövő heti Párizsi Autószalont, hogy láthassuk az új Dacia Logan és Dacia Sandero modelleket, az autók fotói kiszivárogtak. A pletykák szerint a kocsik teljes hosszúsága és tengelytávolsága is bővül, így az utastér és a csomagtartó is tágasabb lehet. Míg korábban a Logannak létezett kombi és áruszállító változata is, ezúttal nem valószínű, hiszen aki ilyen szeretne, annak a Dokkert, illetve a Lodgyt kínálják majd, a Sanderóból viszont készülhet terepjárós Stepway variáns.

A Logan és a Sandero modell közös padlólemezre épül, így a B oszlopig azonosak kívül-belül. Az autók az első generációs modellekhez képest divatosabb formát öltöttek, várhatóan már nem csak a kocsik árával akar hódítani a Dacia. Belül kevésbé tarolt a formatervezői forradalom, de a jobban felszerelt modellek már vonzóbbak az érintőképernyőnek, az ezüstszínű betéteknek és az ülések kontrasztos varrásának köszönhetően.

Továbbra is a Renault-tól származó motorokkal készülnek az autók. Dízeleknél egyértelmű az 1,5-ös motor használata, a benzines paletta már bonyolultabb. Európában valószínűleg az 1,2-es szívó- és turbómotorokat vetik be, de a fejlődő országokban valószínűbb a régi, olcsóbb 1,6-os szívó alkalmazása. Úgy hírlik, hogy új háromhengeres, 0,9 liter hengerűrtartalmú motor is készül a kocsihoz.

Úgy tudni, az autók ára közel lesz a korábbi modellekéhez, nagyjából 200 euróval (60 ezer forinttal) kérnek majd többet értük. Így aztán továbbra is lehet majd venni családi autót kétmillió alatti áron. Mindezt úgy, hogy a két légzsák és az ABS mellett a menetstabilizáló is szériafelszerelés lesz az autókban.