Lebuktak a Dacia új olcsóautói

Itt az új Logan és a Sandero

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.18. 08.09

Kiszivárogtak az új Dacia Logan és Sandero fotói. A román autógyár olcsóautói megszépültek, vélhetően az áruk is ehhez igazodik majd.


Nem kell megvárnunk a jövő heti Párizsi Autószalont, hogy láthassuk az új Dacia Logan és Dacia Sandero modelleket, az autók fotói kiszivárogtak. A pletykák szerint a kocsik teljes hosszúsága és tengelytávolsága is bővül, így az utastér és a csomagtartó is tágasabb lehet. Míg korábban a Logannak létezett kombi és áruszállító változata is, ezúttal nem valószínű, hiszen aki ilyen szeretne, annak a Dokkert, illetve a Lodgyt kínálják majd, a Sanderóból viszont készülhet terepjárós Stepway variáns.

A Logan és a Sandero modell közös padlólemezre épül, így a B oszlopig azonosak kívül-belül. Az autók az első generációs modellekhez képest divatosabb formát öltöttek, várhatóan már nem csak a kocsik árával akar hódítani a Dacia. Belül kevésbé tarolt a formatervezői forradalom, de a jobban felszerelt modellek már vonzóbbak az érintőképernyőnek, az ezüstszínű betéteknek és az ülések kontrasztos varrásának köszönhetően.

Továbbra is a Renault-tól származó motorokkal készülnek az autók. Dízeleknél egyértelmű az 1,5-ös motor használata, a benzines paletta már bonyolultabb. Európában valószínűleg az 1,2-es szívó- és turbómotorokat vetik be, de a fejlődő országokban valószínűbb a régi, olcsóbb 1,6-os szívó alkalmazása. Úgy hírlik, hogy új háromhengeres, 0,9 liter hengerűrtartalmú motor is készül a kocsihoz.

Úgy tudni, az autók ára közel lesz a korábbi modellekéhez, nagyjából 200 euróval (60 ezer forinttal) kérnek majd többet értük. Így aztán továbbra is lehet majd venni családi autót kétmillió alatti áron. Mindezt úgy, hogy a két légzsák és az ABS mellett a menetstabilizáló is szériafelszerelés lesz az autókban.

Kommentek

  • epipapi

    Én nem vennék!

  • Anonim hosszászóló

    Semmi lebukás nincs, a bild.de autós portál részén már hónapokkal ezelőtt megjelentek ezek a képek, mellette még a Dacia Dokker és a Sandero Stepway variánsa is látható volt.

    Venni én se vennék továbbra sem, a Logan formája egyébként engem a Lada Grantára emlékeztet.

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Massát nagyon várják az elektromos F1-be

A Forma-E főnöke nagyon örülne, ha Felipe Massa F1-es visszavonulása után az elektromos sorozatban folytatná pályafutását.

F1: A Mercedes átléphette az 1000 lóerőt

Szakértők szerint – bizonyos körülmények között – akár 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény leadására képes a Mercedes motorja.