Szupersportkocsi a Peugeot-tól

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 08.00

Látványra akár a Lamborghini vagy a Ferrari ellenfele is lehetne az Onyx. A lapos kétülésest hibrid motor gyorsítja.

Egy videóval jelentette be a Peugeot, hogy izgalmas tanulmányautóval készül a két hét múlva megnyíló Párizsi Autószalonra. Hazai eseményére sportkocsit épít a márka. Bár a beharangozó videó nem sokat árul el az Onyxnak nevezett járgányról, a kiszivárgott információk sokat sejtetnek.

Úgy tudjuk, két motor kerül a kétüléses autóba, a benzines az utasok mögé, az elektromos az első tengelyhez. A járgány ugyanis hibrid. Ez azonban nem akadályozza a sportosságot, 1,6-os turbómotorja 256 lóerős – ahogy Citroën DS4 Racing esetében -, míg a villanymotor állítólag további 120-140 LE-t tesz hozzá.


A közel 400 lóerőt társítva a karbonból készült – vagyis könnyű – karosszériával remek menetdinamika feltételezhető, miközben a fogyasztás sem száll el.

Mindez egyelőre csak feltételezés, okosabbak leszünk, ha a francia gyár leleplezi a sportkocsit. Az Onyx és a korábbi SR1 és HX1 tanulmányok is azt jelezik, hogy a PSA keresi az utat, hogy kitörjön a tömeggyártói státuszból. Ám a cég egyre romló helyzetében aligha hihető, hogy sport- vagy luxusautóval bővítene a francia cég. Persze álmodozni jó.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.