Szupersportkocsi a Peugeot-tól

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 08.09

Látványra akár a Lamborghini vagy a Ferrari ellenfele is lehetne az Onyx. A lapos kétülésest hibrid motor gyorsítja.

Egy videóval jelentette be a Peugeot, hogy izgalmas tanulmányautóval készül a két hét múlva megnyíló Párizsi Autószalonra. Hazai eseményére sportkocsit épít a márka. Bár a beharangozó videó nem sokat árul el az Onyxnak nevezett járgányról, a kiszivárgott információk sokat sejtetnek.

Úgy tudjuk, két motor kerül a kétüléses autóba, a benzines az utasok mögé, az elektromos az első tengelyhez. A járgány ugyanis hibrid. Ez azonban nem akadályozza a sportosságot, 1,6-os turbómotorja 256 lóerős – ahogy Citroën DS4 Racing esetében -, míg a villanymotor állítólag további 120-140 LE-t tesz hozzá.


A közel 400 lóerőt társítva a karbonból készült – vagyis könnyű – karosszériával remek menetdinamika feltételezhető, miközben a fogyasztás sem száll el.

Mindez egyelőre csak feltételezés, okosabbak leszünk, ha a francia gyár leleplezi a sportkocsit. Az Onyx és a korábbi SR1 és HX1 tanulmányok is azt jelezik, hogy a PSA keresi az utat, hogy kitörjön a tömeggyártói státuszból. Ám a cég egyre romló helyzetében aligha hihető, hogy sport- vagy luxusautóval bővítene a francia cég. Persze álmodozni jó.

Kommentek

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Massát nagyon várják az elektromos F1-be

A Forma-E főnöke nagyon örülne, ha Felipe Massa F1-es visszavonulása után az elektromos sorozatban folytatná pályafutását.