A kiszivárgott képek után itt vannak az igaziak. A Fiat bemutatta az új Panda 4×4 modellt. A kocsi fő vonalai követik a hagyományos Pandáét, de néhány egyszerű trükkel biztosítható volt a terepes látvány. Az egyedi lökhárítók nagyobb fekete védőfelületei, illetve fémbetétjei, valamint a fényezetlen sárvédő-szélesítések keményfiúnak mutatják a kocsit. A magasabb oldalfalú gumik és a hasmagasság-növelés után 5 centivel magasabb hagyományos társainál a 4×4 variáns.   


A látvány mögött azonban technika is lapul, hiszen más modellekkel ellentétben a terepes Panda valóban alkalmas rossz útra, állandó összkerékhajtással készül. A rendszer két differenciálművel és elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóval irányítja a motortól érkező nyomatékot a tapadásnak megfelelően. A hajtás teljes mértékben automatikus és nem igényel karbantartást.      

Ráadásul a Panda 4×4-hez szériában jár az elektronikus menetstabilizáló és elektronikus differenciálzár, utóbbi további segítséget nyújt vezetés közben, főként felfelé kell elindulni csúszós terepen. A működése egyszerű, a rendszer fékezi azt a kereket, amelynél a legrosszabb a tapadás (jobban kipörög, mint a többi), így a nyomaték a jobban tapadók felé halad. Ez a funkció a sebességváltó mögötti gombbal aktiválható 50 km/óra alatti sebességnél.

Kétféle motorral lesz elérhető a Panda 4×4. A benzines 0,9 literes kéthengeres turbó, 85 LE teljesítménnyel, a dízel 1,3 liter hengerűrtartalmú, teljesítménye 75 LE. A korábbi Panda 4×4-gyel ellentétben jelentősen több nyomatékot biztosítanak a motorok.

Az egyedi zöld és narancssárga fényezéssel, valamint akár zöld műszerfallal is elérhető Fiat Panda 4×4 világpremierje szeptemberben a Párizsi Autószalonon lesz.