Érdemes megnézni, mert nem lesz kapható itthon. Öt évig hiányzott a Toyota kínálatából a Yaris Verso utódja, a Toyota most betölti ezt a rést

Érdemes megnézni, mert nem lesz kapható itthon. Öt évig hiányzott a Toyota kínálatából a Yaris Verso utódja, a Toyota most betölti ezt a rést


Kell a profit, fontos a piaci részesedés, de egy dél-koreai vállalat stratégiai célja szinte mindig az iparágon belüli japán konkurens legyőzése. Ez az eltökéltség nem független Korea japán megszállástól a második világháborúban.

Ugyanakkor, egyazon kategóriában

Ezért is érdekes, hogy a Toyota és a japán óriás megelőzésén dolgozó Hyundai ugyanabban a kategóriában mutatott be új autót a Párizsi Autókiállításon.

Megnéztük a két ellenfelet, a Toyota Verso-S-t és a Hyundai ix20-at.

Pótkerék nélkül 430 literes a csomagtér. A csomagtér felől is lehajthatóak az ülések, de nem lehet hosszirányban állítani az üléspadot

Pótkerék nélkül 430 literes a csomagtér. A csomagtér felől is lehajthatóak az ülések, de nem lehet hosszirányban állítani az üléspadot


Európai szinten az egyterűek között 34 százalékkal estek az értékesítések 2005-ről 2009-re, de a változásból a nagyoknál sokkal jobban jöttek ki a kisebb egyterűek. Ezért is száll be a Toyota újra ebbe a kategóriába, amelyet a Yaris Verso 2005-ös kifutása óta átengedett a konkurenseknek.

Verso-S: egyelőre nem lesz

Fotón tetszett, élőben is, ennek ellenére nincsenek jó híreink a Toyota Verso-S-ről. Az autó ugyanis nem lesz kapható Magyarországon, legalábbis jövőre még nem hozza be a Toyota-vezérképviselet. A Japánban gyártott autó az itthon reálisnak tűnő darabszámok mellett túl sokba kerülne, annyit pedig nem lehet eladni belőle, hogy alacsonyabb árakat kapjon az importőr a gyártól.

Fokozatmentes CVT-automata váltó rendelhető a benzines motorhoz

Két motor, alacsony fogyasztás

Kár érte, mert a Verso-S ígéretes családi autó volna. Az alapokat a Yaris illetve az Urban Cruiser adja, az 1,33 literes benzines és az 1,4 literes dízel is megegyezik.

Előbbi 99 lóerős és papíron 5,5 liter az átlagfogyasztása, utóbbi 90 lóerőt és 205 Nm-t ad le, de beéri 4,3 literrel.

A Genesis, a Hyundai prémiummárkája is ott volt a standon hátsókerék-hajtású autóival

Jövő januárban kezdődhet a kis egyterű hazai értékesítése

Jövő januárban kezdődhet a kis egyterű hazai értékesítése


A benzines készül CVT fokozatmentes automata váltóval, a dízelhez automatizált kézi váltó rendelhető.

Venga a Hyundaitól

Több szerencsénk van a kis egyterűk között a másik újdonsággal, a Hyundai ix20-szal, amely Magyarországon is megjelenik a közeljövőben. A Csehországban gyártott kisautó a Kia Venga közeli rokona, de mintha belül kicsit szebb volna nála.

Kettéosztott hátsó ülését előre-hátra lehet tologatni attól függően, hogy a hátsó lábér vagy inkább a csomagtartó legyen tágasabb. Ez a megoldás a Verso-S-ből nagyon hiányzik.

Egy ilyen kis autóban szokatlan extra a tolatókamera, de az ix20 tényleg a középső nagy képernyőre vetített képpel segít parkolni, szolidabb felszereltséggel pedig a belső tükör bal sarkában jelenik meg a mögöttes világ. Nagypályás extra az üvegtető is, amelynek első része nyitható.

77-126 lóerő

77 és 126 lóerő között két-két dízel és benzines motor közül lehet választani, az automata váltós ezerhatost benzinest leszámítva Blue Drive csomag is rendelhető hozzájuk.

A Blue Drive része a stop-start rendszer, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs és az okosan vezérelt generátor, amely nem növeli fölöslegesen a fogyasztást.

Szegény koreaiaknak pechje van, mert az információs anyagok megírásakor 114 gramm/kilométerrel még övék lehetett a kategória legalacsonyabb szén-dioxid-emissziós értéke, de a szintén Párizsban bemutatott Verso-S dízel 113 grammot tud.

Ha minden jól megy, a Hyundai új egyterűjét kedden és szerdán vezetjük, így hamarosan beszámolhatunk róla, milyen lett a magyar piacon januárban megjelenő családi autó.