A tető kabrbon és üveg

A tető karbon és üveg


Egyszerre öt sportkocsi tanulmányt leplezett le a múlt héten Párizsban a Lotus. A közeljövőben érkeznek az Elite, Espirit, Elise, Eterne, Elan modellek. A nagy teljesítményű sportkocsik mellett azonban volt egy hatodik újdonság is, mégpedig egy apró törpe. A miniautó tanulmány a Toyota iQ, vagy ha stílusosan brit variánst keresünk, az Aston Martin Cygnet ellenfele lehetne.

A vékony fényszórók, a sarkokba kitolt nagyméretű kerekek, az éles formák, a diffúzor, a látványos kipufogó mind-mind a sportos megjelenést erősítik. Pedig szó sincs sportkocsiról, a négyszemélyes kisautóban hibrid motor lapul. Míg a karosszéria koncepció, a hajtás már sorozatgyártásra érett.

50 km-t megy villanymotorral

50 km-t megy villanymotorral


Alaphelyzetben villanyautóként üzemel a jármű, amely egyetlen feltöltéssel 60 kilométert képes megtenni, ilyenkor a maximális sebessége 120 km/óra, álló helyzetből kilenc másodperc alatt gyorsulhat százra.

Csakhogy a hibrid hajtómű részeként egy speciálisan hibridekhez fejlesztett, 1,2-es, háromhengeres motor is szerepet kap. Ez generátorként, egyenletes fordulatszámon működve 73 lóerőt ad le, ugyanakkor rövid időre feladja eredeti létét és képes a száguldást támogatni, ilyenkor 220 lóerőre ugrik a teljesítménye.

Elsősorban azonban nem emiatt van helye az autóban, hanem mert alkalmazásával további 500 kilométerrel megnő a hatótávolság. Az etanol, metanol és benzin felhasználásával is működni képes motor alkalmazásával nemcsak a hatalmas súlyt jelentő akkumulátorok száma lehet kisebb, de a technológia is olcsóbb.

Kíváncsian várjuk, melyik autógyár harap rá az ötletre és veszi meg azt a Lotustól, amely gyakorta ad el általa fejlesztett technikai újdonságokat.