Idén ünnepli 75 éves születésnapját a Jaguar, amely ezért több limitált modellt is bemutatott év közben, meglepetésként viszont egy izgalmas tanulmányautót lepleztek le a Párizsi Autószalonon. A C-X75 arra született, hogy emléket állítson a márka történelmének és előre vetítse annak jövőjét, megmutatva, hogy a márka még mindig az élvonalban van az innovációk terén.

A C-X75 modernnek tűnik, de a karosszéria formái sokban köszönhetőek a Jaguar 1966-os XJ13 Le Mans-i prototípusának. Ám nem is a kétüléses sportkocsi külleme az igazán izgalmas, sokkal inkább az alumíniumkarosszéria alatt lapuló technológia.
 


Ebben a Jaguarban nem egy V12-es vagy V8-as motor bömböl, hanem hibrid motor gyorsítja. Ám ez sem valami hagyományos, hanem négy villanymotor és két gázturbina egyvelege. Minden egyes kereket egy-egy 197 lóerős, ugyanakkor 400 Nm nyomatékú villanymotor pörget, vagyis együttesen közel 800 lóerő és 1600 Nm nyomaték gyorsítja a Jaguart.

Ennek megfelelően nagyon gyors, 3,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége 330 km/óra. Mindezt úgy, hogy az energiát akkumulátorból nyeri a C-X75.

Épp ezért hat óra töltés után is csak 110 km-re juthatna el a sportkocsi, ezért használják a két 95 lóerős gázturbinát, amelyek normál üzemben töltik a lítiumion akkumulátort 900 kilométeresre bővítve a kocsi hatótávolságát. Ha azonban például versenypályán használják az autót, a gázturbinák közvetlenül a villanymotorokhoz juttatják az áramot.

Egyelőre a Jaguar kizárja a sorozatgyártást, pedig nem nyúlunk nagyon mellé, ha azt mondjuk, hogy tökéletes utódja lenne a legutóbbi Jaguar sportkocsinak, az XJ 220-nak.

Gázturbinás Jaguar sportkocsi 1

Nézze meg a gyári fotókat is a Jaguar C-X75-ről!