Hogy milyen vezetni? Semmilyen. Pont ez benne a lényeg. A Nissan Leaf az első nagy sorozatban gyártott, szabadon megvásárolható, teljesen elektromos üzemű személyautó a világon, márpedig egy nagy gyártó csak akkor enged ki a kezéből egy új modellt, ha biztos benne, hogy nem kockáztat semmit. Ezért ritka a megjelenésében igazán innovatív tömegmodell: ha valami túl szokatlan, az rosszabb üzletileg, mint ha túl szokványos.

A Leaf tehát nagyjából semmiben nem néz ki és viselkedik máshogy, mint egy normális, automata váltós kompakt benzines kocsi. Csak nincs hangja és sokszor be kell dugni a konnektorba. Gajdán Miklós kolléga remekül leírt már mindent erről egy igazi, hosszabb tesztút után – a cikk itt olvasható.

Én most csak ezt a kicsit zaklatott zsebvideót tudom hozzátenni az eddigiekhez – figyeljék a kocsi hangját! Ami nincs:


Videó az élményről, pont olyan minőségben és terjedelemben, ahogy a bruttó ötperces próba engedte

Mint látható, nem a Leaf volt az egyetlen mozgó villanyautó. Míg tavasszal Genfben még a hibridautók álltak az események középpontjában, Párizs a villanyautókról szól. A Renault-kat és a Peugeot-kat már megmutattuk, hamarosan egy hosszabb írásban beszámolunk kisebb és kevésbé ismert cégek dolgairól is.