Párizsban a Ford kiállította a közeljövő új hibrid modelljének technikáját. A Ford célja ugyanis, hogy 2012-ben az amerikai piacon és 2013-ban az európai piacon öt hibrid, plug-in hibrid és elektromos hajtású modellt forgalmazzon.

Az első modell a 2011-től elérhető elektromos Transit Connect, amelyet pár napja Hannoverben mutattak be. 2012-től kapható az elektromos új Focus, amelynek prototípusát tavaly már láttuk. 2013-ra készül el az új C-Max kétfajta hibrid változata, majd azt követően még egy modell, vélhetően a Mondeo hibrid is megérkezik a márkakereskedésekbe.

Most Párizsban a C-Max hibrid változatát mutatták be, vagyis pontosabban azt, ami a karosszéria alatt lapul. A Ford-hibridben nagy hatékonyságú, Atkinson ciklusú motor, nagyfeszültségű villanymotor-generátor és lítiumion akkumulátor alkot rendszert. A két motor párhuzamos, azaz a villanymotor a benzinessel együtt vagy külön-külön is működhet. Kis terhelés mellett a villanymotor önmagában is képes mozgatni a kocsit, magasabb sebességnél pedig besegít.

Jelenleg az Amerikában kapható Fusion Hybrid 75 km/órás sebességig képes villanyautóként üzemelni, a C-Max esetében ennél is gyorsabb tempó a cél. Ezek a járművek hétköznapi felhasználás mellett sokkal inkább bővített hatótávolságú villanyautóknak tekinthetők már, mint hagyományos hibridnek.

Egyes felmérések szerint 2010 és 2012 között várhatóan megduplázódik az európai hibridértékesítés volumene, 2020-ra a hibridek értékesítése elérheti az évi 6 milliós darabszámot, s a legnagyobb piac az USA, Európa és Kína lesz. Ám addig is, amíg az említett modellek megjelennek a kereskedésekben, addig sem mindegy, mennyit fogyaszt az autó.

Ezért a megújult Mondeóból és a Kából is készül takarékos variáns, ezek bemutatójára is a Párizsi Autószalonon került sor.

Az új, második generációs Mondeo ECOnetic modellben az 1,6 literes dízelmotor különlegesen hangolt, 109 lóerős változata működik. A motorhoz 6 fokozatú váltó csatlakozik, amelynek nemcsak végáttétele hosszabb a többi Mondeóéhoz képest, hanem minden sebességfokozat más hangolású.

A modell takarékosságának egyik kulcsa a szériában beszerelt start-stop rendszer, ami a vegyes vezetési ciklusban öt százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. Városi környezetben, ahol gyakoriak a megállások, a megtakarítás mértéke akár 10 százalék is lehet.

A Mondeo ECOnetic modellhez különleges aerodinamikai csomag tartozik, amelynek része az alacsonyabb hasmagasság és a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok is, ugyanakkor aktív hűtőrácselzáró rendszerrel is rendelkezik, amely csak szükség esetén enged levegőt a hűtőkhöz, ezzel is csökkentve a légellenállást. Nem hiányzik az energia-visszanyerő fékrendszer sem, ugyanakkor a műszerfalon kijelzett ideális fokozat a vezetőt igyekszik takarékosságra bírni.

A változások eredményeként a Mondeo átlagfogyasztása 4,3 l/100 km, szén-dioxid-kibocsátása pedig 115 g/km. Ezzel az új ECOnetic variáns minden idők legtakarékosabb Mondeója. Az autó 2011 első negyedévében jelenik meg a márkakereskedésekben.

További újdonság, hogy 2010 novemberétől a Ford a Ka mindkét motorváltozatához alapfelszerelésként adja a start-stop rendszert. A változás mindkét motorváltozat esetében 3 százalékkal csökkenti a fogyasztást. Az 1,2 literes benzinmotor kombinált üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km, míg az 1,3 literes dízelmotor fogyasztása csupán 4,1 l/100 km.  

Az új Ka modellekbe fejlettebb akkumulátor, megerősített indítómotor és nagyobb teljesítményű generátor kerül, és itt sem hiányzik a fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés a műszerfalról.