Mert lássátok feleim, nemsoká elérkezik a Kánaán, városaink levegőjét nem szennyezik kipufogógázok, mérgező anyagok csak a villamosenergia-erőművek környékén kerülnek a légkörbe!
Franciaországban közelebbinek tűnik ennek bekövetkezte, ugyanis adókedvezménnyel támogatják az elektromos hajtású autók megvásárlását.

Szériagyártásra készen

Ezt

A Renault Twizy egy négykerekű elektromos motor

A Renault Twizy egy négykerekű elektromos motor


próbálja meglovagolni új autóival a Renault. Ám nemcsak a kedvezmény csábító erejére bízzák magukat a gyáriak, hanem az elektromos művekkel és a hivatalos szervekkel együttműködve fejlesztik az akkumulátorok töltését szolgáló infrastruktúrát.

A Renault annyira elkötelezett híve a fenntartható mobilitás létrehozásának, hogy a következő pár évben Európa vezető autógyártója szeretne lenni az alacsony CO2-kibocsátás tekintetében.
A hatékony energiafelhasználás jellemzi a céget a kiállításon is. A Renault standot takarékos LED-panelek világítják meg.

A Párizsban öt új modellt mutattak be, melyek tömeggyártása 2011 és 2012 folyamán indul el. Ezek közül kettőre már rendeléseket is felvesznek: a Fluence Z.E. indulóára Franciaországban 21 300 euró (5,9 millió forint), míg a Kangoo Express Z.E. 15 000 eurós (4,14 millió forint) áron vásárolható meg. Ezek már tartalmazzák az 5000 eurós (1,4 millió forint) adókedvezményt is.

Ha nem olvasna nézze meg a Renault bemutatóját videón:

Fluence Z.E.

Az elektromos

Renault Fluence Z.E. 2011 közepétől vásárolható meg

Renault Fluence Z.E. 2011 közepétől vásárolható meg


Fluence 13 centiméterrel hosszabb, mint az alapját képező belsőégésű motorral szerelt változat. A hossznövekedés azt a cél szolgálja, hogy a hátsó ülések mögé szerelt akkumulátorok miatt ne csökkenjen az autó csomagterének mérete.

Ettől eltekintve az elektromos Fluence csaknem teljes egészében megegyezik a korábbiakban megismert variánsokkal. A különbséget a a fordulatszámmérő helyén található műszerek jelentik, melyek az akkumulátor töltöttségi szintjéről és a megtehető távolságról szolgáltatnak információt.

Az elektromos motornak köszönhetően a Fluence E.Z. már alacsony sebességről is kitűnően gyorsít, ráadásul sebességváltóra sincs szükség. Viszont az autó sebessége korlátozott. 135 kilométeres óránkénti sebességnél nem hajthatunk vele gyorsabban.

A meghajtáshoz

Otthoni hálózatról is tölthető

Otthoni hálózatról is tölthető


energiát szolgáltató Li-ion akkumulátorok kétféle módon tölthetőek föl:
– A standard töltés otthoni hálózatról, vagy nyilvános töltési pontokról végezhető el. A teljes töltöttség eléréséhez 6-8 órára van szükség.
– Lehetőség van az akkumulátorok gyors cseréjére az erre felkészített szervizekben, ahol három perc alatt teljesen töltött egységekre cserélik a lemerülteket. Izraelben és Dániában tervezik az első ilyen csereállomások létrehozását.

Adatlap
Motoradatok
Max. teljesítmény (kW[LE])70/95
Max. nyomaték (Nm)226
 
Menetteljesítmények
Hatótávolság (km)160
Végsebesség (km/h)135
 
Méretek
Hossz (mm)4 748
Szélesség (mm)1 813
Magasság (mm)1 458
Önsúly (kg)1 543

Nagyfeszültség cikázik a narancsszínű kábelekben

Kangoo Express Z.E.

Az elektromos

Franciaországban adókedvezményt kap a Renault Kangoo Express Z.E. Így ára vetekedni fog a dízel verzióéval.

Franciaországban adókedvezményt kap a Renault Kangoo Express Z.E. Így ára vetekedni fog a dízel verzióéval.


Kangoo sem hordoz magán olyan jegyeket, amelyek megkülönböztetnék a benzin- vagy dízelmotorral szerelt változatoktól. Csak az éles szeműek szúrhatják ki a hátul található Z.E. emblémát és a kipufogó hiányát.
Mivel az akkumulátorok a padlóba kerülnek, a raktérbe továbbra is 3-3,5 köbméternyi mindenféle pakolható, miközben a teherbírás 650 kilogramm lehet.

A Kangoo Express Z.E.-ben ugyanazt a motort találjuk, mint az elektromos Fluenece-ben, viszont a teljesítményét 75 lóerőre csökkentették. Hatótávolságuk, töltési idejük viszont megegyező.

Adatlap
Motoradatok
Max. teljesítmény (kW[LE])55/75
Max. nyomaték (Nm/ford.)226
 
Menetteljesítmények
Hatótávolság (km)160
Végsebesség (km/h)130
 
Méretek
Hossz (mm)4 213
Szélesség (mm)1 829
Magasság (mm)1 818
Önsúly (kg)1 410

Twizy

A 2011 közepétől

3,5 óra alatt tölthető föl teljesen

3,5 óra alatt tölthető föl teljesen


megvásárolható Twizy leginkább egy autó és egy robogó keverékének tűnik. A kétszemélyes karosszériában a vezető és utasa egymás mögött foglalhatják el helyeiket – mint egy robogón -, de a jármű négy keréken gurul – mint egy autó.

A Renault nem tagadta meg francia mivoltát, hiszen készít majd a Twizyből egy mopedautó verziót, melynek 10 lóerőre korlátozott a teljesítménye, így végsebessége nem haladja meg a 45 km/h-t, ami azt jelenti, hogy tőlünk szerencsésebb, akarom mondani lazább szabályokkal rendelkező országokban jogosítvány nélkül is vezethető majd. (Az okos műszerészek meg majd kis zsebpénzért tuningolják a lebutított Twizy-ket.)

Robogós felépítése ellenére autós biztonsági rendszer – gyűrődő zónák, oldalütközés elleni védelem – óvja a Twizy utasait. Elől négy-, hátul hárompontos biztonsági öv található, a vezető pedig kap egy légzsákot is. A lassításról négy tárcsafék gondoskodik.

Adatlap
Motoradatok
Folyamatosan leadható teljesítmény (kW[LE])8/10
Max. teljesítmény (kW[LE])15/20
Max. nyomaték (Nm/ford.)57
 
Menetteljesítmények
Hatótávolság (km)100
Végsebesség (km/h)75
 
Méretek
Hossz (mm)2 320
Szélesség (mm)1 191
Magasség (mm)1 461
Önsúly (kg)450

20 lóerős teljesítmény, 57 Nm nyomaték

ZOE Preview

A Renault

A gyártásig állítólag csak 10 százalékban változik

A gyártásig állítólag csak százalékban változik


előállt egy Clio méretű elektromos modellel is, ami a gyár szerint minden olyan tulajdonság és szolgáltatás birtokában van, amit egy kisautó nyújthat.

Azonban nem lenne tanulmány a tanulmány, ha nem kerülnének bele olyan extrák, amik kiemelik a konvencionális kocsik tömegéből. Ezért a ZOE Preview a következő – szinte nélkülözhetetlen – szolgáltatásokkal kényezteti utasait:

– A bőr kiszáradásának elkerülése érdekében a légkondicionáló rendszer a páratartalmat mindig az optimális szinten tartja.
– A levegő minőségét figyelő rendszer szükség esetén automatikusan zárja a szellőzőjáratokat.
– Az utazás időpontját figyelembe véve nyugtató vagy stimuláló hatású illatokat porlaszt az utastérbe.
– Fényterápiás szolgáltatása is az utasok jókedvének érdekében működik.

Akkumulátorainak töltése a Fluence esetében megismert módok mellett kiegészült egy harmadik lehetőséggel. Mód van arra, hogy keretében egy nyilvános gyorstöltő pontra csatlakozva 10 perc alatt akkora töltöttséget érjen el, hogy hatótávja elérje a 60 kilométert. A 80 százalékos töltöttségi szint harminc percnyi töltést igényel.

Adatlap
Motoradatok
Max. teljesítmény (kW[LE])60/80
Max. nyomaték (Nm/ford.)222
 
Menetteljesítmények
Hatótávolság (km)160
Végsebesség (km/h)135
 
Méretek
Hossz (mm)4 086
Szélesség (mm)1 788
Magasség (mm)1 540
Önsúly (kg)1 392
DeZir

Utoljára maradt

Nyomatéka 226 Nm

Nyomatéka 226 Nm


a leglátványosabb újdonság, a DeZir tanulmányautó. Ezzel a modellel tekinthetünk be a Renault jövőbeli stílusirányzatába; hasonló jegyekkel érkeznek majd a közeljövő Renault-i.

Egészen pofás karosszériába csomagolták az elektromotort, és egy halom, a Mégane Trophy-ban használt alkatrészt.
Ezeknek köszönhetően tud kanyarodni, határozottan megállni, az elektromotor pedig öt másodperc alatt katapultálja százra.
Ha sok erős gyorsítással is képes lesz 160 kilométert megtenni, jöhet.

Adatlap
Motoradatok
Max. teljesítmény (kW[LE])110/150
Max. nyomaték (Nm)226
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)5
Végsebesség (km/h)180
 
Méretek
Hosszúság (mm)4 225
Szélesség (mm)1 968
Magasság (mm)1 163
Üres tömeg (kg)830