Három napelem működik a tetőn

Három napelem működik a tetőn


Villanymotoros Octaviát hozott magával a Skoda Párizsba. Az autó névadói a csökkentett szén-dioxid-kibocsátású Greenline modellek nevébe becsempésztek egy E-t az elektromosság jegyében, az autó teljes neve Octavia Green E Line concept.

270 Nm, 60 kW tartós teljesítmény

A tanulmányautó villamos gépe tartósan 60, rövid időre 85 kW csúcsteljesítményt ad le. Az elektromos motorokban az a jó, hogy nem csak egy szűk tartományban erősek, mint a turbós motorok vagy kihúzatva a szívó benzinesek, hanem helyből teljes erővel húznak.

Az ártatlanság színében pompázó Skoda esetében 270 Nm-rel, ami meghaladja az 1,6 CR TDI 250-es értékét. Százra az Octavia 12 másodperc alatt gyorsul, végsebességét 135 km/órában korlátozza az elektronika.

Három mázsa akkumulátor

315 kilogrammot nyom a 180 lítium-ion cellából álló akkucsomag, az akkuk 26,5 kilowattóra áramot tárolnak. A lítium-ion telepekben 140 kilométerre van elegendő kraft a gyári adatok szerint, ami a légkondiconálás, a fűtés vagy az egyenletes autópályás tempó jócskán csökkent, mert fékezés híján nincs áram-visszatermelés, azaz rekuperáció.

140 km hatótáv

Ez jól mutatja az akkufejlesztés jelenlegi állását és a gázolaj illetve a benzin kiváló energiasűrűségét: 50 litert tankolva az Octavia igazából elmegy 650-900 kilométert, több mint három mázsa akkuval a gyári adatok szerint is csak 140-et.

Viszont ezt sokkal kisebb költséggel és helyi környezetszennyezés nélkül teszi az autó. Nem zajong városban, nem terheli a légkört, ami azért is fontos, mert egyes előrejelzések szerint 2030-ra az emberiség fele városokban lakik majd.

Új Greenline dízelek

315 kilónyi akku van a Green E Line Cotaviában

315 kilónyi akku van a Green E Line Octaviában


Az Octavia Green E Line nemcsak egy kötelező ujjgyakorlat a hibrid, de még inkább elektromos autókat kiállító összes többi autógyártó nyomására. A Skoda komolyan gondolja az elektromos Octaviát, 2011-től a tervek szerint flottatesztek indulnak vele.

A gyár motort cserélt dízelmotoros Greenline autóiban. Az Octaviában a 105 lóerős 1,6 TDI , a Fabiában az 1,2 TDI az újdosnág 75 lóerővel. A második generációs Greenline Skodák fékezéskor áramot termelnek vissza, motorjukat stop-start automatika állítja le, ha fölöslegesen járnának üresben. A Fabia Greenline fogyasztása 3,4 l/100 km a gyári adatok szerint, 89 g/km szén-dioxid-emisszióval, míg az ötajtós Octaviáé 3,8, a kombié pedig 4,2 liter százon, legalábbis papíron.Az autók már Magyarországon is megrendelhetőek – tudtuk meg itt a Párizsi Autókiállításon az importőr képviselőjétől.